Automatisera hemmet (köpråd & tips)

Permalänk

Automatisera hemmet (köpråd & tips)

Hej! Efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att det börjar bli rätt väg att gå.
Dessutom lyckades jag övertala frugan om att automatisera hemmet.

Bor i en bostadsrätt på 87Kvm (trea) där jag skulle vilja automatisera en rad saker.

1. Vill gärna ha en kamera vid ytterdörren eftersom vår lägenhet har en egen. Inne på Ring Doorbell.

2. Funderar på Sonos one som "musik-anläggning" i vardagsrummet. Det är ca 40kvm stort. Vi är inga större musikälskare så den bör räcka tänker jag? I värsta fall får jag komplettera med en till i köket som ligger i andra änden av lägenheten. Mest inne på Sonos eftersom man m.h.a smartthings på Samung mobilen kan koppla Ring och Sonos.

3. Phillips Hue 3 pack Led i färg för att koppla med Ring dörrklockan och kunna ställa mysbelysning/festlig belystning/ synka med Sonos. (då den har inbyggd Echo och snart förhoppningsvis Google assistent)

4. En vettig router som skall driva allt detta. (bör tillägga att jag har Ethernet kablar dragna i väggarna i varje rum.)

Har ni några tips/ideer på hur jag kan utöka eller förbättra mina ideer? Något jag ska byta ut eller göra annorlunda?
Tänkte köpa allt i mellandagarna/januarirean isåfall,

Visa signatur

Citera!