Ja, det har du rätt i! Det har funnits fal där säljaren fått bita i det sura äpplet. Själv skulle jag hävda att jag trodde att priset gällde. Jag har ofta köpt kläder med liknande rabatt!
Skickades från m.sweclockers.com
Kan ju även hävda att felet inte är något som kunden borde insett då det inte är något konstigt med en dator för strax under 4000kr; finns ju en hel del i den prisklassen...
Vilket troligtvis bara är automatiskt
Det var liksom min poäng, att "marknadsföringen" är såpass automatiserad att ett fel gärna fortplantar sig. När annonser gjordes för hand kunde det vara ett argument mot misstag om uppgiften fanns på flera ställen, idag är det lite annorlunda. Sedan kan man naturligtvis hävda om om Komplett valt att göra på detta sätt så får de ta nackdelarna med fördelarna.
I det aktuella fallet skulle jag tippa att det inte är ett fullt så uppenbart fall som det först verkar, utan båda sidor har hyfsade argument. Till Kompletts fördel talar bl.a. att ordinariepriset (iofs anger många säljare ett löjligt högt ordinariepris för att verka billiga, men jag antar att Komplett faktiskt kan visa att de tidigare sålt varan för det priset) uppgavs, vilket visade på en väldigt stor prisnedsättning.
Hade varit kul att låta ARN pröva det, men mitt tips är ändå att Komplett i slutändan fått rätt.