Vad för hårdvara för att fixa en FTP-server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Japp, så är det.. Blir det bättre om man har en SSD eller kommer man inte ifrån det?

Precis som xxargs skriver så kan man låta diskarna vara igång så slipper man fördröjningen när de vaknar. Vissa externa hårddiskar kan vara svåra att stänga av strömsparfunktionen på men då kan man i värsta fall låta ett script skriva lits till disken tillräckligt ofta så att de inte somnar.

Permalänk
Medlem

Har nu kollat runt lite mer och fastnat för en server från Dell.. Poweredge T330.
http://www.dell.com/se/foretag/p/poweredge-t330/fs

Har också testat NextCloud en del och det verkar ju vara rätt kompetent mjukvara.
Dock har jag ett par funderingar och det är framför allt hur man implementerar en FTP-funktion.

Min bror har installerat detta hemma hos sig och lagt till en funktion för FTP. Jag kommer åt mappar jag skapat och kan lägga upp filerna där. Men sedan när man går in via NextCloud appen eller webben, så finns inte filerna där...
Så NextCloud verkar inte registrera de filer jag lägger upp via FTP:n.. Är det någon som vet hur man löser detta?

Sen funderar jag på om en 25w processor till T330:n fungerar, för mina behov.. allt för att hålla nere värmeutvecklingen. Har ingen större koll på Xeon-processorer, men kollat på denna:
Intel® Xeon® E3-1240L v5 2.1GHz, 8M cache, 4C/8T, turbo (25W)

OS kommer nog bli Ubuntu 16.04 Server...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD