Permalänk
Medlem

Problem med #include <XXX> c++

Tjenare,
Sitter med ett projekt och försöker visa en videoström från openCV i ett oculus rift headset.

Använder mig av https://github.com/OculusRiftInAction/OculusRiftInAction som hjälp.

När jag försöker köra exempelkod får jag problem med alla include filer. Inte openCV då jag länkat detta rätt i miljövariablerna och visual studio.

Jag läste att man kunde skriva #include "XXX" och lägga .h filerna i projektmappen, vilket funkade, men det är en heeel drös med filer som ska läggas till och det känns inte som rätt approach. Jag la common.h i projektmappen och skrev #include "common.h", men den har i sin tur en hel del #include <XXX> som inte hittas, t.ex. #include <oglplus/XXX.hpp> och #include <GL/glew.h>. Hur länkar jag dessa på rätt sätt?

Är det någon som kan ge mig tips på hur jag ska göra?

//
Daniel

Permalänk
Medlem

Ifall du ska länka in de med <> behöver du väl ställa in vart din din kompilerare/IDE hittar filerna. Annars vet programmet inte vart dessa filer finns. När du använder " " så kollar den på samma plats som filen du anropar ifrån finns.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk

Gör såhär (Antar att du använder visual studio):
-Skapa ett nytt projekt.
-Flytta innehållet i root mappen från github till root mappen du precis skapade
-I visual studio, högerklicka på projektet och skapa 2st nya filter (mappar)
-Döp den ena till Header files, den andra till Source files
-Högerklicka på source files och tryck Add - Existing item
-Gå igenom alla mappar och lägg till alla .C och .CPP filer du behöver
-Gå till projektets inställningar och gå till C/C++ - General "Additional include directories" Och lägg till en ny sökväg till varje mapp som innehåller headers du behöver (t.ex /libraries/glew/include)
-Gör samma sak med alla exempel headers osv

Du behöver inte modifiera exempel koden.