Permalänk
Proffsmoddare

DAWN

DAWN är baserat på ett Silverstone FT03-Mini som fått ett omstrukturerat inre med fokus på förbättrad kylning och estetik. Chassits yttre har modifieras med ett välvt fönster, utanpåliggande radiatorer och akrylglas som topp och botten. Tanken har varit att bygga en dator med maximal prestanda i en liten volym, och få det att resultera i en enhetligt sammansatt produkt utan kompromisser.

Hårdvara:

• MOBO: Gigabyte Z170N Gaming 5

• GPU: Gigabyte 980Ti Xtreme Gaming Waterforce

• CPU: Intel i7 6700k

• RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 2666 MHz 1,2V CL16

• SSD: 2x Crucial BX200 960GB

• PSU: Corsair SF600 SFX

• CPU-kylning: Deepcool Captain

• Övrig kylning: 2x Be Quiet Silent Wings 2 PWM 120 mm & 2x 80 mm

• Belysning: Deepcool RGB Leds

För mer info och byggbilder, se byggloggen.

2016-07-02: Nu även med bilder i dagsljus!

Tack till:

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med lite ljusare bilder både på utsidan och insidan så man kan se bättre i detalj. Men av det jag kan se på dessa bilder var det snyggt!

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av enbom:

Skulle vara kul med lite ljusare bilder både på utsidan och insidan så man kan se bättre i detalj. Men av det jag kan se på dessa bilder var det snyggt!

Kul att du gillar det! Jag ska försöka komplettera med några bilder tagna i dagsljus nu i helgen.
Eftersom i princip allt inuti är olika varianter av svart, är det riktigt svårt att fotografera belyst genom sidofönstret

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

Jättefint bygge! Gillar framförallt detaljarbetet.

Permalänk
Proffsmoddare

@enbom: Nu har jag uppdaterat med bilder i dagsljus!

@Laine: Tack! Du om någon har koll på detaljer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@timpelay: Nice! Mycket fint bygge! Är det en personlig dator eller är det för utställningar och liknande?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av enbom:

@timpelay: Nice! Mycket fint bygge! Är det en personlig dator eller är det för utställningar och liknande?

Tack! Det är min nya personliga workstation/speldator som ersätter Square 6.9 jag använt sedan jag byggde den

Jag blev klar med DAWN precis till Dreamhack så tävlade med den där. Så delvis utställning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Najs (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Herre jävlar......... 10/10!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Blev lite sugen själv att minimera mitt bygge.
Vad tycker du om deepcoolkylaren prestandamässigt? Ljudnivå, kylning osv i jämförelse med andra AIO

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem

Känns som det är bidrag till en foto tävling där fotot är i focus inte objektet. Att bara hiva iväg 20 foto på ett chassi ger jag inte mycket för. Före och efter bilder saknas helt. Alla vet inte hur detta chassi ser ut i original utförande och då blir det svårt att sätta ett betyg på ditt arbete.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Grumie:

Herre jävlar......... 10/10!

Tack!!

Skrivet av DrDrelis:

Riktigt snyggt! Blev lite sugen själv att minimera mitt bygge.
Vad tycker du om deepcoolkylaren prestandamässigt? Ljudnivå, kylning osv i jämförelse med andra AIO

Tack! Det är riktigt trevligt med små byggen. Bökigt när man väl håller på men resultatet är inte helt fel

Jag gillar kylaren, prestandan är helt okej men du kan inte förvänta dig underverk med en tunn 120mm radiator. Dock duger den mer än väl till min stock 6700k. Går svalt med nästan inget varv alls på fläkten (be quiet). Pumpen ger däremot ifrån sig ett otrevligt lite tjutande ljud, som en äldre hdd ungefär. Men det är lågt och hördes bara när jag hade datorn på skrivbordet utan fönster monterat.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sesese:

Känns som det är bidrag till en foto tävling där fotot är i focus inte objektet. Att bara hiva iväg 20 foto på ett chassi ger jag inte mycket för. Före och efter bilder saknas helt. Alla vet inte hur detta chassi ser ut i original utförande och då blir det svårt att sätta ett betyg på ditt arbete.

Hej @sesese!

Jag har valt att inte inkludera några byggbilder i mina gallerier, just för att bara visa slutresultatet.
I introduktionstexten till galleriet länkar jag till min bygglogg där du kan följa arbetet. Infogar den även här.

Hoppas det klarnar lite!
Jag har jobbat hårt med fotograferingen som den amatör jag är så att du tycker dig se bilder jag bara "hivat iväg" känns tråkigt. Kan säga att det är väldigt jobbigt att fotografera något med en vinklad reflekterande yta utan att få med både det ena och andra haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Hej @sesese!

Jag har valt att inte inkludera några byggbilder i mina gallerier, just för att bara visa slutresultatet.
I introduktionstexten till galleriet länkar jag till min bygglogg där du kan följa arbetet. Infogar den även här.

Hoppas det klarnar lite!
Jag har jobbat hårt med fotograferingen som den amatör jag är så att du tycker dig se bilder jag bara "hivat iväg" känns tråkigt. Kan säga att det är väldigt jobbigt att fotografera något med en vinklad reflekterande yta utan att få med både det ena och andra haha.

Det jag sa underförstått är att det är så bra tagna bilder att det känns som det är bilder som ska skickas till ett forum för fotografering. Inte ett forum som ska visa ett chassi.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sesese:

Det jag sa underförstått är att det är så bra tagna bilder att det känns som det är bilder som ska skickas till ett forum för fotografering. Inte ett forum som ska visa ett chassi.

Haha okej! Det var roligare att höra!

Visa signatur

Permalänk

@timpelay Väldigt snyggt bygge, är väldigt intreserad av små byggen. Vart ifrån beställde du ditt chassi? Hur djupanätaggregat går in? Och tror du det funkar med corsair hydro H90 som kylare? Tack på för hand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Tack! Det är min nya personliga workstation/speldator som ersätter Square 6.9 jag använt sedan jag byggde den

Jag blev klar med DAWN precis till Dreamhack så tävlade med den där. Så delvis utställning!

Snyggt och stilrent!
Vad gör du med Square 6.9 nu när du ersätter den, då?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Orsea:

Snyggt och stilrent!
Vad gör du med Square 6.9 nu när du ersätter den, då?

Tack. Det jag var ute efter!
Chassit finns kvar tomt och innehållet bor numera i ett Corsair 250D hos min brors sambo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra jobbat här Tim! hade gärna set det irl, men det får väl bli till vintern kanske?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Jäklar i mig vad snyggt jobb, tummen upp!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nizr:

Bra jobbat här Tim! hade gärna set det irl, men det får väl bli till vintern kanske?

Tack Björn! Jag får väl släpa med mig åbäket till Dhw, ifall du kommer dit?

Skrivet av Wiggin:

Jäklar i mig vad snyggt jobb, tummen upp!

Tack så mycket! Kul att du gillar det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt, men det framgår inte av bilderna vart själva kaffet kommer ut.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av CrazyDriver:

Snyggt, men det framgår inte av bilderna vart själva kaffet kommer ut.

It's a secret!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket vackert och det ser riktigt välbyggt ut, gillade det väldigt mycket!

2 tummar upp!

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem

Åh, Fy faan! BRAVO! Superduper-snyggt! En klar femma här!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KLIONE:

Mycket vackert och det ser riktigt välbyggt ut, gillade det väldigt mycket!

2 tummar upp!

Skrivet av serverfel:

Åh, Fy faan! BRAVO! Superduper-snyggt! En klar femma här!

Tack så mycket!! Kul att ni gillar det jag gjort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag trodde nästan att den kunde brygga kaffe :S

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

snyggt jobb, tummen upp full pott

Permalänk
Medlem

5/5 solar. Mycket läckert!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Kul med ett till FT03 som har fått en ryggsäck

Visa signatur