Permalänk
Medlem

Bra 21-tummare?

Jag är på jakt efter tips på bra 21-tums skärmar. Kravet är ett pris på max, i runda slängar, 6 papp. Jag vill gärna ha en platt front på skärmen också, alltså ett trinitronbildrör.

Förresten, tror ni att man kan göra en bra affär om man köper en beggad skärm eller är det i allmänhet en onödig risk?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Finns det överhuvudtaget någon bra 21" med Trinitronbildrör för runt 6000:-? Knappast, jag har då aldrig hört talas om någon, själv fick jag slanta upp 10200:- för min och då fick jag rabatt på den...

Visst kan du leta efter begagnat, köp inte en som är alltför gammal och absolut inte osedd. Risken att du blir blåst finns alltid: "Vadåååå, det är ju jättebra bild ju", när det egentligen är riktig skitkärpa etc.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att du har rätt. Man kanske bör titta efter 19" i så fall.

Jag misstänker att begagnat kan innebära fördelar, om man får ett bra pris och får se på grejerna innan man investerar.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Gäst

Du kan göra riktiga fynd på begagnatmarknaden. Titta på begagnade sony skärmar dom är av bra kvalite och fungerar bra även efter 10 år.

Men titta alltid på skärmen innan köp.

Permalänk
Medlem

Max 6 lappar säger du..............Njaaaaa........men som det alltid brukar vara när man lägger upp en budget för en sak man ska ha så brukar det till slut vara så att men kan skrapa ihop en eller annan slant till !!!

Så ponera att du nu skulle få fram en 1000-1500 till. Då talar vi skärm!
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM1200NF

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Eizo Nanao FlexScan T965, bättre skärm hittar du inte.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

köp min beggad för 4000:-
Kör spel i 1280x1024@100hz... men den klarar 120 om jag minns rätt.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk

Philips 22" med Diamondtron verkar grymt bra, ta och läs recensionen av den och även 1200NF på www.tweak3d.net

Priset är dessutom inget att klaga på.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Philips 22" verkar smut ja. Men fortfarande rör det sig om över sju laxar - det är en del.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Blev det nån 21-tummare eller satsade du på en 19?

Jag behöver oxå tips på en ny 21" , då min nuvarande (NEC XE21) verkar sjunga på sista versen....

Är det nån som har vågat köpa SAMTRON 210P+?
Den kostar ju bara 4099:-

(Har i och för sig bara dåliga erfarenheter av allt som heter SAMSUNG/SAMTRON , men men......)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Vad är det som får dig att köpa just Philipsen?
Vad var du missnöjd med på Samtronskärmen?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

jag har en dell P110 eller va fan den heter, tror det är en sony skärm egenligen. Trinitron 21" 1280*1024 i 100 hz.. helt klockren skärm.

Permalänk
Medlem

den där philipsen ser ju ut som min skärm ju fast jag bara har en 19" och så står det packardbell på den =/

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Samsung 1100DF verkar vara ett hett alternativ. Lagom prissatt och bra prestanda. Har någon denna skärm och kan kommentera, eller finns bättre alternativ? (utan att det kostar 10000 kr)

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Den som heter DF på slutet, är det med Diamondtronröret på den? (motsvarande Trinitron) eller är det bara att röret är platt?

Helt rätt pris i så fall 5453:-

EDIT: Såg just att man får en 19" TFT-skärm för 6291:-

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

jag har hittat en 21" för 1400 undrar om den är bra

Visa signatur

Blank

Permalänk

"jag har en dell P110 eller va fan den heter, tror det är en sony skärm egenligen. Trinitron 21" 1280*1024 i 100 hz.. helt klockren skärm."

21 tum och 1280 x 1024 det kör man ju på 17 tummare nuförtiden, är den gammal?

Sitter själv med en Philips 19" 109P40, aperture grill, trinitron, funkar bra, kör 1600x1200 85Hz, bra skärpa, bra konvergens, allt bra..
Rekommenderar helt klart Philips' dyrare modeller, notera att de inte har diamondtron bildrör som någon tidigare antydde, utan istället philips egna "FD Trinitron" rör.

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux

Permalänk
Medlem

1200 på en 17", orka.
Jag kör 640 på 21".

Visa signatur

Pommes