Permalänk
Medlem

Adobe licenser

Hur fungerar licenserna för Adobe, det finns enskilda och företag. På företaget jag jobbar, så behöver vi skaffa två nyare licenser för Photoshop och in design, vi har två som behöver licenser. Enskilda licenser blir ju mycket billigare, Photoshop och lightroom kostar 120 och in desing 240 alltså 360 inkl moms per månad. Företag licens kostar 287 för Photoshop och 287 för in desing 574 plus moms. Alltså kan vi köpa enskilda licenser. Som jag fattar det så är dom ju inte speciellt för privatpersoner. Många fotografer har ju också företag. Tror företag licens är mera för team och att licensen är på företag istället för en person.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror du ska fråga dem själva. Detta med licenser brukar vara en djungel, och säkrast är nog att fråga dem själva vad som gäller. Microsoft är ju ett praktexempel tex. Snårskog delux.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

https://creative.adobe.com/sv/plans?store_code=se Sedan trycker du på företag så ser du skillnaden mellan företag och privatperson

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

https://creative.adobe.com/sv/plans?store_code=se Sedan trycker du på företag så ser du skillnaden mellan företag och privatperson

Jo, det har jag tittat, men vad jag menar, är det möjligt för företag att teckna enskilda licenser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jo, det har jag tittat, men vad jag menar, är det möjligt för företag att teckna enskilda licenser?

Jag är inte helt säker på detaljerna men skulle gissa att det inte är tillåtet. Vore väldigt märkligt om det skulle vara det. Du får kontakta Adobe helt enkelt.

Edit: Kanske missförstod dig. Jag menar alltså att du inte kan teckna licenser avsedda för privat bruk till ditt företag.

Permalänk
Medlem

Fast nu tror jag inte man kan välja enskilda appar till fotografi paketet. Har den privat och kollade på mina planer, och då kunde jag byta till alla.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle tro det är som med bredband, det finns företag och konsumentversion. Där min erfarenhet av budgetabonnemangen så är företagsversionen både dyrare och sämre på alla vis.
De som är enskild firma brukar då teckna vanligt bredband, jag skulle tro att samma sak gäller små fotografer kring adobe.

Jag hittade en gammal tråd om detta och mitt råd är att fråga igen hos adobe:
https://forums.adobe.com/thread/1271552

Sedan vad adobe säger och lagen säger är inte alltid samma sak, men säger Adobe som i tråden ovanför att det är okej så är det det. Nu är tråden så gammal så licensreglerna kan ha ändrats. Trådskaparen i den gamla tråden skrev lite annorlunda, men som sagt skapa en ny tråd hos adobe eller använd deras chat. (som iaf har funnits)