Runda SATA-Kablar?

Permalänk

Runda SATA-Kablar?

Jag funderar på att utöka min burks lagringsutrymme med en 1TB SSD, men jag ogillar starkt att ordinarie SATA-kablar inte går att böja för fem öre pga att de är platta. Så frågan är om det finns runda men också varför det inte verkar finnas. Man tycker ju att det borde vara mer efterfrågat.

Visa signatur

MSI MPG Z390 GAMING PLUS | i5 9600K @3.7GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 3000MHz 16GB | ASUS Strix RTX 2080 Ti | Strix RAID DLX + beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm| 850 Pro 250GB, 850 EVO 500GB & 850 EVO 1TB | EVGA SuperNOVA G2 850W | Corsair Graphite 760T | Corsair Gaming K70 RGB & M65 RGB

Permalänk
Medlem

Tror ditt bästa bet är amazon.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

De finns i alla möjliga olika längder och utföranden på ebay annars: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_...

Jag tror runda kablar inte har 'slagit igenom' för att det blir sån extremt liten skillnad att byta dem. Annat var det att byta pata-flatkablarna mot runda pata-kablar, där blev skillnaden enorm.

Permalänk
Medlem

@Zuldokein vill minnas att det hade något med skärmningen att göra. Om du kör korta SATA kablar bör det inte vara något problem, men över 0,5m hade jag inte tagit något runt iaf, annars kan du få problem.

Tänk dock på... oavsett rund eller platt, undvik 90 graders skarpa svängar, annars riskerar du får UDMA fel.