Nvidia Titan RTX hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Titan RTX hittar ut på webben

På Twitter figurerar nu en ny modell i Nvidias högpresterande Titan-serie, där namnet Titan RTX skvallrar om arkitekturen Turing och stöd för hårdvaruaccelererad ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh dear..

Permalänk
Medlem

It´s going to be

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ens veta priset för detta kort. Om 2080ti redan är ett extremt dyrt grafikkort i mina ögon. Vad kommer inte då Titan RTX vara?

Permalänk
Medlem

50k incoming

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

"Vi som förbeställt Titan RTX"-tråden kommer snart

Permalänk
Avstängd

Hax!

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

It´s going to be "sheep"

Bäääääääästa kortet...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Datavetare

Du tror man får kortet. Vi får se, kan även bli en dyr historia

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det är som att jämföra en Volvo och Ferrari, vill man vara snabbast måste man vara beredd att betala mer - Användare av 2080ti i sweclockers-forumet.

Undra vad förklaringen blir för Titan RTX. xD

Permalänk
Medlem

Kommer kosta sjukt mycket, men har man pengar att bränna så varför inte?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Titan V släpptes med en prislapp omkring 31500 kronor så ska det bli väldigt intressant vad dom väljer att prissätta detta kort för.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Hahahahhaha jag minns såååå många personer på olika forum som argumenterade för prisökningen på RTX serien med att Nvidia helt enkelt "flyttade upp" produktserien ett snäpp, dvs RTX 2080TI skulle jämföras med tidigare generations Titan.

Nu ser man ju hur bra det stämde haha.

Permalänk
Medlem

Antar att detta blir Nvidias svar till vad man behöver för att faktiskt lyckas få raytracing med en acceptabel framerate - 60fps...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni? 19 490 kr?

Permalänk
Medlem

Undra vad de kan få ut för prestanda. 2080Ti är ju redan en enorm GPU.

Permalänk
Medlem

Om RTX 2080TI har en förmåga att börja brinna betyder det att RTX TITAN riskerar att explodera p.g.a kraften?

Samt blir intressant och se hur mycket kraftigare RTX Titan är jämfört mot RTX 2080TI med tanken på att 2080TI går på knäna när man kickar igång strålspårningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Hahahahhaha jag minns såååå många personer på olika forum som argumenterade för prisökningen på RTX serien med att Nvidia helt enkelt "flyttade upp" produktserien ett snäpp, dvs RTX 2080TI skulle jämföras med tidigare generations Titan.

Nu ser man ju hur bra det stämde haha.

Samtidigt som Nvidia i själva verket "flyttade ner" produktserien. RTX 2070 använder t.ex. TU106, vilken egentligen borde ha suttit i RTX 2060 (RTX 2070 borde haft TU104-200-A1, vilken troligen kommer dyka upp i någon slags 2070 Ti i framtiden).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shepard:

Vad tror ni? 19 490 kr?

Förra gen Titan gick på 30000:-

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Med ett pris över det redan svindyra 2080TI så behöver man vara ett får för att köpa det.

Ni som vill ha det bästa alltid oavsett priset och redan har köpt 2080TI vad tycker ni om att det kommer ett ännu dyrar kort som ni måste köpa nu?

Vart börjar smärtgränsen kännas?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Vad tror ni? 19 490 kr?

Jag tror mer 22.5- 23k

Permalänk
Medlem

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aki04: inte mer än 8000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja nivån höjs ju så 20-35k för nästa generation verkar ju helt ok 😁
Fasen köplusten stiger för ett Titan RTX.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Antar att detta blir Nvidias svar till vad man behöver för att faktiskt lyckas få raytracing med en acceptabel framerate - 60fps...

I 1080p.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Tyckte lådan såg konstigt ut i veckans WAN show, kolla in Linus techtips @30.30 tiden så plockar Linus upp en silver RTX Titan låda...

https://youtu.be/iFyYRz82kSM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl på lönesituation just då men nu när jag har det ganska bra skulle jag nog bita ihop upp till 10,000:- om det är motiverbart i kraft. 8,000:- egentligen men jag skulle absolut kunna sträcka mig till 10 om det var sataniskt mycket bättre för pengarna.

Jag köpte dels 980Ti för 8500kr och sen 1080 för whatever 8400kr eller vad det kostade, minns inte. Men där hade jag tur och fick 4500 för 980ti:t så den riktiga kostnaden för den uppgraderingen var ju "bara" mellanskillnaden. Tyvärr blev jag ju blåst av Nvidiot eftersom att 75% av orsaken till Pascal-köp var SMP, som aldrig kom.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas de fått bort gruset ur kvalitetsmanskineriet när det blir dags för lansering. Med tanke på vilken oförglömlig katastrof jag tyckte det var när så många 2080TI som kostar så mycket strulade så kan ni ju bara tänka er vad jag kommer tycka och hur kommentarerna kommer att se ut om samma sak händer de här korten. Jag kan knappt föreställa mig det själv.

Men som sagt. Jag hoppas självklart att de som lagt 35-50K på de här korten eller hur mycket det nu blir kan räkna med att en fullständigt finmaskig och rigorös kvalitetskontroll i samtliga steg av tillverkningen verkligen ingår i det extrema priset, så att det slipper hända

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Förra gen Titan gick på 30000:-

Den baserades på Volta som inte släppts i en konsumentserie. Titan V kostar 34000.

Titan X (Pascal) kostade 13000
Titan XP kostade 14000
Den första är jämförbar med 1080 Ti och den senare något snabbare.