Chrome blockerar bilder?

Permalänk

Chrome blockerar bilder?

Hej, har försökt googlat och gått igenom massa inställningar så nu tänkte jag kolla om någon här har någon idé:

Chrome verkar blockera bilder att visas på vissa hemsidor och det går inte att ladda upp bilder någonstans.
På facebook t.ex så syns varken profilbilder eller bilder som lagts ut, men videos och text kommer upp som vanligt.
På alla sociala medier samt hemsidan (Wordpress) går det inte att ladda upp bilder. Men däremot så ser man alla redan uppladdade bilder.

Det ställer ju till det rätt rejält för en marknadsförare! Jag kan inte lägga ut varken annonser eller blogginlägg :/

Permalänk
Avstängd

Gör dessa saker via Edge.

Jag vet..men i mitt tycke har Chrome fallit en del på min browserlista..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

har helt och hållet gått över till Firefox, vet inte om du kommer få sådana problem med FF, däremot så upplever jag det som en mer stabil klient som funkat felfritt för mig.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Kolla så du inte har AdBlock på, då plockar den bort annonsbilder. Som den ska Eller något annat plugin som kärvar.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Tack för era svar! Helst vill jag ju inte byta bort chrome, så hoppas att detta kan lösas snabbt.

Jag älskar annonser så det vill jag inte blockera ;D Men kollade för säkerhetsskull både i chrome och dator efter något blockeringsprogram men finner inget.
Men det är ju inte bara annonser på FB som inte syns, verkligen alla bilder är helt vita..

Permalänk
Medlem

@Anneliberg:
Om du inte vill byta till en helt annan webläsare, varför inte prova någon av de Chrome kloner som finns (min personliga favorit är SRWare Iron)

Men iaf, har du provat göra en fullständig återställning av Chrome, om i fall någon inställning blivit fel?
How to Completely Reset Google Chrome

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader:

Okej, jag höll andan och återställde inställningarna... Aldrig kul att göra sådant, ibland vet man ju aldrig vad som försvinner.

Men det var väl det sista att testa innan man skulle behöva starta om på nytt... Men nu fungerar det!!

Det mesta fick jag behålla iaf, lite extra fix blev det. Men huvudsaken är att man kan köra på som vanligt igen.

Tack allihop!