24.se en helt oseriös butik?

Permalänk
Medlem

24.se en helt oseriös butik?

Hej

Tänkte vädra mina åsikter om denna skitbutik och höra vad ni har för erfarenheter av denna. Köpte strax efter jul en mediaspelare som skulle anslutas till TV med möjligheter att titta på film etc (bestyckad med android operativsystem). Den verkade ganska kraftfull då den skulle klara av 4K TV, och då priset var ca 500 kronor verkade det som att man köpte något som inte var det allra billigaste och troligen något mer påkostat.

I efterhand kunde jag konstatera att anledningen till det hyfsat höga priset var att dom hade scampris på den, samma enhet kunde köpas på utlänska sajter för jordnötspengar. Visst skitsamma, hade den bara fungerat hade jag varit OK med det. Nu är bara problemet (eller ett av dom) att enheten låser sig efter en kort tid bara av att stå på. Självklart är enheten i princip oanvändbar och ska returneras. Då visar det sig att 24.se stängt ner supporten, idag är 2:a dagen på rad telefonsupporten ligger nere och inga svar får man om man kontaktar dom via Webbformuläret (gjordes ett antal dagar sedan).

Skulle vara intresserad av att höra vad ni har för generell erfarenhet av dessa skojare.

Med vänliga hälsningar,

Daniel

Permalänk
Medlem

Låter som sidor som fyndiq, wish, alibaba mm.

Har aldrig köpt något från 24.se men min erfarenhet gällande såna skojare är att det alltid är 50/50 chans att man får något bra.

Först tar det sjukt lång tid innan man får varan man beställt, kvalitén är kass och man får alltid fakturan innan man får varan.

Nästan allt de köper kommer från kina, tredje part som har usel kvalité.

Min rekommendation, köp aldirg något över 100 kr från dessa sidor. Skal, leksak eller liknande men aldrig något som man kan ta föregivet att det ska hålla.

Visa signatur

got root?

Permalänk

Köpt en del på 24.se men det är när jag vill ha grejer snabbt. Trodde det va allmänt känt att de i princip importerar billiga grejer från Kina och säljer med lite vinst. Har aldrig köpt något dyrt, men det jag har köpt har fungerat bra och snabb leverans va det också (1-3 arbetsdagar). Kan tillägga att det jag har köpt där ifrån har jag först hittat på ebay men har inte kunnat vänta X antal veckor på leverans. Med tanke på att de finns på CDON så tror jag inte att de är hur oseriösa som helst

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

Tyckte du 500 indikerar någon spelare med kavlite?
tycker det indikerar 100% skräp jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Handlat flera gånger på 24.se. De har lager i Sverige så relativt snabba leveranser. Aldrig haft problem med de saker jag handlat där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Handlat reservdelar till telefoner flertalet gånger från 24.se. Har alltid fungerat perfekt.
Sedan måste jag hålla med @trollhatten, 500 kr för en mediaspelare som ska klara 4K andas verkligen skräp rakt igenom. Skulle säga att du fick precis vad du betalade för.

Permalänk
Medlem

Du har ju 14 dagars ångerrätt, så bara att vänta tills de svarar och skicka tillbaka!

Sedan kanske göra lite mera research och köpa en kvalitetssäkrad mediaspelare så du vet vad du får!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Tyckte du 500 indikerar någon spelare med kavlite?
tycker det indikerar 100% skräp jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Jämfört med om grejen hade kostat halva priset så hade jag ok förväntningar på en fungerande produkt. Sedan visade det sig att den kostade halva priset eller kanske mindre till och med på utlänska sajter, så redan där var ju det högre priset en bluff.

Sedan är det ju bara en mediaspelare för att spela lite mediafiler under android, tycker ärligt talat att en helt OK sådan borde vara möjligt att köpa för en femhundring. En Xbox one-S kostar knappa 2000 t.ex. och då får man både mycket kraftfull grafikdel och CPU i sammanhanget, hårddisk, stort minne etc, här pratar vi trots allt om en mycket slimmad och billig hårdvara i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Glädjen över det låga priset överväger ALDRIG förbannelsen över den låga kvalitén!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@dannesthlm:

Citat:

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp, påhopp eller andra otrevligheter får inte förekomma. Förstora inte upp problemet och ge alltid motparten en chans att rätta till situationen innan du skapar en tråd i forumet. Kontakta kundtjänsten via internet, och om det inte fungerar, använd telefonen.
[...]

Vädra åsikter kan man göra på egen blogg. Tänk på ledigheter och backlogg. Låt företaget få en chans att bemöta kritiken. Återkom till mig med utfall så kan jag låsa upp tråden när diskussionsvärde finns.

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

*TRÅD LÅST*
/David, - Moderator

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin