Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Någon som kan tipsa om lämplig styrspak eller liknande för att köra flygsimulatorn? Det var några tips tidigare i denna tråd men det kanske finns mer uppdaterad information nu nästan ett år senare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Kristin-92:

Någon som kan tipsa om lämplig styrspak eller liknande för att köra flygsimulatorn? Det var några tips tidigare i denna tråd men det kanske finns mer uppdaterad information nu nästan ett år senare?

Honeycomb (finns på komplett.se) anses vara bästa ”budget” yoke nuförtiden om du flyger plan med yoke. Gillar du Airbus så släpper Thrustmaster ett kit med joystick och throttle som verkar lovande.

Dator: Louqe|3900xt|2080ti|32GB|2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Kristin-92:

Logitech/Saiteks yoke är otroligt prisvärd då du får en throttle med på köpet, kostar ca 1600-1700 kr för hela paketet.

Nästa steg är Honeycombs yoke, skulle inte kalla den budget utan snarare i mellanregistret, med deras throttle så kostar det paketet ca 6600 kr.

Joysticks finns från ca 500kr och uppåt. Så det beror på vad man vill lägga. Jag tycker det går alldeles utmärkt med budgetvalen att börja med, fastnar man och kör mer seriöst så kan man alltid byta upp sig senare.

Tycker roderpedaler tillför mycket dock, så kan vara värt att ha i åtanke som kanske steg två om man inte vill lägga ut så mycket i början.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Discord server

Finns det någon discord server på svenska för detta ännu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Thomas:

ng-mGNqLe6M

Senaste development-videon. Känns (ännu) mer som reklam än de föregående, men det är väldigt imponerande teknik de visar upp.

När jag såg Blackshark trodde jag det handlade om militärhelikoptrar (KA-50). : )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Ja blackshark är ka-50 hokum! Det tråkigaste är inga helikoptrar. Nästan så man misstänker 49.99 helikopter dlc.

Inget fel med yokes men är man fattig så fungerar joysticks med allt och ger lite bättre kontroll kan jag tycka om man inte är en som konstant dricker iaf

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Asus Strix GTX 2080 ti