Förhandstitt: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se, satt av en händelse och kollade förstasidan i eftermiddags och såg "förhandstitten" från jobbet, men 40 min senare fanns ingen tid kvar för att kommentera.

Bra att Loque valde att fortsätta efter kickstartern. Finns helt klart ett "nördhipster"-värde i Ghost, men tidigare talades det ju om en helt annan prislapp. Om de verkligen kan leva upp till ett rekommenderat listpris på 1990 kr är det fenomenalt. Dagens chassimarknad är så prispressad att de flesta tycks ha glömt av när man fick punga ut med 1500-1600 spänn för ett tower-chassi i plåt som man knappt ville ha i sin garderob ens en gång för att det var så vederstyggligt fult.

Har man ändrat fabrikat på risern till en billigare modell eller vad är det annars som gör att det kan ha blivit så mycket lägre pris? Känns ju som nära på 0-marginal om Jonas prisuppgift stämmer.

EDIT:

Har satt upp mig för nyhetsbrevet sedan länge men helt missat att Loque drar igång en ny KS på lördag. Fattade det först efter att ha läst denna tråden. Sällan man ser saker värda att backa, men eftersom jag har ett mikrobygge planerat till våren blir det nog en Black Saturday i år

Permalänk
Medlem

Riktigt förvånad över att de lyckas hålla sig under 2kkr. Har följt deras tråd här på Swec och var väl mer eller mindre förberedd på att den skulle landa på 2490.

Verkar vara en riktigt grym produkt, ska rekommendera den till samtliga vänner som bygger nya datorer.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Jag säger inte att det är dyrt, för mig personligen är det mitt i prick. Men det jag säger är att du inte kan titta på vad de andra aktörerna har för priser, spec inte när du är ny på marknaden. Du vet ex inte vad de har för avtal och vad deras marginaler ligger på.

Bara för att du gärna skulle pröjsat mer betyder inte att fler hade gjort det. Vad tror du är bäst, en produkt som kostar ca 3k men säljer i 500ex eller en som kostar 2k å säljer 1000ex...

Beror ju på vad den kostar att tillverka. Ligger man dessutom 30% under konkurrenterna i pris är det inte fel att kalla det billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Beror ju på vad den kostar att tillverka. Ligger man dessutom 30% under konkurrenterna i pris är det inte fel att kalla det billigt.

mm men tror jag har svarat på detta ganska noggrant med hur jag menar.

Bara föra att konkurrenterna ligger 30% högre i pris betyder inte att ens produkt är "billig". 2k är en väsentlig summa pengar hur man vrider och vänder på det. Bara för att andra konkurrerande highgend mini-itx chassin är dyrare betyder inte att Louge Ghost S1 behöver ligga på liknande pris.

Om inte annat så kommer det här mer "humana" prissatta chassit att locka ännu fler till produkten vilket är det som är meningen.

Sen om några individer som ex Tvelander och Co tycker att 2k är billigt hör inte hit.

Det är ett pris som skaparna själva har ansett sig behöva för att ex slå sig in på marknaden och locka tillräckligt många kunder för att få de volymerna de hoppas på. De vet mycket väl att de är inte först i detta segmentet och kan nog mycket på grund av det inte hålla samma höga priser som konkurrerande märken, iaf inte om de vill verkligen sätta ett avstamp i just det här marknadssegmentet.

För oss konsumenter är priset viktigt, men för dem så är det nog snarare bättre att satsa på lägre pris/enhet för att totalt sätt sälja högre volymer.

I mina ögon är 2k mycket pengar men för ett chassi som detta är det perfa.
Om det skulle verkligen behövas så skulle jag själv kunna göra ett liknande chassi för typ samma peng, men jag e lat å fattig nu å detta verkar vara nästan exakt vad jag vill ha och är villig att betala för.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har Dan Case A4 idag, men kyllösningen för CPU är lite väl mycket kompromiss i det chassit. Har redan införskaffat en L12 i väntan på detta chassi i hopp om att det bättre fyller mina behov.

Sitter i samma båt! Så här ser det ut under tiden

Skrivet av hypermode:

Kommer de ha fler previews hos mer internationella profiler?

Yes! Jaytwocents och Dave2d är på gång.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Sitter i samma båt! Så här ser det ut under tiden

Yes! Jaytwocents och Dave2d är på gång.

WOW det e verkligen goda nyheter. Shit, jag hoppas att det går vägen nu för dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Fasiken så stiligt Jag klarar mig på håret med hjälp av lite undervoltande och vrålande fläktar. Hade den dragit en watt till hade den nog fattat eld.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Bara föra att konkurrenterna ligger 30% högre i pris betyder inte att ens produkt är "billig". 2k är en väsentlig summa pengar hur man vrider och vänder på det. Bara för att andra konkurrerande highgend mini-itx chassin är dyrare betyder inte att Louge Ghost S1 behöver ligga på liknande pris.

Om inte annat så kommer det här mer "humana" prissatta chassit att locka ännu fler till produkten vilket är det som är meningen.

Sen om några individer som ex Tvelander och Co tycker att 2k är billigt hör inte hit.

Det är ett pris som skaparna själva har ansett sig behöva för att ex slå sig in på marknaden och locka tillräckligt många kunder för att få de volymerna de hoppas på. De vet mycket väl att de är inte först i detta segmentet och kan nog mycket på grund av det inte hålla samma höga priser som konkurrerande märken, iaf inte om de vill verkligen sätta ett avstamp i just det här marknadssegmentet.

För oss konsumenter är priset viktigt, men för dem så är det nog snarare bättre att satsa på lägre pris/enhet för att totalt sätt sälja högre volymer.

Om det skulle verkligen behövas så skulle jag själv kunna göra ett liknande chassi för typ samma peng, men jag e lat å fattig nu å detta verkar vara nästan exakt vad jag vill ha och är villig att betala för.

Fast det är billigt för ett highend mini-itx chassi. 20kr är asdyrt för en liter mjölk även om det är förhållandevis lite pengar. Det är ju alltid relativt andra produkter i samma kategori. Ja 2000kr är mycket pengar, men det är fortfarande billigt för ett highend mitx chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Har man ändrat fabrikat på risern till en billigare modell eller vad är det annars som gör att det kan ha blivit så mycket lägre pris?

Jepp, men har just nu hål i minnet och kommer inte ihåg vilken risertillverkare det blev (kan vara LiHeat). Louqe jämförde med 3M:s "värsting" och båda gav identisk prestanda, så valet blev tämligen självklart. Skulle tro att över väldigt långa avstånd så kanske 3M:s är bättre, men nu handlar det ju bara om en kort fjuttbit.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Vad spelar det för roll?

Välgenomtänkt eller ej, allt beror på vem man har gått till för produktionen. Har en vän som snickrade ihop ett simpelt rackchassi men kostnaden per enhet va sjuk, bara för att. Materialet är inte så dyrt och R&D är redan gjort gratis som en hobby och om han/hon har tillgång till maskinerna själv så kommer det ju påverka priset/enhet vilket gör att han kan sälja fler istället. Skaparen kanske inte är så girig å vill väl främst få ut produkten istället för att räkna varje krona? Detta kan ju sätta press på de andra, och om det ändå är pengar han är ute efter så kan han ju höja efterhand eller vid nästa projekt.

Jag förstår att du gillar saker som gärna kostar lite extra men bara för att sakerna är väldesignade så betyder inte att det ska behöva kosta skjortan för det.

Ännu en självutnämnd expert. Får man fråga hur mycket du kan om produktutveckling och serietillverkning?
Om du bara hade orkat googla och hittat projekttråden så ser du att det är åtskilliga timmar som lagts ner, knappast något vanligt hobbyprojekt av nån enskild person "gratis".
Hade du dessutom haft någon form kompetens kring det du pratar om så hade du snabbt kunnat se att materialet är strängpressat aluminium som man sedan CNC'at och slutligen anodiserat. Inget av det är något man gör hemma (möjligtvis CNC om man har råd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jepp, men har just nu hål i minnet och kommer inte ihåg vilken risertillverkare det blev (kan vara LiHeat). Louqe jämförde med 3M:s "värsting" och båda gav identisk prestanda, så valet blev tämligen självklart. Skulle tro att över väldigt långa avstånd så kanske 3M:s är bättre, men nu handlar det ju bara om en kort fjuttbit.

Misstänkte det, med 3M hade han ju fått skänka bort spöket till det priset. Ser bara positivt på förändringen, ibland går det lite för mycket hype i specifika brands även om det i vissa situationer naturligtvis är välbefogat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ännu en självutnämnd expert. Får man fråga hur mycket du kan om produktutveckling och serietillverkning?
Om du bara hade orkat googla och hittat projekttråden så ser du att det är åtskilliga timmar som lagts ner, knappast något vanligt hobbyprojekt av nån enskild person "gratis".
Hade du dessutom haft någon form kompetens kring det du pratar om så hade du snabbt kunnat se att materialet är strängpressat aluminium som man sedan CNC'at och slutligen anodiserat. Inget av det är något man gör hemma (möjligtvis CNC om man har råd).

Wut?

Jag är utbildad cnc operatör/programmerare, robot tekniker samt caddare å allt som hör till, inkl ekonomi biten å så. Men det hör inte hit. om du tolkat att jag sågat ghost som överprisat metallskrot så har du tolkat fel.

Jag tycker att 2k e precis vad detta högkvalitative chassit är värt och helt rätt i pris, till skillnad från dem som tycker att 2k för ett chassi är "billigt". Om jag hade designat nått själv så hade det nog sett ut i princip så hära, när jag ser Ghost chassit så känns det som att min polare har råkat försäga sig då jag ser att de använder tom samma typ av skjutbara paneler som jag själv tyckt borde vara standard på ett chassi

Mycket trevligt chassi med andra ord å precis rätt prisbild enligt mig så om du tycker att jag säger något annat än så, jag då har du nog läst fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Wut?

Jag är utbildad cnc operatör/programmerare, robot tekniker samt caddare å allt som hör till, inkl ekonomi biten å så. Men det hör inte hit. om du tolkat att jag sågat ghost som överprisat metallskrot så har du tolkat fel.

Jag tycker att 2k e precis vad detta högkvalitative chassit är värt och helt rätt i pris, till skillnad från dem som tycker att 2k för ett chassi är billigt. Om jag hade designat nått själv så hade det nog sett ut i princip så hära, när jag ser Ghost chassit så känns det som att min polare har råkat försäga sig då jag ser att de använder tom samma typ av skjutbara paneler som jag själv tyckt borde vara standard på ett chassi

Mycket trevligt chassi med andra ord å precis rätt prisbild enligt mig så om du tycker att jag säger något annat än så, jag då har du nog läst fel

Sorry, då förstod jag ditt inlägg heeeelt fel!
Jag tycker också 2 papp är helt rätt pris.

Permalänk
Medlem

2 papp för ett så fint chassi är ett givet köp.
Inga större tillverkare kommer ju i närheten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Himla synd att jag har en "tillräckligt modern" dator på ATX-plattform, och att få tag på komponenter nu bara för att byta kommer inte ske.

Däremot ser det här extremt lockande ut, och får de bara bärighet på grejerna så att företag och chassiidéer finns kvar blir nog mitt nästa bygge i litet format. Härligt Louqe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Om du nu jobbar på verkstad med CNC-maskiner så är det klart att du kan göra ett billigare(endast betala för anodiseringen antar jag om du inte snikar in dig när något annat ska badas) då jag antar att du får låna maskiner kvällar/helger. De flesta har dock inte tillgång till en maskinpark så det är ju en ickefråga.
Sen så är ju tiden för dig värt något också, istället för att tillverka ett eget chassi(och lägga en massa timmar på det) så skulle du kunna jobba lite övertid vilket i slutändan skulle vara mer värt för dig ekonomiskt.

Håller med övriga att 2k låter som ett vettigt pris(hade trott mer faktiskt) för en lågvolymsprodukt(får väl hoppas på motsatsen^^) som denna. Sen att 2k är mycket för ett chassi idag är väl en annan femma men detta är ju lite mer high-end produkt och då kostar det ju därefter också.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Nice, helt klart intressant. Om denna är klar och finns när jag bygger ny maskin blir nog detta mitt nya chassi!

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på Ghost S1 någonting innan, så jag blev helt klart imponerad av expansionsmöjligheterna med "hattarna". Intressant burk, men jag skulle nog inte kunna tänka mig att byta från mitt Ncase M1.

Sen varför SFF-communityn har växt så mycket på senare år är min teori att många amerikanska college-studenter har tröttnat på att köpa dyra gaminglaptops och istället valt att börja bygga små maskiner de kan ta med sig i handbagaget på flyget istället. Europeiska studenter överlag flyttar oftast bara inom landet för studier på grundläggande nivå och då är man fortfarande inom rimliga bilavstånd från sin hemort, behovet av en extremt liten dator som ska få plats i ett handbagage är alltså inte lika stort då.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

verkar vara ett otroligt trevligt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Sen varför SFF-communityn har växt så mycket på senare år är min teori att många amerikanska college-studenter har tröttnat på att köpa dyra gaminglaptops och istället valt att börja bygga små maskiner de kan ta med sig i handbagaget på flyget istället.

Intressant, du kan nog ha rätt. Det skulle förklara varför det ofta pratas om passande väskor för flygresor på amerikanska forum.

För min egen del beror det främst på minskad plats på skrivbordet, men även på att det är enklare komma åt att pilla med hårdvaran utan att behöva koppla loss alla sladdar och bära iväg chassit till lämplig arbetsyta. Ja, jag är lat.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Wut?

Jag tycker att 2k e precis vad detta högkvalitative chassit är värt och helt rätt i pris, till skillnad från dem som tycker att 2k för ett chassi är "billigt". Om jag hade designat nått själv så hade det nog sett ut i princip så hära, när jag ser Ghost chassit så känns det som att min polare har råkat försäga sig då jag ser att de använder tom samma typ av skjutbara paneler som jag själv tyckt borde vara standard på ett chassi

Det handlar alltså om din definition av billigt, jämfört med dessa personers definition av billigt. Där du inte heller ville jämföra med andra chassin i samma kategori, utan enbart alla chassin över lag.

Det är lite som att jämföra en ferrari med en kia, där en person har hävdat att en ferrari som låg ute för 1 miljon var billig och du säger nej det där är inte billigt. Kian är billig, men det är helt rätt pris för ferrarin.

Chassit är billigt för sin kategori. När man pratar om något är billigt eller ej så är det alltid jämfört med jämförbara produkter. Det är helt naturligt att göra det. Sen har jag förståelse för att alla inte vill göra detta, men det är fortfarande normalt att göra det. Därför har inte Tvelander och andra som hävdar att priset är billigt för chassit då det är jämfört med andra liknande chassin. R&D kostar en hel del, så det får man räkna med i priset samt marknadsföring etc (även om det i detta fallet är billigare än när det är något stort märke). Man kan inte bara kolla på produktionskostnad och sen säga att chassit kostar mycket mer än produktionskostnaden och är därför inte billigt.

Däremot förstår jag att du inte tycker att det är särskilt dyrt eller att chassit inte är värt det. Bara för att förtydliga.

Sen är jag riktigt taggad på detta chassit. Backade den förra kampanjen som blev canceled, och hoppas på att få en bra deal nu till denna kampanjen. Har bara inte fattat hur de tänkt kompensera oss som var med på förra kampanjen men som inte fick nått för det. De har lovat oss en bra deal, men inte förklarat hur detta ska gå till på ett tydlgit sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Materialet är inte så dyrt och R&D är redan gjort gratis som en hobby och om han/hon har tillgång till maskinerna själv så kommer det ju påverka priset/enhet vilket gör att han kan sälja fler istället.

Så bara för att skaparen lagt ner sin själ i detta projekt på sin fritid, så är det inte värt något?

Vad är det för sosse-tänk, jag tycker de gör helt rätt i att värdera även det de gjort på sin fritid eftersom det lett till nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

R&D är redan gjort gratis som en hobby och om han/hon har tillgång till maskinerna själv så kommer det ju påverka priset/enhet vilket gör att han kan sälja fler istället.

Louqe (som består av ett antal personer, inte bara PaChalski) har så vitt jag vet gjort R&D på heltid och inte som en hobby, och de har inte tillgång till några maskiner utan anlitar tredjepart till all tillverkning (så vitt jag har förstått det - jag kan förstås ha fel). Dessutom är den medföljande pci-e-extendern inte gratis (även om de lyckats hitta en billigare variant med samma faktiska prestanda som 3M:s dyrgrip).

Jag tycker det är billigt, faktiskt. Och under Kickstartern kommer de tydligen erbjuda ett ännu lite lägre pris.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

En riktig wow-produkt! När jag bygger ny dator är denna "låda" jag vill använda. Några hundralappar hit eller dit spelar ingen roll för det totala priset utan att det är lätt att arbeta med installation/bygge är nog så viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Intressant, du kan nog ha rätt. Det skulle förklara varför det ofta pratas om passande väskor för flygresor på amerikanska forum.

För min egen del beror det främst på minskad plats på skrivbordet, men även på att det är enklare komma åt att pilla med hårdvaran utan att behöva koppla loss alla sladdar och bära iväg chassit till lämplig arbetsyta. Ja, jag är lat.

Jag tröttnade också på att lyfta mitt ATX-chassi med för många 3.5"-diskar. Några tyckte jag skulle börja gymma, men det går ju mycket snabbare att skaffa sig en mindre PC.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Sweet baaaaabbbyyyy! Men rymmer den en 540mm radiator?

Självklart! (Med utvändig montering.)

Skrivet av GuuFi:

... kommer finnas en liten fan base som kanske stödjer det men de kommer bli överkörda av jättarna.

Det är väl det som är risken.
Jag tycker hela design-konceptet och "montera själv" verkar närmast idealiskt. Givet att lådan får mycket uppmärksamhet och positiv respons kommer det inte dröja länge förrän någon större firma kopierat väsentligheterna och erbjuder en massproducerad variant med något lägre kvalitet till mycket lägre pris.

Skrivet av BasseBaba:

Jag kan dock inte bestämma mig för luft eller sluten vatten? Vad är att rekommendera om låg ljudnivå är det man eftersträvar?

"Standardkylare" är nog bäst för grafikkortet.
Till CPU <100W är en kylare med heatpipes tystast.

Skrivet av Nivity:

Jäkligt smart chassi på många sätt, inget för mig då tyst > allt annat för min del.

Det är ju välventilerat, och därmed finns goda möjligheter att få en tyst kyllösning!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med SSD:er. Är det enbart tänkt att man ska använda m.2 SSD eller finns det plats för vanliga SATA SSD?

Sitter med ett Ncase M1 där jag just nu inhyser 2 SATA SSD. Skulle vara trevligt om jag kan behålla dem.

Tänker mig i ett XS, vill helst inte använda tophats.

@PaChalski

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Någon som vet hur det funkar med SSD:er. Är det enbart tänkt att man ska använda m.2 SSD eller finns det plats för vanliga SATA SSD?

Sitter med ett Ncase M1 där jag just nu inhyser 2 SATA SSD. Skulle vara trevligt om jag kan behålla dem.

Tänker mig i ett XS, vill helst inte använda tophats.

@PaChalski

Från deras hemsida:

"STORAGE: 1 x 2.5" HDD/SSD, 3 x 2.5” with tray + M.2"

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Det kommer finnas vaggor för 2,5"-enheter som kan skruvas fast i fläktmonteringshålen, t.ex. i bottenplattan under nätagget. Det var åtminstone vad Jonas sa i förhandstittsvideon.

Själv kommer jag montera min 2,5"-ssd där det råkar passa bäst, om inte annat med dubbelhäftande monteringstejp någonstans.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Från deras hemsida:

"STORAGE: 1 x 2.5" HDD/SSD, 3 x 2.5” with tray + M.2"

Skrivet av backfeed:

Det kommer finnas vaggor för 2,5"-enheter som kan skruvas fast i fläktmonteringshålen, t.ex. i bottenplattan under nätagget. Det var åtminstone vad Jonas sa i förhandstittsvideon.

Själv kommer jag montera min 2,5"-ssd där det råkar passa bäst, om inte annat med dubbelhäftande monteringstejp någonstans.

Tack båda. Jag vet inte hur jag har missat det. Tyckte jag lyssnade genom hela videon och kollade deras hemsida... Tydligen inte.