Anledning till att inte handla dyra varor över PF ?

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

PF är en struntsumma jämfört med vad man kan förlora när (inte om)Postnord strular

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det, som jag skrev så har jag varit med om att postnord har strulat till en försändelse värd runt 1200kr. Ingen jättesumma men nog för att det var störande att ha den summan liggandes ute i en månad innan jag fick den igenbetalad och det var ingen försäkran om jag ens skulle. Uppfattade jag den situationen som iaf. Det gick hursomhelst ok, köpte ett par nya lurar för 1200 och fick igen den summan jag låg ute med någon månad senare. Det var delvis mitt fel att jag hade två aktiva adresser där jag bodde då men det var dom som gjorde det ultimata felet för jag valde den korrkta leveransadressen men dom tog fel. jaja. sånt som händer.

Men som du skriver så ÄR JU INTE 80kr farligt alls för oss som INTE kan ta på kredit/faktura pga diverse anledningar.

Tack för alla svar ang detta. Mer fart på tråden än jag kunde tänka mig det skulle bli.
Jag provade faktiskt att handla en vara för 8500 SEK från webhallen och tog faktura men jag fick ett "Tyvärr yada yada" så dom tog en kreditkontroll och såg att jag har en "prick" där antagligen så fick ett nix där.
Jag håller på att beta av dom ett tag nu så dom kommer alla vara helt betalda innom en inte så snar framtid, detta år garanterat vilket ska bli så jävla skönt. Det var mycket från sådanna extra studiebidrag och endel av dessa SMS lån vilket är något INGEN bör ens fundera på att ta om man inte har en väl uttänkt plan hur du ska betala tillbaka det. Och INTE göra det till en vana.

SÅ min fråga bör omformuleras en aning till:

Vad säger emot för oss med betalningsanmärkning eller dyl att inte ta Post Förskott för 80 SEK extra för tryggheten att alltid ha varan i handen innan du betalar hela summan - OM vi nu inte har möjlighet till att betala på faktura ?

Finns det något som talar för att det skulle vara ett mindre bra val jag är genuint intresserad av folks insikt ? (exkluderar den lilla 80kr betalningen)

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Vad säger emot för oss med betalningsanmärkning eller dyl att inte ta Post Förskott för 80 SEK extra för tryggheten att alltid ha varan i handen innan du betalar hela summan - OM vi nu inte har möjlighet till att betala på faktura ?

Finns det något som talar för att det skulle vara ett mindre bra val jag är genuint intresserad av folks insikt ? (exkluderar den lilla 80kr betalningen)

Om företaget erbjuder möjligheten att skicka mot Postförskott (färre och färre verkar erbjuda det nu för tiden) så finns det inga egentliga nackdelar att använda det, utom den extra avgiften. Är det stora summor det handlar om så kan det vara lite bök att betala - undersök det innan du beställer.

Själv så föredrar jag att beställa mot Postförskott när den möjligheten finns - jag behöver inte betala förrän jag har varan i min hand, och inget problem med fakturor som inte skickas som de skall (vilket har hänt mig.)