Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Lämplig kylare till nybygge mITX

Hej.

Kommer bygga nytt snart och har det mesta klart för mig. Det kommer byggas i mITX men vad jag inte riktigt kan bestämma mig för är vilken kylare jag ska välja.

Processorn kommer vara en 8700k, 8600k eller möjligtvis en 2700X (jag väntar på tester för att sedan bestämma mig vad det blir).

Vad gäller överklockning kommer jag inte överklocka idag men jag vill ha möjligheten att klocka någorlunda. För att ge en bild över vad jag menar med det är jag inte ute efter några monster-uber-klockningar. Dvs om det blir en 8700k kommer jag inte vara intresserad av att klocka till 5Ghz. Men jag vill ha en kylare som inte kommer låta som en jetmotor om man klockar.

Baserat på kundkorgen nedan som är ett troligt scenario, finns det inte mycket kapabla luftkylare som alternativ. Och det är rätt så tråkigt att priset sticker iväg om man ska ha vattenkylning. Men baserat på detta ser jag nedan alternativ som möjliga:

Noctua NH-U9S: Verkar vara en okej kylare?
Corsair Hydro H60 (v3): Mitt problem med denna är att även om den verkar vara en kapabel sådan har den bara EN fläkt...
Deepcool Captain 240 EX: Dyr men en av de billigaste i den storleken som får plats i chassit.
Fractal Design Celsius S24 240mm: Någon hundralapp dyrare än 240 EX men verkar vara bättre?

Så, kan någon komma med lite inputs och förslag kring hur jag ska hantera kylar-frågan?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11469603/

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Du hade ju valt ett ganska stort mITX-chassi så jag hade gått på en större tornkylare t ex dark rock 3 https://www.inet.se/produkt/6308839/be-quiet-dark-rock-3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Du hade ju valt ett ganska stort mITX-chassi så jag hade gått på en större tornkylare t ex dark rock 3 https://www.inet.se/produkt/6308839/be-quiet-dark-rock-3

Anledningen varför jag inte valt tex den är pga vikten. Inet kommer få montera datorn, men jag tror de kan montera en sådan luftkylare om man hämtar datorn istället för att de skickar den. Det alternativet finns inte att välja i deras datorbyggare men man kanske kan maila dem och få svar på det - med anledning av gratis montering.

Men hur står sig tex den mot de alternativen jag presenterade? Den har ju bara en fläkt?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Det är nog bara att de inte litar på postens hantering vid så stora och tunga kylare. Hämtar du datorn där borde det inte vara något problem. Lika bra att kontakta dem och fråga!

Permalänk
Avstängd

Vad säger folket?

Överklockningskapabel kylare till ett Nano S som väger max 750g? Är det AOI som gäller?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Tror inte grafikkortet (3 slot) passar i det chassit med ett atx-nätagg. Max 2 slot. Tar du ett sfx-nätagg ska det inte vara något problem. Rekommenderas att kolla upp all info innan köp.