Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Temporärt grafikkort

Osäker om detta är rätt plats, men är i stort behov utav hjälp!

Som det ser ut så har mitt nuvarande grafikkort slutat fungera, det startar inte överhuvudtaget utan står bara "Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats. (Kod 43)" i enhetshanteraren och datorn ser ut att köra på det integrerade (skit fult).

Jag har redan efter råd på detta forum beställt en ny, men osäker på när den ens kommer och beroende som man är kommer jag inte klara mig tills dess. Därav tänkte jag skaffa ett temporärt kort, förutsatt att det faktiskt är problemet i fråga.

Det som nu hände var att jag spelade som vanligt, sen slocknade skärmen och datorn började i princip dö, men inte helt och hållet. Den startade sedan som vanligt, samma sak hände igen vid upprepat försök och sen dess vill det inte funka alls. Har testat att plocka ut det och gjort rent det utan framgång.

Så till nytt, temporärt kort. Jag är lite osäker på vad som gäller och undrar därför om detta kort skulle passa i min dator https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Har ett Nvidia Geforce 780 just nu, om det är något mer ni behöver veta så fråga på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Edit: nvm

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix (@2.1/12Ghz)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Säker på att det inte är t ex nätagget?

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Gt730 fungerar i princip i alla sorters datorer.
har du ett 780 idag ska det inte vara något problem.

ska du bara ha bild tillsvidare är det kanske mer värt att satsa på ett 710?
alternativt ett GT1030 som ligger runt tusenlappen och ger dig, beroende på modell sådant som displayport etc.

Ska du byta till ett 10xx kort senare är det värt att uppdatera bios först för högre sannolikhet att det fungerar, gamla moderkort med gammalt ouppdaterat bios kan vara griniga.

Win11 pro | AMD i6 3670c 2.13ghz | Asus mode-kort delux | 16 GB 1337 MHz RAM
Nvidia 6850 | Intel 535ssd 120gb+ 350ssd 120gb | ~2 KB HDD
Fractal design K3 | motionscykel 650W | Dell 27 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Loxus:

Säker på att det inte är t ex nätagget?

Vet inte, men datorn startar som vanligt och inget annat verkar strula. Något sätt jag kan kolla det på?

Skrivet av Bellerefon:

Gt730 fungerar i princip i alla sorters datorer.
har du ett 780 idag ska det inte vara något problem.

ska du bara ha bild tillsvidare är det kanske mer värt att satsa på ett 710?
alternativt ett GT1030 som ligger runt tusenlappen och ger dig, beroende på modell sådant som displayport etc.

Ska du byta till ett 10xx kort senare är det värt att uppdatera bios först för högre sannolikhet att det fungerar, gamla moderkort med gammalt ouppdaterat bios kan vara griniga.

Behöver inget speciellt då jag ändå köpt ny dator, bara ett tills dess som kan levereras snabbt då ingen affär har något där jag bor. Har denna skärm https://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hl och vad jag fattat det som så har 730 uttag för den.