Om du har bråttom välj inte Komplett.

Permalänk
Skrivet av direktiv:

Jag hade kunnat göra en likadan tråd fast för CDON. Beställde fredagen den 25 december. Inget hände förrän i onsdags, då fick jag ett mail att paketet är postat. Blev glad tänkte att de kanske hinner fram innan onsdag. Idag fredag när jag söker på kolli nr så står de fortfarande att de inte lämnat in paketet.

Idioter.

På mitt jobb tar man in extrafolk under högsäsong och evenemang när man vet att det kommer va ett hårt tryck...

Permalänk

beställde en AIO kylare och en mus under bf helgen (lördagen) och dem skickades på söndagen och jag hade dem på måndagen. Bästa leveranstiden jag någonsin har haft. vanliga fall när det skickas från göteborg eller vart dem har lagret så brukar det ta minst 3 dagar till mig (bor i Västernorrland)
Dock skickade dem separat så det vart 2 paket istället för ett. men gör inte så mycket då dem kom hem hel och fin

Har nog med tur att göra.
Och var det inte den skärmen alla skriver om att dem inte har fått den processad ännu?

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Jag beställde en receiver på BF från komplett, fick sms om att paketet var på närmsta coop på i måndags.

Har man bråttom så beställ inte från nätet utan åk till en fysisk butik.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att så många nuförtiden har ungefär noll i tålamod?

Många verkar vilja ha saker levererade innan man ens beställt dem. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Hur kommer det sig att så många nuförtiden har ungefär noll i tålamod?

Många verkar vilja ha saker levererade innan man ens beställt dem. xD

Det är inte frågan om noll i tålamod. När en leverans som normalt tar 2-3 dagar drar ut på tiden som i mitt fall över 10 dagar så tryter tålamodet. Inte acceptabelt från en så inarbetad återförsäljare som Komplett.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Beställde på fredagen på CDON, fick det fredagen veckan efter. Inte att man har dåligt tålamod, köper ju från kina och så, då får man vänta i 3 veckor normalt. Men när man skriver 1-3 arbetsdagar så förväntar man sig det och inte 5 arbetsdagar.

Permalänk
Avstängd

Precis.. Inget tålamod..

Skrivet av Bascule666:

Det är inte frågan om noll i tålamod. När en leverans som normalt tar 2-3 dagar drar ut på tiden som i mitt fall över 10 dagar så tryter tålamodet. Inte acceptabelt från en så inarbetad återförsäljare som Komplett.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det är inte frågan om noll i tålamod. När en leverans som normalt tar 2-3 dagar drar ut på tiden som i mitt fall över 10 dagar så tryter tålamodet. Inte acceptabelt från en så inarbetad återförsäljare som Komplett.

Så du kände för att skriva en gnälltråd på Sweclockers konsumentdel eftersom...?

Shit happens Bascule, det är irriterande när sånt här händer, men knappast unikt. Bara att bita i det halv-sura äpplet och vänta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

En rekommendation i att träna sitt tålamod: handla prylar från Kina via China Post flera gånger i månaden .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Efter varje Black friday de senaste tre åren skapas det en minst en sådan här tråd. Som många har påtalat är det en hysterisk helg med otroligt många paket som ska levereras. Då är det inte konstigt att en det blir fördröjning. Jag har en mycket låg förväntansbild numera på black friday när det gäller nätköp. Man får glädjas över att göra ett klipp, men jag förväntar mig inte att paketet levereras snabbt. Får jag paketet före Lucia är jag nöjd. Denna inställning har jag tagit till mig efter att ha beställt av CDON på black friday 3 år på raken :-).

Permalänk
Medlem

Herregud. Kan folk sluta göra dessa gnälltrådar, snälla.
Tror du dom väntar en vecka innan dom packar alla ordrar?
Jag fick min komplett-order från BF på några dagar.
Rapporterar tråden för saknad av diskussionsvärde, hej hopp.

Gå in på prisjakt och gör en recension eller nå.

Permalänk

Jag beställde från komplett lördagkväll, alltså dagen efter black friday och fick mina varor plockade tisdag och levererade i fredags:)

Men andra butiker väntar man på...

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd

Tog CDON 5 arbetsdagar att skicka hem ett litet paket med batteri till mig, jepp det finns på lager...CDON tar 3 dagar på sig att packa sedan 1 dag att lämna ut, sen tar postmord över.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Beställde strix 1070 och i5 6600k på torsdagsnatten på komplett och fick grejorna på måndagen. Kan verkligen inte klaga!

Permalänk
Medlem

Kan inte klaga på komplett, det är det företaget som levererar snabbast i hela Sverige, beställer man nått på helgen så skickar de det på söndagen så man har grejerna på måndag eftermiddag, det är riktigt bra service och kostar säkert massa extra för dom med helgpersonal.
Angående BF så beställde jag själv ett billigt 1070 strix och det fanns på utlämningsstället måndag eftermiddag som vanligt.
Grym service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det är inte frågan om noll i tålamod. När en leverans som normalt tar 2-3 dagar drar ut på tiden som i mitt fall över 10 dagar så tryter tålamodet. Inte acceptabelt från en så inarbetad återförsäljare som Komplett.

Du tycker alltså att de ska sätta in Extra personal på grejer de går minus på för att därmed verkligen få pengarna att flöda åt fel håll? Var glad att de hade rea överhuvudtaget.

Som tidigare sagt alla butiker är påverkade en del kanske mer än andra men vill du stå i kort kö gå inte in i butiker på primetime...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Herregud. Kan folk sluta göra dessa gnälltrådar, snälla.
Tror du dom väntar en vecka innan dom packar alla ordrar?
Jag fick min komplett-order från BF på några dagar.
Rapporterar tråden för saknad av diskussionsvärde, hej hopp.

Gå in på prisjakt och gör en recension eller nå.

Håller med. Dessa sorgligt stressade Svenssons som sitter hemma och äter chips och gnäller på att man blir fet och så måste man vänta 1 vecka på levaranser när det är en stor reahelg, för att sen påstå att det är en "vanlig vardag".
Trist att Komplett inte lyckades teleportera beställningen :/ Man tycker ju synd om folk hur dom är funtade

Rapporterar också tråden.. skäms man inte när man gör en tråd som denna?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Tror nog dom flesta butiker har lite väl mycket att göra inför juletider. Att det tar lite längre tid att få sin order får man nog räkna med. Om det vore en normal vecka utan något speciell högtid skulle jag kanske tycka det var dårlig kundservice att inte svara på e-post, men inte nu.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Du tycker alltså att de ska sätta in Extra personal på grejer de går minus på för att därmed verkligen få pengarna att flöda åt fel håll? Var glad att de hade rea överhuvudtaget.

Som tidigare sagt alla butiker är påverkade en del kanske mer än andra men vill du stå i kort kö gå inte in i butiker på primetime...

Klart företagen tar in extra personal, men försäljningen är så omfattande att det ändå inte räcker till.

http://www.mynewsdesk.com/se/komplettgroup/pressreleases/sael...

Permalänk
Sötast
Skrivet av SUMITOMO:

Klart företagen tar in extra personal, men försäljningen är så omfattande att det ändå inte räcker till.

http://www.mynewsdesk.com/se/komplettgroup/pressreleases/sael...

Kommer snart ett inlägg om hur man bör ta in personal som kan täcka 4 beställningar per sekund, plus utöka lagerstorleken så att man får plats med mer personal samt fler lastbilar, just för den här dagen.

Menar, posten som levererar alla dessa ordrar har säkerligen hyrt in 200.000 extra lastbilar just för black friday, de har säkerligen ingen kö på ordrar där heller :*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Man kan nog sammanfatta att de bolag som klarar en helg som Black Friday utan logistikproblem är de som är bäst.

Eller så kan man se det som att de butikerna har högst priser och får mindre beställningar...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är mer jobb att göra i dessa jultider

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag köpte nytt moderkort runt kl 14 på fredagen och jag hade mitt paket på måndag eftermiddag..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Det är inte frågan om noll i tålamod. När en leverans som normalt tar 2-3 dagar drar ut på tiden som i mitt fall över 10 dagar så tryter tålamodet. Inte acceptabelt från en så inarbetad återförsäljare som Komplett.

Så för att det nu vid Black friday tagit 5 dagar istället för 2-3 dagar så är det katastrof? (25 nov till 2:e december)
Säger som de flesta andra, ha tålamod, och tänk på att BF är årets största shoppingdag. Kan tänka mig minst typ 100.000 paket som är på väg därifrån.
Jag brukar sysselsätta mig med jobb, mat, sömn och att hitta på något roligt när jag har ledig tid, då går tiden snabbare och man slipper sitta och vänta på paket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Hur kommer det sig att så många nuförtiden har ungefär noll i tålamod?

Gener, och folks rena desperation att fortplanta sig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DreinLifeOfYou:

vanliga fall när det skickas från göteborg eller vart dem har lagret så brukar det ta minst 3 dagar till mig (bor i Västernorrland)

Komplett har fortfarande sitt lager i Norge, och har alltid haft.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Komplett har fortfarande sitt lager i Norge, och har alltid haft.

och det visste jag inte.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

"Barn"? Jag är född på sextiotalet och är allt annat en ett barn. Hur det kan ta över en vecka för ett logistikföretag (samma sak som distributör/ÅF när det gäller datorbranschen) tyder på seriösa problem inom företaget. Har inget med tålamod att göra alls. Ditt inlägg tyder på noll koll.

Vad förväntar du dig? Om det var så otroligt viktigt så kunde du väl ringa dom? (antar dom har telefon) - En veckas väntan på en leverans som går vanliga flödet är ju inte ovanligt. Men att gå så pass stark ut att säga att man ska välja en ANNAN handlare, trots att du inte fått svar på varför tycker jag är lite som att skrika att vargen kommer när det inte kommer någon och DET är faktiskt lite barnsligt oavsett hur gammal man är. (Själv är jag född på 70 talet)

Permalänk
Medlem

beställde på black friday, fick leverans på måndag.
Omdöme: Supernöjd.

När jag handlar, givetvis att priset är detsamma, köper jag alltid från komplett.