Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

Game of Thrones S08

har nyligen plöjt igenom alla 7 säsongerna och jag är helt investerad i serien.
är det någon som har någon pejling på när säsong 8 ska släppas? vet att det är under 2019, men är det till hösten eller är det snart? någon som vet om de släpper hela säsongen eller om de släpper första episoden då?

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007

@mangemani: Första avsnittet kommer den 14:e april i USA och 15:e april i Sverige.
https://www.metro.se/artikel/klart-d%C3%A5-f%C3%A5r-den-sista...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

jisses, den sista säsongen tom, sorgligt=/. ok, tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Ser fram emot s08
Plöjde också genom hela serien förra året.
Har lyssnat på böckerna men som sagt serien har gått om och böckerna blev långtråkiga nästsista och sista.
Så tv serien måste jag säga är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

CPU: i7-8700k @ 5 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Palit RTX 2080 Ti GamingPro OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 6st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

tycker det är synd, jag som nu var uppvärmd efter dessa 7 säsongerna och nu när det började bli intressant, så är det slutet utav serien. hoppas iaf att säsong 8 har 10 episoder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013

Skittråkigt att det är sista säsongen som kommer. Däremot har jag läst (kan inte bekräfta att det är sant) att det kanske ska göras fler Game of thrones säsonger fast inte på samma story som är nu utan innan "The wall" kom upp tillexempel. Blir typ lite som starwars då men skulle va jättehäftigt att få se serier som utspelar sig ännu längre tillbaka i historien som är nu

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 1600X | MSI GTX 1080 | 16GB DDR4 | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

@mangemani:

Sista säsongen har 6 avsnitt. Dessa kommer dock vara längre än normalt, 70-90 minuter styck har det talats om.

Si vis pacem, para bellum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Peppad som fan. Ska börja plöja igenom serien i slutet av februari.

Bästa repliken i serien: "What the fuck is a lommy!?"

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Storage Jar:

What the fuck salami?

Är själv en stor fan av "Nothing fucks you harder than time", för det är humoristiskt, och samtidigt sant och tragiskt.

CPU: i7-8700k @ 5 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Palit RTX 2080 Ti GamingPro OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 6st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av mangemani:

tycker det är synd, jag som nu var uppvärmd efter dessa 7 säsongerna och nu när det började bli intressant, så är det slutet utav serien. hoppas iaf att säsong 8 har 10 episoder.

Tyvärr har sista säsongen inte mer än 6 episoder, vet dock inte hur långa dom är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Ohdear:

Skittråkigt att det är sista säsongen som kommer. Däremot har jag läst (kan inte bekräfta att det är sant) att det kanske ska göras fler Game of thrones säsonger fast inte på samma story som är nu utan innan "The wall" kom upp tillexempel. Blir typ lite som starwars då men skulle va jättehäftigt att få se serier som utspelar sig ännu längre tillbaka i historien som är nu

Det stämmer.
HBO håller på att tillsätta roller i en ny GoT-serie som kommer utspela sig X antal år innan nuvarande serie (hundratals år tidigare om minnet inte sviker).
Av det lilla jag hört så kommer serien bland annat handla om familjen Starks legender/historia och även andra delar som refererats till under nuvarande serie (och böckerna).

Författaren till böckerna är även med och bidrar till manus för den nya tv-serien så man kan ju hoppas att det blir likvärdig kvalité.

Core i7 5930K @ 4,250GHz - MSI X99A SLI Plus
4x8GB HyperX Fury 2666 MHz - Samsung 950 PRO 256GB - Intel 750 PCIe 400GB
Corsair RM1000x - Asus ROG STRIX GTX 1080Ti 11GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2002

@Ohjay: Författaren Mr Martin borde sätta sig och skriva på sin serie som inte är färdig istället för att hålla på och börja med nya projekt..

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -Palit 1060 6gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Tycker det är lite tråkigt med prequels. Blir sälla bra. Den enda prequel som är bättre än main storyn måste vara Star Wars, vad jag känner till. Inte jar jar-skiten utan historierna om Old republic(som inte "finns").
Men kan ju vara smått underhållande om man gillar att grotta ner sig i lore.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Ser också fram emot S08 nåt enormt. Jag o en kompis kom in i serien när femte säsongen höll på så vi såg det mesta i sträck.

Aldrig har en serie haft mig på kroken mer än GoT.

#Lag Nattkungen 💀

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

vill inte dra till med spoilers eller nått nu, men det som hände i de 2 sista episoderna i S7 dukade verkligen upp för ett episkt slagfält i S8. dragon queen har ju en rätt så saftig arme och även fast man aldrig riktigt får se hela lanisters arme, så verkar den vara rätt så saftig med + över 100K odöda. så mycket som kommer att hända i säsong 8 misstänker jag.

utan spoilers och så nu, men vilka håller ni alla på? stark? lanister? odöda? dragon queen? vilka vinner? vilken får tronen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Räcker det inte att följa Game of Regering på så länge på nyheterna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

det är bara cringe och man blir bara arg på det=/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

@mangemani: Det är din tråd. Och den handlar om s8, då får man räkna med spoilers från tidigare säsonger. Spoila på bara 😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Jag tror meteoriten störtar och vipar allt.
Brukar väll vara så ibland serier, alla dör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Molotov:

Jag tror meteoriten störtar och vipar allt.
Brukar väll vara så ibland serier, alla dör

Har ofta tänkt så när jag började titta på GoT men varje gång så lyckas dom förvåna en med i hur dom bryter all cliché normer vilket är riktigt grymt Men jag är väldigt fundersam vad meteoriten är för något!

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 1600X | MSI GTX 1080 | 16GB DDR4 | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av mangemani:

Som någon skrev tidigare 6 avsnitt börjar 14 och sista avsnitt Är 19 maj.
GOT hade planer att sända alla sista avsnitt på bio först )

Kan hålla med att det suger lite att de är sista säsongen.
Jag kan varmt rekommendera Vikings mina 2 absoluta bästa serie tillsammans GOT är helt såld för serien med.
Sen går det inte att missa Gomorra finns på HBO du kommer tacka mig sen

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Igår släpptes trailern för säsong 8! Försökte hålla mig från att titta, men kunde inte. Tror aldrig jag varit så här taggad på en tv-serie.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

jag undviker alla trailers och alla "sneak peak" bilder och diskussioner, vil gå het fresh när jag tittar på säsong 8:). btw, har ni sett de här klippen på youtube, om game of throne tiden innan själva game of throne serien? fron Roberts uppror, greyjoys kampanj osv, finns en hel del, har plöjt igenom en hel del utav dem, har gett mig en bättre inblick i vad som hände innan serien och fått mig att förstå lite bättre vad folk menar när de i serien börjar att referera till olika händelser. https://www.youtube.com/watch?v=k1zsvHusfPQ&t=664s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Jag såg 3 säsonger sedan orkade jag inte vänta 6+ månader för att få nya varje gång så blir snart att binge titta hela serien!

Antar att S8 kommer vara typ 3 avsnitt i början av året å 3 avsnitt i slutet av året? Var väl game of thrones som gillade att pausa fjantigt länge mitt i eller?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Allexz:

Jag såg 3 säsonger sedan orkade jag inte vänta 6+ månader för att få nya varje gång så blir snart att binge titta hela serien!

Antar att S8 kommer vara typ 3 avsnitt i början av året å 3 avsnitt i slutet av året? Var väl game of thrones som gillade att pausa fjantigt länge mitt i eller?

Nä, pausat har de aldrig gjort. Dock kör de ett avsnitt i veckan då serien även visas på vanlig tv. Därför håller säsongerna på ganska länge, säsong 8 håller på från mitten av april till mitten av maj.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

tror jag är inne på 8:e vändan nu utav GOT. för länge sedan så såg jag på S1, men fastnade inte, sen gav man serien 1 chans till och plöjde igenom alla säsongerna, nu är det en utav de bästa serierna man vet om. när man sett igenom alla 7 säsongerna, så börjar jag direkt om igen, så bra är serien:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Storage Jar:

Peppad som fan. Ska börja plöja igenom serien i slutet av februari.

Skrivet av MinscS2:

What the fuck salami?

Är själv en stor fan av "Nothing fucks you harder than time", för det är humoristiskt, och samtidigt sant och tragiskt.

En personlig favorit är: "The dwarf lives until we find a cock merchant."

Lekmaskinen: Sandy Bridge dator || Surfplattan: Surface Pro 4 || Fabbeluren: Nokia 7 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av André:

Nä, pausat har de aldrig gjort. Dock kör de ett avsnitt i veckan då serien även visas på vanlig tv. Därför håller säsongerna på ganska länge, säsong 8 håller på från mitten av april till mitten av maj.

Nice, då börjar jag min binge
Var någon serie som gjorde galet irriterande avbrott men minns inte vilken då!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby, Sthlm.
Registrerad
Jan 2015

Vad tror ni om den här teorin? (Potentiel spoilervarning)
https://www.youtube.com/watch?v=cFoCt1PxPCs

Lord Petyr Baelish aka Littlefinger är en "faceless man" och fejkade sin egen död.

Kan det här vara den största plot tvisten i tv-historien?
Att Littlefinger lever, kan vara "light bringer" himself som dödar "night king" och som till slut sitter på tronen?

Kolla igenom hela klippet, väldigt intressant med alla små detaljer i tidigare avsnitt.

Dold text

• Meshify Mini C • RM750x • STRIX 1080 Ti • Strix Z370-G • 8700K • Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 860 EVO 500GB • 850 EVO 500GB • Sound blaster AE-5 • AG271QG@165hz 1440p G-sync • Samsung UE48HU7505 4K • Samsung HW-H750 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • G502 • Corsair K70 MX Red •