Permalänk
Relik 📜

Tråden om fotbolls-VM 2018

Okej, jag erkänner – kollar lite fotboll typ vartannat år, när det är EM eller VM. Gillart, lite lagom mys sådär! Samla ett gäng och titta tillsammans, kanske med något gott att dricka. Äger dock ingen matchtröja. Där är jag inte mentalt, och lär aldrig hamna.

Och idag händer det, åttondelsfinal Sverige – Schweiz. Så, utan vidare upplägg, vad tror vi? Vad känner vi?

Själv har jag Schweiz vinner-vibbar. Önskar såklart jag har fel.

PS. Döper om tråden till en generell VM-variant.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Själv kommer jag passa på att dra till gymmet kl 16:00 eftersom det alltid är tomt när Sverige spelar. Sjukt skönt att få ha hela klabbet för sig själv och slippa alla dessa "Beach 20xx" soffpotatisar som paniktränar för säsongen

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Själv har jag Schweiz vinner-vibbar. Önskar såklart jag har fel.

Sånt här har vi inte råd med, inte idag, klart Sverige vinner ju! Fö faan!

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Lego Master

Jag har spenderat halva dagen med att få igång matchen på olika skärmar runt om på jobbet.
Personligen skiter jag mest i vilket, att titta på sport är nån slags mass-psykos jag inte begriper mig på.

Men yay Sverige?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Xyborg:

Själv kommer jag passa på att dra till gymmet kl 16:00 eftersom det alltid är tomt när Sverige spelar. Sjukt skönt att få ha hela klabbet för sig själv och slippa alla dessa "Beach 20xx" soffpotatisar som paniktränar för säsongen

Inget om ditt inlägg direkt nu (det är charmigt!), men vi kan la hålla oss till att snacka om matchen, VM och så vidare snarare än att fastna i någon form av tävling runt vem som bryr sig minst? Så lätt att man hamnar där, blir snabbt tjafs och negativt!

De som inte bryr sig – helt okej såklart, move along till nästa tråd! Det finns väldigt många fler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Tur att de bänkar Durmaz

Permalänk
Relik 📜

Ryktet säger @loevet sitter på Tele2 Arena och kollar. Han är mer inne i det här än vad jag är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Finns en kanal på Geeks gaming discorden som är utsatt för fotbolls intresserade om man vill prata samtidigt som man kollar på den

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-geeks-gaming-d...

Permalänk
Medlem

jag satsade så här:

1. Sverige vinner matchen
2. 2-1 till Sverige
3. Sverige gör första målet

Lycka till Sverige!!!

:):):)

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Kollar storbildsskärm i Tele 2 Arena, gött spel så här långt!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan se denna matchen på bästa sätt?

Kollar just nu på "vanlig" teve via antennkabel... Vilket blir riktigt sketen kvalite.

När det visas på svt så kan man iallafall se det på nätet eller via tv appen i bra bild.

Varför kan man inte streama det från tv4 för... :/ -_-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Någon som vet hur man kan se denna matchen på bästa sätt?

Kollar just nu på "vanlig" teve via antennkabel... Vilket blir riktigt sketen kvalite.

När det visas på svt så kan man iallafall se det på nätet eller via tv appen i bra bild.

Varför kan man inte streama det från tv4 för... :/ -_-

Cmore sköter streamingen på en punkten! Brukar gå att få två veckor gratis!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Sverige med en bunt chanser och skjuter bollen upp på läktaren varje gång utom en då målvakten räddade.

Permalänk
Medlem

Inte så roliga filmningar än så länge.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att båda lagem har haft sin beskärde del otur nu, bra chanser med höga avslut. Tror första målet blir ett slumpmål, bara att hålla tummarna för att det är till Sveriges fördel!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vart kan jag kolla på matchen live via datorn och internet? Min TV är trasig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vart kan jag kolla på matchen live via datorn och internet? Min TV är trasig

cmore eller om du "bor" i england, BBC-iplayer

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

cmore eller om du "bor" i england, BBC-iplayer

Desvärre kunde man inte lura sidan genom att ställa in OVPN till Storbrittanien, antar att dom blockat dom adresserna precis som dom gjort med Netflix

Permalänk
Proffsmoddare

Tittar i princip bara när de är VM, lite tråkigt när de är en del av sporten att lägga sig ner och grina för minsta lilla.

För övrigt tror jag Sverige tar det.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Forsberg!

Permalänk

Stackars schweizare som styr in den...

Permalänk
Proffsmoddare

Jarå! Foppa! 15e gången gillt är de inte så man säger?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Jarå! Foppa! 15e gången gillt är de inte så man säger?

Eller hur, sen följer dom upp med ännu en boll halvmilen över målet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Desvärre kunde man inte lura sidan genom att ställa in OVPN till Storbrittanien, antar att dom blockat dom adresserna precis som dom gjort med Netflix

lite sent, men windscribe fungerar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Proffsmoddare

Kom igen nu då Granen smäll in en tredje straff!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Fy fan vad trevligt!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt!

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA GOTT!!!!
Så jävla skönt att Zlatan inte spelar i detta landslag , för med han hade vi inte varit där vi är idag.
Ett riktigt krigar lag

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75 Jo. Slopa individualismen och jobba som ett lag istället, detta har fungerat. Kriga på våra svenska grabbar och nu laddar vi upp inför lördag

Permalänk
Medlem

Fy fan vad härligt! Kvartsfinal!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]