Permalänk
Medlem

Wi-fi USB Adapter eller Kort?

Hejsan!

Ska flytta till en lägenhet i 2 år men har inte tillgång till att dra en internet kabel till min Stationära dator så kommer bli tvungen att andvända wi-fi. (Fiber)

Kan inte ansluta till wi-fi med min stationära dator så skulle behöva lösa det på ett annat sätt, Vad bör jag köpa? En wi-fi USB adapter eller ett sånt där nätverkskort som man sätter inuti datan? Jag ska spela blandannat CS, Apex, LoL, osv så vill ju ha bra ping. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Internt eller USB spelar ingen roll så länge det är USB3 vi pratar om. Ta det du känner passar bäst.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Jag försökte med tre olika usb-nätverkskort som alla hade ganska kraftiga problem emellanåt. Jag vet inte riktigt varför men tydligen så räcker inte riktigt strömförsörjningen från usb-porten till för wifi. Jag funderade på ett instickskort men skulle det vara hyfsat bra var de väldigt dyra och antennplaceringen var problematisk om man inte la mer pengar på kablar. Jag löste det genom att köpa en wifi-förlängare med en trådad nätverkskontakt. Den har egen strömförsörjning och datorn ser det som vanlig ethernet, dessutom kan man placera den enklare. Har funkat väldigt bra hittills.

Permalänk
Medlem

Har detta i våra datorer. Funkar klockrent och har aldrig haft några problem.

https://www.komplett.se/product/893217/datorutrustning/natver...

Rekommenderas!