Problem med Dell Latitude E6420
Senast redigerat
Hej Alla
Detta kan låta kanske konstigt och ovanligt. Jag köpte en Dell Latitude E6420 från Inrego tror de hette. Den kostade omkring 1900 kr. Jag bokade inte av om jag ville Windows med i köpte. Men jag fick det ändå. Bara ett konstigt problem. Datorn hade både Bluetooth och en minneskort läsare för SD kort. Men här kommer det konstigt i Windows 10 fungerade varken Bluetooth och SD läsare. Jag tog bort Windows 10 och la in KUbuntu v. 18.04.1 och då fungerar båda utan några större problem. Kan någon säga mig varför i Windows 10 vill de inte fungerar men i KUbuntu fungerar dom helt utan några som helst problem? I Windows 10 när jag stoppade in ett SD kort så sa inget om att kortet fanns där eller att ens kunde läsa av det rätt. Varje gång jag stoppade in ett så sa att kortet inte var formaterad. Men när jag körde kortet på en SD läsare jag hade till min stationära dator gick det hur bra som helst. Bluetooth fungerade i början. Men efter tag slutade den att fungerar ville varken ta emot eller sända filer. Men i KUbuntu fungerar båda utmärkt, inga problem med dom alls. Hoppas någon kan svara varför den gjorde detta. Jag t o m installerade om Windows 10 och även då ville den inte läsa av SD korten eller skriva till dom. Och lika så med bluetoothen också.
M V H
Christer Wickman
Kan vara Windows som försöker installera fel drivrutiner/eller inga alls. För skojs skull kan du prova att installera 7, för att se om det funkar bättre där då det var vad just den datorn lanserades med om jag kommer ihåg rätt.
Skickades från m.sweclockers.com
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.