Fick en vit skärm helt plötsligt...

Permalänk

Fick en vit skärm helt plötsligt...

Tjena! Jag satt och väntade på ett spel som laddade och helt plötsligt fick jag vit skärm... Orkar inte dela bild och det känns onödigt också. Är det skärmen som är död eller grafikkortet eller något annat? Hjälp så fort som möjligt tack! Har ingen aning vad jag ska göra om datorn är död asså... Men rekommendera gärna en skärm om det nu är skärmen som är död.

Visa signatur

RX 7800XT 16gb, Ryzen 7 7700X, 32gb ram
Trust Tytan 2.1 + Corsair HS35 V2
Akko 5075S VIA
Zon Mouse1

Permalänk
Medlem

Vad menar du med det? Kvarstår problemet om du startar om? Har du grafikmöjligheter via CPU? Kan du testa utan GPU? Ge oss lite mer att gå på, för fan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Dog datorn? Kollat temperaturer?
Låter lite som ett överhettat grafikkort skulle jag säga.

Har du startat om skärm, dator? Kopplat ur grafikkort och testat moderkortets inbyggda grafikkort? Testat Nnan sladd, uygång/ingång?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Vad menar du med det? Kvarstår problemet om du startar om? Har du grafikmöjligheter via CPU? Kan du testa utan GPU? Ge oss lite mer att gå på, för fan.

Japp jag startade om och den är fortfarande vit. Har ingen aning om jag har grafikmöjligheter via CPU'n heller för jag är så sjukt okunnig och jag vet inte hur jag testar utan GPU heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Akko 5075S VIA
Zon Mouse1

Permalänk
Medlem

Du har ingen TV du kan prova att koppla in datorn i?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Dog datorn? Kollat temperaturer?
Låter lite som ett överhettat grafikkort skulle jag säga.

Har du startat om skärm, dator? Kopplat ur grafikkort och testat moderkortets inbyggda grafikkort? Testat Nnan sladd, uygång/ingång?

Japp! Startat om datorn och skärmen har jag gjort och problemet kvarstår. Koppla ur grafikkortet orkar jag inte mest för att jag inte vet hur så kan ej testa moderkortets inbyggda grafikkort. Och jag har bara en sladd att testa som jag håller på att koppla in nu.

Visa signatur

Akko 5075S VIA
Zon Mouse1

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Du har ingen TV du kan prova att koppla in datorn i?

Jodå!

Visa signatur

Akko 5075S VIA
Zon Mouse1

Permalänk

Kollade tv'n och den har inget uttag som dataskärmen har... DVI tror ja jag har. Och den ända sladden som jag har skulle nog inte funka ändå...

Visa signatur

Akko 5075S VIA
Zon Mouse1

Permalänk

Har samma problem!

Permalänk
Skrivet av ChristopherHavkwist:

Har samma problem!

Skärmen är trasig då. Jag testade att ta ut bild sladden och det är fortfarande bara en vit bild. Imorgon ska jag köpa en ny dock och HOPPAS att inte själva el kontakterna är felet.

Visa signatur

Akko 5075S VIA
Zon Mouse1