Permalänk

Kletigaste kylpastan

Tänkte sätta fast några kylflänsar på Pi:n, men kylpastalimmen kostar för mycket (och jag litar inte tejpen (dålig värmeöverföring)) för det ändamålet.

Så jag undrar om ni kan nån superkletig kylpasta som kan hålla fast flänsen så den inte ramlar av. Jag har haft Arctic Ceramique innan och den är ganska kletig. Den finns inte länge och har ersatts med Ceramique 2. Är det samma? Några andra superkletiga alternativ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska prova tejpen som kommer med först. Jag köpte mina på ebay för några kronor och fick en helt okej tejp. Det hade säkert blivit bättre med kylpasta, men så varm är den inte tycker jag, det funkar ju helt utan kylflänsar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ska du klocka Pi:n? Annars så brukar värme inte vara ett så stort problem så testa tjepen som sagt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

blanda kylpasta med superlim? 50/50..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk

Är väl bara allmän nojjig eftersom den kan bli varm. Använder endast till Kodi. Jag får väl testa med tejpen och se om det blir lite svalare iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av strike_formation:

Tänkte sätta fast några kylflänsar på Pi:n, men kylpastalimmen kostar för mycket (och jag litar inte tejpen (dålig värmeöverföring)) för det ändamålet.

Så jag undrar om ni kan nån superkletig kylpasta som kan hålla fast flänsen så den inte ramlar av. Jag har haft Arctic Ceramique innan och den är ganska kletig. Den finns inte länge och har ersatts med Ceramique 2. Är det samma? Några andra superkletiga alternativ?

så mycket kostar väl inte 2-komponent kylpasta om du köper den på ebay/aliexpress ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644