Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

RAGE 2

Sökte och hittade ingen tråd om spelet. Finns det så får mod ta bort denna.

Här kan ju det diskuteras lite om spelet. Kanske inte är nå jätteintresse med tanke på att ingen tråd fanns

Men ni som har köpt det, vad tycker ni?

Har själv lirat 3-4 h hittills och gillar det väldigt mycket. Spelade aldrig ettan. Men gillar miljöerna, riktigt snyggt,och gameplayet är riktigt bra. Vansinnigt roliga strider till fots och ljudbilden på vapnena gillas skarpt.

| Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Intel Core i7 9700k | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus RTX 2080 ti Rog Strix Gaming OC | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair Force Series MP510 480GB | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Seasonic Focus Plus Gold 750W | Fractal Design Define C TG | Asus PG279Q 165Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Inte lirat det men sett lite gameplay och jag lär skaffa det. Men blir någon gång när jag byggt ny dator för bästa möjliga upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Zemlan:

Inte lirat det men sett lite gameplay och jag lär skaffa det. Men blir någon gång när jag byggt ny dator för bästa möjliga upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör du rätt i

| Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Intel Core i7 9700k | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus RTX 2080 ti Rog Strix Gaming OC | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair Force Series MP510 480GB | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Seasonic Focus Plus Gold 750W | Fractal Design Define C TG | Asus PG279Q 165Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Laddade hem det igår. Ska ge det en rond idag. Det har sett roligt ut hela tiden men jag har hört blandade reaktioner sedan det släpptes. Jag förväntar mig inget mästerverk i berättarteknik men så länge det känns roligt och tillfredsställande att springa runt och kötta så är jag nöjd. För övrigt verkar som det är i behov av en patch eller två då det är lite buggigt här o där.

Sval mottagning här på forumet. Trodde faktiskt folk var mer insatta men alla kanske inte visste om att det släpptes i Tisdags. Det var ju iofs inte särskilt hårt marknadsfört.

Uppdatering:
Jag kan inte ändra upplösning utan att få bsod. Kul! Spelet ställer in sig på 1080p även om min skärm är 1440p. Provade att spela ändå men det är som att ha ett vaselinfilter över spelet.

Inga direkta lösningar har dykt upp på google än. Har senaste drivisarna. Kanske får gå tillbaka till förra.

Någon här som upplever liknande problem?

OS: Win 8.1 _ Chassi: NZXT H440 _ PSU: Corsair HX850i plat _ Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII _ CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v _ RAM: HyperX Fury 16Gb @ 2666Mhz _ GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming _ Kylning: NZXT Kraken X62 _ Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 _ Ljud: ASUS Xonar Zense med Sennheiser PC350Se _ Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb _ M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB _ Bildskärm: acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Har spelat några timmar nu. Jag gillar det även om Open-World spel inte egentligen är min grej. Så just det är farandet fram och tillbaka är jag inte superförtjust i. De större striderna när man får köra Overdrive, kasta nades och använda abilities är kul och påminner mycket om Doom 2016 vilket var vad jag ville ha.

Spelet flyter på fint för mig och jag har inte haft några crasher eller dylikt. Det enda tekniska problemet är att dialogen ibland bara försvinner mitt i en konversation. Blir helt tyst.

En fråga dock. Hur levelar man sina vapen? Är det bara nått som kommer under tiden? Det står "Unlock Level 3" på level 3 (duh) men ingen knapp att faktiskt göra det. Jag har liksom tillräckligt med Feltrite osv. Köpt mig massa Weapon Core mods för att pimpa min Assault rifle och så går det inte

2600x + 2070 + XL2540