Humble Bundle blir del av IGN

Permalänk
Melding Plague

Humble Bundle blir del av IGN

År 2010 startades Humble Bundle med målsättningen att samla in pengar till välgörenhet genom spelförsäljning. Nu meddelar företaget att ett samarbete med spel- och mediabolaget IGN inleds.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Usch, man kan inte stava ignorant utan IGN.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Avslutade precis min prenumeration.
Tack SweC för nyheten.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd

Not so Humble anymore, ey?

Permalänk
Medlem

Om man köper ett företag som sysslar med välgörenhet så har man nog inga goda avsikter med det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tack, då blir det absolut inga fler köp där

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Spel: IGN 10/10
Köp här: Humble Bundle länk...

Legit.

Permalänk
Sötast

Haha! Another era has come to an end.

Permalänk
Medlem

Såg nyheten om reddit här om dagen, var inte direkt ett bra mottagande där heller. Större hycklare inom spelrecensions och nyhetsvärlden får man nog leta efter. 10/10 våra recensioner är köpta.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Nej, usch...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om man köper ett företag som sysslar med välgörenhet så har man nog inga goda avsikter med det.

Knappast alltså välgörenhet skall väl helst inte va vinstdrivande?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Synd bara att det är ett riktigt bra bundle just nu

Permalänk
Medlem

Lika sorglig nyhet som när Mark zuckerberg köpte upp och förstörde Oculus

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Bye bye Humble Bundle, you had a good run while it lasted..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag känner att kvaliteten av humble monthly ändras så kommer jag säga upp det direkt.
Om det inte påverkas eller till och med blir bättre bryr jag mig inte.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om man köper ett företag som sysslar med välgörenhet så har man nog inga goda avsikter med det.

Skrivet av crew seven:

Knappast alltså välgörenhet skall väl helst inte va vinstdrivande?

Haha. Nej, all välgörenhet går uteslutande till sakfrågan.

Hade inte HB gått med storvinst skulle det aldrig utvecklats från tillfälliga bundles till en stor e-butik med bundles och prenumerationstjänst. De hade heller aldrig lockat till sig intresse av andra organisationer, i detta fallet IGN (som många slentrianmässigt sprider hat mot utan några som helst belägg). Sedan kan man ju direkt lägga ned tankarna om att detta är en affär där "stora onda organisation A" köper "lilla självständiga organisation B". HB är massivt och har enorm omsättning..

Precis som de flesta organisationerna för "välgörenhet" reserverar de dessutom ett belopp för att driva organisationen och ett belopp för vinst. HB:s standard för sistnämnda låg förr på 15%, nu 20%, som i form av "dricks" går rakt i plånboken på ägarna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer alla spel på HBs hemsida ha ett omdöme i finstilt text från IGN framöver då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Lika sorglig nyhet som när Mark zuckerberg köpte upp och förstörde Oculus

Dahell???

Min oculus funkar alldeles fantastiskt smärtfritt?? Vad har The Zuck gjort nu??

Nej vänta, de har levererat en alldeles förträfflig produkt... :eyeroll:

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Humble Bundle var trevligt i början.

Nu är det inte längre lika relevant. Tvivlar på att IGN kommer göra saken bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Avslutade precis min prenumeration.
Tack SweC för nyheten.

Skrivet av cider123:

Not so Humble anymore, ey?

Jo, precis lika humble.
Detta gör ju det bara bättre, allt nytt är inte fel. (dagens ungdom herregud)

Permalänk
Medlem

Gillar kolla på deras youtube kanal. Mysiga människor som presenterar videos där.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Såg nyheten om reddit här om dagen, var inte direkt ett bra mottagande där heller. Större hycklare inom spelrecensions och nyhetsvärlden får man nog leta efter. 10/10 våra recensioner är köpta.

Ändå så berömmer mer än hälften av Sweclockers användare mikrotransaktioner och randomiserade lådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jo, precis lika humble.
Detta gör ju det bara bättre, allt nytt är inte fel. (dagens ungdom herregud)

...så om du ser en artikel om en månad "Intel köper Sweclockers" eller "AMD köper Sweclockers" hur skulle du reagera?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tragiskt, köpt ton av spel där. Ska bli spännande att se utvecklingen. Vore komiskt om det gick i graven för att dom som fortsätter köpa kör 100% på välgörenhet och 0% till IGN / Dev

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Entusiast

Jag kommer fortsätta köpa majoriteten av mina spel på Humblebundle, ser absolut inte varför jag skulle ändra på det bara för att de nu samarbetar med IGN. Hatet mot IGN är även det oförståeligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

...så om du ser en artikel om en månad "Intel köper Sweclockers" eller "AMD köper Sweclockers" hur skulle du reagera?

Dålig liknelse. Riktigt dålig.

Skrivet av GenKaan:

Tragiskt, köpt ton av spel där. Ska bli spännande att se utvecklingen. Vore komiskt om det gick i graven för att dom som fortsätter köpa kör 100% på välgörenhet och 0% till IGN / Dev

Humble Bundle har levt på och lever på att vissa köpare ger extra mycket åt välgörenhet. Hur kan IGN sabotera det, genom ett ägande?
Gör de det så slutar ju folk betala iaf. Jag tror och hoppas inte att det blir sämre.

Skrivet av Firkraag:

Jag kommer fortsätta köpa majoriteten av mina spel på Humblebundle, ser absolut inte varför jag skulle ändra på det bara för att de nu samarbetar med IGN. Hatet mot IGN är även det oförståeligt.

Håller med 100%.
Även om IGN äger, så kommer vi(förhoppningsvis) ha samma möjligheter att välja var pengarna går.
Utvecklare, välgörenhet, Humble...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Dålig liknelse. Riktigt dålig.

Liknelsen är perfekt. Förtroendet är kört i botten. IGN är cancer och den sprider sig vidare till Humble nu. Men visst, mata pengar i fickorna på IGN.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av celoz:

Liknelsen är perfekt. Förtroendet är kört i botten. IGN är cancer och den sprider sig vidare till Humble nu. Men visst, mata pengar i fickorna på IGN.

På vilket sätt är IGN cancer?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Ändå så berömmer mer än hälften av Sweclockers användare mikrotransaktioner och randomiserade lådor.

Personligen lägger jag ingen vikt vid mikrotransaktioner eller loot lådor. Med andra ord, inget jag köper själv om det finns i spel. Även om jag spelar spel där det kan förekomma. Men om andra gör det så är det upp till dem

Återstår att se vart det slutar för Humble Bundle, om vi som konsumenter märker av det eller om det kommer rulla på som vanligt. Trodde aldrig att affärs iden med att "betala vad du vill" skulle fungera i längden då det säkert var många som köpte spel för lägsta pris hela tiden iaf.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Dålig liknelse. Riktigt dålig.

Humble Bundle har levt på och lever på att vissa köpare ger extra mycket åt välgörenhet. Hur kan IGN sabotera det, genom ett ägande?
Gör de det så slutar ju folk betala iaf. Jag tror och hoppas inte att det blir sämre.

Håller med 100%.
Även om IGN äger, så kommer vi(förhoppningsvis) ha samma möjligheter att välja var pengarna går.
Utvecklare, välgörenhet, Humble...

Hatet mot IGN tror jag ligger grundat många år tillbaka för mig personligen när jag yngre och inte lika kritisk till saker som jag läste om på nätet. Kändes som IGN fick hat överlag då och att det inte fanns nån substans för det, kommer ihåg att nått var angående köpta recensioner.

Så att avsky saker utan att ha några direkta belägg eller fakta är i fel. Jag är själv skyldig till det i det här fallet och det är nog många som är det om man tänker efter, det krävs bara att man kan erkänna det. Själv så kände jag det ganska fort att jag inte direkt har nån anledning till att hata IGN när jag väl tänkte efter.

Så det återstår att avvakta och se vart det slutar, mest troligen kommer det fungera som vanligt och enda skillnaden är att en del av vinsten som HB tar ut hamnar i en annan persons ficka, om ens det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5