Permalänk
Medlem

Skillnader på LG B vs C på Oled?

Såg att komplett hade en nice deal på OLED65C7V.
Har för mig att i 6 serien så var C modellerna curvade, men verkar faktiskt inte vara det på 7 serien? Vad är egentligen skillnaden mellan B och C?
Är det enbart foten som skiljer, 10k? Eller kan man anta att C modellen kanske har första tjing på komponenterna?
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/0ffd174cf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

kan vara så att de har olika garantier eller något som inte syns i spec eller utseende på bilder.

kolla upp pixelgarantin kan vara något där som skiljer att den billigare kör med displayerna som är för dåliga att sälja i deras "topmodell" men ändå ok nog i deras lägre segment och därför en annan pixelpolicy

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Låter vettigt! Får ta o kika vad jag kan hitta!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

I äldre OLED kunde även kretsarna internt skilja, även tror jag C7 klarar 120HZ ingång... Vilket kanske vore nåt för de som spelar!

Själv valde jag E6 över B6 då priset var snarlikt, men byggkvaliten var rejält mycket bättre på E6-modellen!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

årets modeller har samma hårdvara (SoC) det som skiljer är ljud och design.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

har trott det var B för Black och C för Chrome, men kan ha fel

Permalänk
Medlem

Något som @Laxpudding antagligen kan svara på

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Något som @Laxpudding antagligen kan svara på

som jag sa tidigare, design och ljudet... B har silverram, C har svartram och annan fot.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag tror du har redan fått svaret på minhembio forum som du frågat och fått flera svar om det redan. Men kan återupprepa en gång till här.
LG B/C/E/G har alla samma paneler, samma SoC, samma WebOS och samma bild kvalite. Skillnaden är endast designen och inbyggda högtalare. Njaa, E/G har annan modell av fjärrkontrol om det spelar nån större roll. Gissning är också dyrare modeller har bättre panel valts ut av LG. Panel lotteriet är inget som konsument kan styra över. Bara hoppas få en bra panel med minst problem.
Sist priset.

Varför olika priser på dom då? Nja, det vet bara LG.

Skrivet av python_ormen:

har trott det var B för Black och C för Chrome, men kan ha fel

hehe, bra gissning. Men tyvärr tvärtom, B har faktiskt silver ram och C svart ram.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

som jag sa tidigare, design och ljudet... B har silverram, C har svartram och annan fot.

Du får utveckla vad det är i ljudet som skiljer sig. Är ju ändå rätt saftig skillnad i pris, är det verkligen värt den skillnaden för inbyggd ljud?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du får utveckla vad det är i ljudet som skiljer sig. Är ju ändå rätt saftig skillnad i pris, är det verkligen värt den skillnaden för inbyggd ljud?

alltså själva TV högtalarna..nä såklart det inte är värt, jag köpte B7 och lägger resterande pengar på bättre ljud än de man får med de dyrare modellerna, i mitt fall tog jag Samsung K960 för 10k.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Bildexpert 📺

B7, C7, E7, G7 och W7 ger i grunden alla samma bildkvalitet i praktiken. Det är stuffet och bjäfset runt omkring som skiljer sig. Med B6 är det någon form av enklare bildprocessor men även där är det i praktiken något som kanske syns först när man kör sida-vid-sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag tror du har redan fått svaret på minhembio forum som du frågat och fått flera svar om det redan. Men kan återupprepa en gång till här.
LG B/C/E/G har alla samma paneler, samma SoC, samma WebOS och samma bild kvalite. Skillnaden är endast designen och inbyggda högtalare. Njaa, E/G har annan modell av fjärrkontrol om det spelar nån större roll. Gissning är också dyrare modeller har bättre panel valts ut av LG. Panel lotteriet är inget som konsument kan styra över. Bara hoppas få en bra panel med minst problem.
Sist priset.

Varför olika priser på dom då? Nja, det vet bara LG.

hehe, bra gissning. Men tyvärr tvärtom, B har faktiskt silver ram och C svart ram.

Haha det låter rimligt, kollade mitt login där och såg inga inlägg i någon sån tråd.

Tack för din input igen då om inte annat

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Skillnaden är bordsstativet, annars identiska. samma panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityfella:

Skillnaden är bordsstativet, annars identiska. samma panel.

Skrev till LGs chatt efter dom öppnat vid 11, detta stämmer precis. Som många skrivit, men för att sätta en punkt till framtida frågor som någon skulle ha, så länkar jag chatten med supporten:

Andreas Hi, what's the difference between OLED65C7V and OLED65B7V? LG Support bear with me Andreas Sure LG Support The only difference between these two TV's is the stand type. Andreas Ok, that's what I could figure aswell, thanks for the information.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

B7, C7, E7, G7 och W7 ger i grunden alla samma bildkvalitet i praktiken. Det är stuffet och bjäfset runt omkring som skiljer sig. Med B6 är det någon form av enklare bildprocessor men även där är det i praktiken något som kanske syns först när man kör sida-vid-sida.

Är väl annan högtalare i E/G samt W jämfört med C/B också. C/B skiljer sig i nån ramdetalj som redan nämnts samt att det är olika fot.

Permalänk
Medlem

@Chrisj:

G och W verkar ha samma, E verkar också ha "4.2" men lite svagare.
Kikar man bilder så har däremot W en soundbar, antar att det är för att den är så tunn, men samma typ av högtalare som G?

Bild 1 Visar B -> C -> E -> G

Gjorde en egen med E, G och W, där ser man att W har samma som G.

Bild 2 visar E -> G -> W

Den större skillnaden för W dock är att den är ultratunn.

Bild 3 visar G -> W

Noterade även nu att ljusstyrkan är överlägsen på W, där B modellen faktiskt är bättre än alla övriga (Bortsett från W)?

Bild 4 visar B -> C -> G -> W (Kan inte jämföra fler än 4 samtidigt)

Det viktigaste att ta med sig om man läser denna tråden och är på jakt efter en ny TV är dock att veta att siffror sällan berättar hela sanningen när det gäller TV, det kan vara en liten fingervisning, men du bör alltid försöka få till att testa dom i ett testrum, åtminstone jämföra dom i en butik, för att bilda dig rätt uppfattning.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Purrfected: Det är samma panel på alla LG OLED skärmar 2017 års modell. Så bildmässigt spelar det ingen roll vilken man väljer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb