Permalänk
Medlem

Bra backend server?

Hej

Jag håller på lite med IOS utveckling och har precis blivit introducerad till Firebase, helt fantastiskt enkelt och användbart!
Stör mig dock lite på deras betalmodell och avsaknaden av möjlighet att köra script på servern.

Jag har enbart hållit på med Swift hittills och har ingen erfarenhet av back-end programmering.

Finns det någon mjukvara som fungerar som Firebase du själv kan dra igång på en server hemma, som ger dig användaridentifiering, realtidsdatabas osv..?
Jag vill isf att det ska vara lika enkelt som Firebase att använda, men med skillnaden att du har det snurrandes på din egen server.

Tänker att det är mer lärorikt och att det ger dig chansen att utveckla en logik på server sidan. Vilka språk / verktyg är det jag ska satsa på för denna typ av funktioner.

Permalänk
Inaktiv

Perfect & Vapor är två intressanta frameworks för server-side swift. Bra prestanda och riktigt nice att kunna bygga upp backend i Swift!

Permalänk
Medlem

https://parse.com/ är precis det du söker. Samma koncept som Firebase men du hostar det själv.