Google Pixelbook är Chromebook i premiumsegmentet

Permalänk
Melding Plague

Google Pixelbook är Chromebook i premiumsegmentet

I samband med avtäckandet av telefonerna Pixel 2 visas nya Google Pixelbook, en Chromebook med kraftfull hårdvara, en högupplöst roterbar bildskärm samt ett yttre i metall

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den här blev jag rätt så sugen på faktiskt, väldigt länge sen jag ägde en bärbar dator och så har jag heller aldrig ägt en tablet. Fast rätt saftigt pris måste jag säga

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Så 10 000 för att betala räkningar, kolla youtube, surfa och spela bejeweled?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"fyra mikrofoner"!? Vad används det till? Positionering eller att filtrerar bort bakgrundsljud? Väldigt häftigt med fyra stycken i alla fall

Permalänk

Tror mer denna går att spela lite på också. Men samtidigt en Macbook Pro har rätt kassa specs men ändå köper folk en sådan och betalar räkningar o kollar Youtube. Nu när google chrome os har blivit hyffsat stora tycker jag denna var riktigt snygg. Är själv sugen på en sådan. Trött på apple. Google ska komma på marknaden. Denna är supersnygg. Me like. Säger Apple får akta sig eller ändra sig

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Inaktiv

Här har google satt ribban för hur en bra Chromebook ska vara, tänk om tillverkare av vanliga datorer kunde följa detsamma.

Väldigt många som arbetar i Office behöver ha betydligt bättre hårdvara än så, fast nästan alla av dessa väljer ändå windows.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en MacBook parat sig med en Surface Pro. Hade kanske varit trevligt med egen design som stack ut lite.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert bli en jättesuccé eftersom jag inte förstår alls vem som ska köpa den.

Permalänk
Medlem

Detta måste väl vara årets mest onödiga produkt?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte använder Coffee Lake.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Jaaaa. Mer datorer med 7de generationen core nu när 8de quads går att köpa i butik...smart.
Kommer klaga som fan när Lenovo visar TP T25 med 7de generationen för större steg för mobilt har inte hänt sedan 15W duals kom

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samlooh:

Tråkigt att man inte använder Coffee Lake.

E3-1505M 64GB ECC minne, 2st Samsung 960 Pro 2GB i raid 0, quadro p5000 mobile gpu, 1Gbit lan och sedan Chromebook till detta. Detta blir en Chromebook som imponerar.

Skämt, men Coffee Lake har knappt kommit ut hos någon än att chromebook inte är de första förvånar mig ej.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt inkapabel sett till pris och hårdvara. Aldig förr har så bra hårdvara varit så inkapabel.
Lagom förvirrande att ha två USB-portar som bara kan göra var sin sak också.

Permalänk
Medlem

För dem som verkligen älskar ChromeOS: sure(?), men annars känns 10 lax otroligt overkill speciellt när samma prissegment erbjuder riktigt grymma Windows/Mac enheter. AARGH vad vet jag, Google skulle inte ut pumpa ut nåt sånt bara för att.

Permalänk
Medlem

känns som mycket pengar för ett mobil operativsystem med funktionaliteten därefter, nån nämnde spelande, ja det går ju spela mobilspel

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

@Aleshi: Men är det verkligen så det funkar med USB C portarna? Tycker iofs att det är lite förvirrande skrivet i artikeln men jag tolkar det mest som beskrivande av att den kan göra båda samtidigt. Hoppas jag har rätt och att det inte använder sig av USB C portar där det blir viktigt att välja rätt port på en och samma enhet för att kunna få rätt funktion.

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen inte hur den här blir en storsäljare. Men det kanske inte Google räknar med heller. Den är väldigt dyr i förhållande till vad Chrome OS erbjuder. Mobilappar uppskalade på en datorskärm är knappast en dragare heller.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Uteffekt på laddaren?

Har det kommit ut någon information gällande vad laddaren till denna kommer att klara för USB PD profiler? Upp till 60W (3A * 20V)? På tiden att det dyker upp universalladdare från de stora tillverkarna som klarar åtminstone upp till 60W och som samtidigt håller USB PD specs och inte kör "Apple special" med egna strömlägen. Eller har jag missat någon laddare som klarar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Det kommer säkert bli en jättesuccé eftersom jag inte förstår alls vem som ska köpa den.

Finns massor med (framförallt mindre) företag som kör Chromebooks och har all data i molntjänster. Privatpersoner är knappast den primära målgruppen.

Permalänk
Medlem

Designen var riktigt snygg.. men man ser ganska tydligt också vart man fått sin design ifrån

Permalänk

Det här kan gå vägen. Som vanligt handlar det mer om ekosystem än hårdvara. Får man folk som använder Android idag att se fördelarna med att både ha sin telefon och laptop från Google har man vunnit mycket.
Priset kunde varit lite mer slagkraftig tycker jag, men tror att det ändå finns möjlighet till att sälja på bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yikes.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte denna produkten. För 10k kan man få en bra windows ultrabook som har större användningsområde. Om chromeOS är det enda som behövs så finns det flera chromebooks som har mycket hög byggkvalitet men samtidigt ett lågt pris

Permalänk
Medlem

Vem skulle lägga 10k på en dator med handikappat OS? Rätta mig om jag har fel men finns det något program i hela världen på ChromeOS som drar nytta denna hårdvara? Jag gråter blod av bara tanken att någon köper denna och allt dom kan göra är att spela candycrush i högupplöst skärm.

Om man nu inte vill ha Windows varför köper man inte bara en vanlig laptop och installerar valfritt Linux-distro på den? Som jag själv har gjort förövrigt, Ubuntu GNOME3 är fantastiskt, jag rekomenderar. Eller Linux Mint för den som inte vill ha för drastisk förändring från Windowsmiljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag ser verkligen inte hur den här blir en storsäljare. Men det kanske inte Google räknar med heller. Den är väldigt dyr i förhållande till vad Chrome OS erbjuder. Mobilappar uppskalade på en datorskärm är knappast en dragare heller.

Tror nog denna är till mest för att visa vad Chromebook har för potential.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

En helt vanlig skrytprodukt för personer med gott om pengar och små behov av flexibilitet i sin datoranvändning. Inget konstigt.

Permalänk
Medlem

Om det finns möjlighet att installera Windows 10 på den och att alla drivers fungerar som de ska är det är skitbra köp! Surface Book är ju dock en mer kompett enhet med dedikerad GPU så den är svår att slå för google prestandamässigt.

Permalänk
Skrivmaskin

@Twinsnakes: Det verkar vara precis som du säger. De två portarna inhyser båda funktionerna, vilket jag nu förtydligat i artikeln

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Twinsnakes:

Har det kommit ut någon information gällande vad laddaren till denna kommer att klara för USB PD profiler? Upp till 60W (3A * 20V)? På tiden att det dyker upp universalladdare från de stora tillverkarna som klarar åtminstone upp till 60W och som samtidigt håller USB PD specs och inte kör "Apple special" med egna strömlägen. Eller har jag missat någon laddare som klarar detta?

Enligt de specifikationer som finns angivna kan laddaren leverera upp till 45 Watt, där gränsen för strömmen ligger på 3 Ampere. 5 V/3 A, 9 V/3 A, 15 V/3 A är det angivna spannet för uteffekten, vilket även ska möjliggöra laddning med Pixel-telefonerna

Permalänk
Medlem

Det hela känns lite som att konvertera en sportbil till EPA-traktor.

"Grabbar titta på mig, min 5 miljoners Ferrari har fartstpärr på 30 km/h"

"Grabbar titta på mig, min 10 000krs dator går endast att surfa på"