Byta HDD på Playstation 3

Permalänk

Byta HDD på Playstation 3

Jag har beställt hem en hårddisk till mitt PS3 men kommer allt gammalt som jag har på de 12gb som följde med raderas eller kan man använda båda?

Permalänk
Medlem

all data som du har på den tidigare disken kommer ju att försvinna.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Philip320:

all data som du har på den tidigare disken kommer ju att försvinna.

Ja men just nu använder jag ju diskutrymmet som kommer med i Playstationet när man köper det men om man installerar en till hårddisk kan man då använda både den interna och den nya hårddisken eller bara den nya jag köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så flyttar ps3 an (tolkar du har super slim 12GB som kom utan hdd) datan från flach minet till disken som du stoppar i. Sedan kommer inte konsollen att använda de 12gb längre utan använder bara disken. Är du orolig att något kommer försvinna så råder jag dig att säkerhets kopiera först

Ps du kan behöva en hdd släde med att montera disken i då den varianten kom utan om jag mins rätt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Vad jag vet så flyttar ps3 an (tolkar du har super slim 12GB som kom utan hdd) datan från flach minet till disken som du stoppar i. Sedan kommer inte konsollen att använda de 12gb längre utan använder bara disken. Är du orolig att något kommer försvinna så råder jag dig att säkerhets kopiera först

Ps du kan behöva en hdd släde med att montera disken i då den varianten kom utan om jag mins rätt.

Hej, tack för hjälpen!
Beställde ett kit med släde och HDD från eBay på 80gb så det ska inte vara några problem, PS3 spel tar ju inte jättemycket heller så det ska nog fungera, ska typ bara spela MGS4, Sly: Thieves in Time och KH 1.5 + 2.5 och om det inte akulle räcka för alla kan man ju radera några spel

Permalänk
Medlem

Lånar tråden
Har en gammal hdd från en laptop som har operativsystem redan, oklart om det är FAT32 eller NTFS. Kan jag sätta den i PS3 och konsolen själv formaterar om hdd? Jag har inget jag behöver backup på i PS3 förutom Saved game men det går väl att lösa med ett USB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmoberg:

Lånar tråden
Har en gammal hdd från en laptop som har operativsystem redan, oklart om det är FAT32 eller NTFS. Kan jag sätta den i PS3 och konsolen själv formaterar om hdd? Jag har inget jag behöver backup på i PS3 förutom Saved game men det går väl att lösa med ett USB?

Ja det kan du och ja det kommer den att göra, den bryr sig inte om vad det är för filformat innan. Och ja du kan lägga de flästa (vet att vissa Need for Speed inte kan kopieras till USB av någon dum anledning så kan kanske finnas mer) sparfiler på en usb sticka som är FAT32.

Länk till operativsystemet och hur du gör (välj uppdatera med dator) för att instalera det, om du inte redan vet https://www.playstation.com/sv-se/get-help/ps3-system-softwar...

Lycka till

Tips: kolla så att disken är hel kanske innan, alltså inte för många skadade sektorer eller så som kan ställa till det i framtiden. När det nu var en gammal disk som sagt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ja det kan du och ja det kommer den att göra, den bryr sig inte om vad det är för filformat innan. Och ja du kan lägga de flästa (vet att vissa Need for Speed inte kan kopieras till USB av någon dum anledning så kan kanske finnas mer) sparfiler på en usb sticka som är FAT32.

Länk till operativsystemet och hur du gör (välj uppdatera med dator) för att instalera det, om du inte redan vet https://www.playstation.com/sv-se/get-help/ps3-system-softwar...

Lycka till

Tips: kolla så att disken är hel kanske innan, alltså inte för många skadade sektorer eller så som kan ställa till det i framtiden. När det nu var en gammal disk som sagt

Tack för hjälpen