Vinn nätagg från Seasonic

Kan inte hitta spelet på datorn.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta spelet på datorn.

Hoppas jag tagit rätt ställe att skriva detta. Jag har w10, köpte Dead Rising 4 för några dagar sedan. Men när jag startade Windows store (där jag köpte spelet) så finns den inte i mitt bibliotek. Den finns heller inte i "ändra eller ta bort program" och jag kan inte hitta vart spelet ligger på datorn. Söker jag i startmenyn så kommer en exe fil jag kan starta spelet med, men inte någon mapp. Har fått tips att klicka Windows + R och ta WSreset men det funkar inte. Går jag in på windows store som att jag skulle vilja köpa spelet igen, så säger den att jag redan har det och jag kan "hantera" spelet, men om jag klickar där så tar den mig tillbaks till ett tomt spelbibliotek.

Permalänk
Medlem

@Freemind: Hej Freemind. Bara en "hint" Har du kollat i X-box appen? Har för mig att de flesta spelen från Windows Store hamnar där...
Spelar inte själv, men har sett det i den förinstallerade Xbox appen

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara högerklicka på. exe-filen för att se sökvägen? Det verkar väldigt märkligt ifall du inte kan hitta mappen manuellt med tanke på att spelet verkar ligga på 40GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

@Ecuaman Går jag in i Xbox appen så finns spelet där faktist.
@ågren nej det funkar inte, låter mig bara avinstallera eller dela eller ge omdömen.

Antar att jag får nöja mig med att se den på själva appen och avinstallera den sen när jag är färdig med spelet. Tack för hjälpen :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemind:

@Ecuaman Går jag in i Xbox appen så finns spelet där faktist.
@ågren nej det funkar inte, låter mig bara avinstallera eller dela eller ge omdömen.

Antar att jag får nöja mig med att se den på själva appen och avinstallera den sen när jag är färdig med spelet. Tack för hjälpen :).

Ok... jag är ju ingen "gamer" så jag vet inget annat sätt. Men bra att det hjälpte.