Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Du gör en för stor sak av det. Panelen i den skärmen som är samma som i PG279Q, MG279Q och andra liknande skärmar är i princip alla sätt bättre än de bästa TN-baserade skärmarna. Visst det kan vara glow ibland i mörka bilder men jämfört med TN-panelernas begränsningar är det ingenting enligt mig. Inte mycket till lotteri heller, bara en varierande känslighet bland användare. Stör man sig på sådant är en bra VA-panel att föredra före TN.

Jag kanske gör en för stor sak av det hela, det vet jag faktiskt inte, men jag har läst och hört alldeles för mycket om IPS-paneler som inte lever upp till förväntningarna för att rakt ut kunna rekommendera någon att köpa en utan att nämna det "lotteri" som förekommer. För mig är till exempel IPS glow betydligt mer irriterande än begränsade betraktningsvinklar och sämre färgmättnad. Det enda jag tycker är att man ska få tillräckligt mycket information om olika alternativ för att kunna göra ett val man i slutändan själv blir nöjd med.

Med det sagt är det ju som du säger, Acer Predator XB271HU är en riktigt bra skärm.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi:

Bra resonerat. Enda sättet är väl att prova antar jag för att komma fram till vad som passar en själv.