Vilka Easter Eggs kommer du ihåg?

Permalänk
Medlem

Vilka Easter Eggs kommer du ihåg?

Jag och sambon gjorde en snabbvisit i världen av nostalgi och hittade ett spel som vi båda spelade när vi vart yngre, nämligen Shrek den Tredje Och i det här spelet finns där nämligen ett "Easter Egg" där man slår sönder en låda och ut kommer en pingvin från filmen Madagascar!

Då kom jag även att tänka på att nu såhär i påsktider att det kunde vara kul att dela med sig av olika "påskägg" som man hittat genom åren

Skriv gärna nedan vilka Easter Eggs som ligger er varmt om hjärtat!

Permalänk
Medlem

Megalodon i BF4 var något lite extra ändå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Plasma Pong i Defender 2000

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk

Efter att man klarat av Halo Combat Evolved på Legendary.

Permalänk
Medlem

När jag skruvade isär mitt tangentbord Wooting One Premium, så fann jag det här

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

När man spelade Operation Flashpoint på julafton låg det paket under granarna.
Lite konstigt att kalla det Easter Egg när det är jultema dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har spelat på tok för mycket för att ens komma ihåg vad jag heter.

Permalänk
Medlem

När jag hoppade ur ett flygplan på Soissons i BF1 och landade på taket av byggnaden vid E.
Easter egg i bokstavlig bemärkelse!

Permalänk
Forumledare
Skrivet av anon25463:

Har spelat på tok för mycket för att ens komma ihåg vad jag heter.

Hehe, ja då blir det svårt. Vilket skulle du säga är det bästa spelet som har eastereggs i sig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Entusiast

Stötte på alien-skeppet i BF3... (dock inte min bild)

Permalänk
Medlem

Räknas det när påskägget var ett spel i ett annat program, snarare än påskägg i spel som tråden efterfrågar?

--> Flygsimulatorn i Excel 97 var ju kul

Permalänk

Fear när man springer runt så i en källare hittar man en radio som spelar ett av de bästa intro musiken till ett av de bästa spelen, Shogun mobile armored division https://www.youtube.com/watch?v=uyEe4qeGnyA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

När jag skruvade isär mitt tangentbord Wooting One Premium, så fann jag det här

https://i.imgur.com/PwVPB2Z.png

Den va häftig. Jag hittar bara damm och brödsmulor i mitt gangentbord

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam

Har sedan länge tagit för vana att testa u,u,n,n,v,h,v,h,b,a i allehanda spel och på hemsidor. Ibland ler jag

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Har sedan länge tagit för vana att testa u,u,n,n,v,h,v,h,b,a i allehanda spel och på hemsidor. Ibland ler jag

Några exempel på när det funkar att trycka ner dom tangenterna? Och varför just dom?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av car2ns:

Några exempel på när det funkar att trycka ner dom tangenterna? Och varför just dom?

Det magiska orden "Konami code"

Stulet från Wikipedia, då de listar en del av dem

The Konami code was used by The Chiquetoos hack into shippings-lanes-target.
A variation of the Konami code is used to reset the Netflix program on some devices.
Entering the code on the BuzzFeed website will make little floating balls appear on the site.
Entering the code on the Yandere Simulator website ('Characters' page) will turn the background into a darker and more ominous background. It will also replace all characters that were shown with a mysterious girl. Her name and traits are replaced with question marks, but her name is supposed to be Fun Girl. Her character bio reads a Japanese message that translates to "Arara ... ... who are you? Hehe ... Nice to meet you. We are going to have a lot of fun together." The code can also be entered in the website's homepage, although it has no known purpose besides changing the background color. If you do the code again, it'll look like a TV shutting off, then it'll show a plain red background with Fun Girl blinking. If you do it repeatedly, the background will turn black.
Entering the code on the Overwatch website will make several icons of the in-game spray of the playable character D.Va appear alongside with her voice actor saying "up up down down left right left right b a start". In the lore of Overwatch, she is a gamer.
Entering the code on the 2016 Marks and Spencer Christmas food ordering site results in some festive creatures popping up.
Entering the code on the Megaport website enables to play a shoot 'em up game.
Entering the code on the Bank of Canada website announcing the new ten dollar bill will trigger a fireworks display and a chiptune version of O Canada to be played.
Entering the code on a Google Hangouts conversation and pressing enter will change the background of the conversation typed in.
Reciting the code to Google Assistant will cause it to say either "Cheat mode enabled." or "You destroyed the Vile Red Falcon and saved the universe. Consider yourself a hero" with a trophy emoji
Reciting the code to Apple's virtual assistant Siri will cause her to give one of three responses: "Cheater!", "Nerd." or "I'm getting dizzy...".
Entering the code on the WWF-UK website will cause the panda logo to spin.
Entering the code at a certain point in the Done The Impossible DVD menus will unlock an easter egg.
Entering the code on the Ravelry knitting site user profile page will display the rank order of when they joined.
Entering the code on Keakr IOS app after 42 clic on the version number, enables Auto-tunes on the studio effect.
Entering the code on the iFixit Homepage has several different effects from flashing text colours to replacing pictures with Nicolas Cage and Doges.
Entering the code on digg.com will Rick Roll you.
Entering the code on vouge.co.uk will make a little dinosaur pop up in the bottom right corner and move across the screen.
Entering the code on cornify.com (keep holding a at the end) will make unicorns appear across the page.

Dold text
Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det mest kända påskägget i GTA VC, ett ägg som det står "Happy Easter" på.

Och så klart secret cow level i d2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv

@NordhNet: De som är bäst på att gömma påskägg är ju självklart Dice med deras sjumiljadernittiotretusen ägg i BF4 typ
Första easter egg som jag stött på måste nog vara Sam and Max under DOS eran.

EDIT: När jag tänker efter så är nog min första easter egg från North & South på Amiga C64 hade även några men dessa kommer jag inte ihåg.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av anon25463:

@NordhNet: De som är bäst på att gömma påskägg är ju självklart Dice med deras sjumiljadernittiotretusen ägg i BF4 typ
Första easter egg som jag stött på måste nog vara Sam and Max under DOS eran.

Usch ja, dice små gömmor är inte helt lätta.
Lucas arts var mästare på små referenser och påskägg, sam&max, day of the tentacle, t.o.m fate of atlantis(!). Ah, minnen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Sin. Lite snuskigt
Edit: jag kanske bröt någon regel. ni får googla själva

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

C&C Red Alert, på huvudmenyn, håll inne shift och tryck på högtalaren uppe i hörnet.

"Ants...?!"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är ett easter egg men natzi lvls I Doom 2. Men har för mig att man bara kunde komma till dom med fusk/kod?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det räknas som påskägg, men you crazy rocket jumpers på lunch command i quake 2 ligger mig varmt om hjärtat heh.
Och så klart hallen under makron!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

En av mina favoriter

Ett möte i öknen i Fallout 2, det ligger en mosad val och en krossad blomkruka på marken, referens till Liftarens guide till galaxen. För övrigt ett fantastiskt spel för easter eggs (Star Wars/Trek, Monty Python etc)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Alla ostar i Perfekt dark. Alla banor har en ost som är gömd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

115 från black ops zombies

Permalänk
Medlem

Megalodon i BF1. Del av processen att lösa det pussel som var att få fram le meg krävde en lösenkod ”BFEEISLOVE”, en referens från skaparen Kenturrac till communityn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Sin. Lite snuskigt
Edit: jag kanske bröt någon regel. ni får googla själva

Kom igen nu. Lite mer ledtrådar måste du väl ge, så att vi åtminstone har en ärlig chans att hitta påskäggssnusk (särskilt som det numera är så svårt att hitta vanligt snusk på nätet).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Stalker hade ju en del referenser till HalfLife vill jag minnas, ett spel som i sig själv innehåller en jävla massa gömda grejor!
Ko-nivån i Diablo va också rätt söt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Sin. Lite snuskigt
Edit: jag kanske bröt någon regel. ni får googla själva

Rub-a-dub-dub

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.