Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Finns alla möjligheter att ruinera sig Det där förtjänar nog en egen tråd

Har hört mycket gott om honeycomb. Själv nöjer jag mig med de billigare. har en CH yoke som är ful som struk men oförstörbar. Kör man VR eller mörklägger så är det dock inget jag reagerar på.

Har mer användning av joysticks som fungerar med allt så där har jag lite mer highend.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Har kollat på väldigt många videos senaste dagarna men jag kan inte säga att jag är djupt imponerad över grafiken. Hade helt andra förväntningar men det är som sagt bara mänskligt grafik. Too much hype från alla håll har orsakat felaktiga förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Har kollat på väldigt många videos senaste dagarna men jag kan inte säga att jag är djupt imponerad över grafiken. Hade helt andra förväntningar men det är som sagt bara mänskligt grafik. Too much hype från alla håll har orsakat felaktiga förväntningar.

Svårt att begära mer än vad som visats kan jag tycka ser sjukt bra ut. Fotorealism kommer ju dröja tills vi har kvantdatorer så det kan man ju inte begära

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Lägg upp bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Det släpps om knappt två veckor (18 augusti) så det är precis som det står att du är för tidigt ute.

Ja det fattar jag men står ju att man får tillgång till betan om man köper gamepass?

Permalänk
Skrivet av Sebban95:

Ja det fattar jag men står ju att man får tillgång till betan om man köper gamepass?

Betan är endast för de som blivit inbjudna. Tror att Xbox game pass for PC (Beta) innebär att game pass for PC är beta.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Du kan köpa det via Microsoft Store eller via steam om det är det du menar. I övrigt krävs ingenting.

https://www.xbox.com/sv-SE/games/microsoft-flight-simulator
https://store.steampowered.com/app/1250410/Microsoft_Flight_S...

Skrivet av Thomas:

Det är nog inte nämnvärt annorlunda vanliga spel. Det finns dels på Steam och dels Microsoft Store (som du redan har installerat i Windows 10). I båda fallen lär det bara vara att köpa, installera, köra.

Därtill kan du få tillgång genom XBox Game Pass för PC, för $5/månad ($1 första månaden), tillsammans med nåt hundratal andra spel.

Tack för svar!

Är väl f-n också så sugen jag börjar bli! Flyga runt i småplan och kolla in landsbygden i olika länder............

Har min oupptagna Warthog och oupptagna roder. Så med det är jag ju "hemma". Iofs lite mysko att sitta med dunderklumpen Warthog och puttra runt i en Cessna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=RsUWgAmlJ_E

Denna homemade flight sim ser helt underbar ut, tänk att implementera microsoft flight simulator 2020 i detta och uppgradera med en 4k projektor.

Permalänk

Ytterligare en förhandstittsvideo, denna av Frooglesim som får räknas till en av de stora på youtube gällande flightsim.

Skrivet av Beginner:

Tack för svar!

Är väl f-n också så sugen jag börjar bli! Flyga runt i småplan och kolla in landsbygden i olika länder............

Har min oupptagna Warthog och oupptagna roder. Så med det är jag ju "hemma". Iofs lite mysko att sitta med dunderklumpen Warthog och puttra runt i en Cessna.

Tja kanske inte med tanke på videon ovan där han flyger en Cessna med en Warthog. Flightsim brukar inte vara så kinkigt på den fronten utan de flesta joysticks/yokes brukar funka helt ok.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

@The man swe 90: Nordpolen och Arktis kommer bara vara vatten tyvärr. Som det är på Google Earth och Bing maps. Märklig logik bakom - att det inte är mark under isen. Men samma princip gäller inte Antarktis som om de vore konsekventa isf skulle se ut som en skärgård.

Antarktis kan du se här

Permalänk
Medlem

Som nybörjare i den civila änden av flygsims är det några av dom extra flygplanen i prem/delux versionerna som är speciellt intressanta? För mig ser det ju bara ut att vara samma som dom man redan får men med nån liten förändring i modellnumret...
(Stora internationella flygplatser/flygplan intresserar mig inte speciellt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

https://www.youtube.com/watch?v=RsUWgAmlJ_E

Denna homemade flight sim ser helt underbar ut, tänk att implementera microsoft flight simulator 2020 i detta och uppgradera med en 4k projektor.

Satan vad bra det såg ut, snacka om immersion.

Permalänk
Skrivet av Belzzz:

Som nybörjare i den civila änden av flygsims är det några av dom extra flygplanen i prem/delux versionerna som är speciellt intressanta? För mig ser det ju bara ut att vara samma som dom man redan får men med nån liten förändring i modellnumret...
(Stora internationella flygplatser/flygplan intresserar mig inte speciellt)

Cessna 172 utan G1000, dvs klassiska utan en fet skärm och modern navigation är intressant. Däremot får du Cessna 152 i standardversionen som är likvärdig.

Beechcraft Baron är rolig. Liten och tvåmotorig. Här finns det också ett komplement i Diamond DA62.

Den enda anledningen för att köpa Premium (förutom flygplatser) är Boeing 787. Om man kollar flygplatser så känns de i Premium inte så intressanta för dig, som vill flyga general aviation.

Permalänk
Medlem

@ThunderboltDrgn: Tack. Ska kolla in klippet sen och bli ännu mer sugen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Har kollat på väldigt många videos senaste dagarna men jag kan inte säga att jag är djupt imponerad över grafiken. Hade helt andra förväntningar men det är som sagt bara mänskligt grafik. Too much hype från alla håll har orsakat felaktiga förväntningar.

Jämfört med X-Plane och Prepar3D ser ju atmosfären och molnen mycket bättre ut. Rent tekniskt är de otroligt mycket mer avancerade än de roterande 2D-textur "puffarna" dessa simulatorer använder, även om färgsättningen och HDR kanske är lite överdrivet out of the box. Men det går att lösa med tredjepartsverktyg när simulatorn släpps.

Världen är minst i klass med t.ex. OrbX TrueEarth, fast med mycket högre upplösning, och man får hela världen medan deras produkter kostar AUD $70 for en liten region, som tar upp flera hundra GB på hårddisken.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Beställde en webcam för att testa denna:
https://github.com/AIRLegend/aitracker

Ett alternativ till TrackIR och dess replikor (delanclip, trackhat) etc. Mest för att slippa LEDsen på en själv. Vi får se hur det lirar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Beställde en webcam för att testa denna:
https://github.com/AIRLegend/aitracker

Ett alternativ till TrackIR och dess repliktor (delanclip, trackhat) etc. Mest för att slippa LEDsen på en själv. Vi får se hur det lirar!

Min DelainClip är påväg med posten, har den nog till helgen

Köpte även två stycken Thrustmaster cougar MFDs (button boxar) till min lilla rig, de är också på väg! Köpte även en F18 i DCS häromdagen, riktigt kul under den här stunden man lär sig flygplanet, alla olika system etc.

Kul att ha en hobby igen efter en lång tids uppehåll ifrån flyg sims.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Min DelainClip är påväg med posten, har den nog till helgen

Köpte även två stycken Thrustmaster cougar MFDs (button boxar) till min lilla rig, de är också på väg!

Schysst! Blev det den trådlösa Fusion? Beställde du även deras moddade ps3 cam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Schysst! Blev det den trådlösa Fusion? Beställde du även deras moddade ps3 cam?

Yes körde på gamer paketet där kameran ingår, jag hoppar trådlösa och kör på vanliga, dock så köpte jag en liten USB powerbank som jag kommer plugga in "clipen/trackern" i, så det blir i stort sett trådlöst iaf, samt kommer även ha längre batteritid.

Permalänk
Medlem

Kan inte bli annat än förbannad över att se alla dessa videoklipp på YouTube från Flight Simulator. "Varför får de spela, men inte jag..." Argh!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att spelet inte har någon skademodellering? Bara gameover skärm så fort man pajar något väsentligt. Någon som hört något om det är WIP eller inget fokus kommer läggas på detta? Kan tänka mig särskilt när man kör VR så kommer det textmeddelandet att kännas sjukt fel efter att man fått en nära döden upplevelse.

Det är väl det man tycker saknas mest hittills om man har tillåtelse va girig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem

@oqvist Det är nog tveksamt att det ändras. Tror inte att någon annan civil-flygsim är jättemycket bättre på den punkten. I X-plane kan saker iofs börja brinna och sådär när man verkligen kraschar (och inte kan flyga vidare), men saker som att lätt skada en vinge i en kollision och halvt flyga vidare är definitivt inte att räkna med.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tråkigt att spelet inte har någon skademodellering? Bara gameover skärm så fort man pajar något väsentligt. Någon som hört något om det är WIP eller inget fokus kommer läggas på detta? Kan tänka mig särskilt när man kör VR så kommer det textmeddelandet att kännas sjukt fel efter att man fått en nära döden upplevelse.

Det är väl det man tycker saknas mest hittills om man har tillåtelse va girig

Det kommer säkerligen att gå att simulera bortfall av diverse instrument samt roder.

Permalänk

Tror inte att detta har visats i tråden än, PMDG 737NG3 preview för MSFS.

https://www.thresholdx.net/news/pmdg73

Finns även på officiella forumet (krävs att man registrerar sig för att kunna se bilder).
https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-ne...

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv

Jag har en uppdatering till FS2020 som inte vill hoppa igång, är det preload som gått live eller något annat?

Game Pass/MS Store i mitt fall.

Edit: Nein! Var någon liten uppdatering på drygt 8MB.

Permalänk
Medlem

Obsidian Ant (känd Elite Dangerous streamer) jämför de olika grafiklägena i Flight Simulator. Video capture i 2560x1440 och specs på PC i7 6700k, RTX 2080 S, 32gb RAM. Edit: Tycker "High" ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Ny video med flygning från Arlanda och över Stockholm: https://www.youtube.com/watch?v=0PBRhgWgvXQ
Flygplatsen tycker jag ser oerhört tråkig ut för att vara Sveriges största. Stockholm ser bättre ut, men ändå inte riktigt så spännande som jag förväntat mig.
Kanske att man har haft lite för höga förväntningar, och att mycket istället kommer förbättras över tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Ny video med flygning från Arlanda och över Stockholm: https://www.youtube.com/watch?v=0PBRhgWgvXQ
Flygplatsen tycker jag ser oerhört tråkig ut för att vara Sveriges största. Stockholm ser bättre ut, men ändå inte riktigt så spännande som jag förväntat mig.
Kanske att man har haft lite för höga förväntningar, och att mycket istället kommer förbättras över tiden.

Vi får hoppas orbx portar sin version av arlanda till msfs2020. Var väntat att det skulle vara typ så, det är ju inte en av de högkvalitativa flygplatserna som ingår.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Ny video med flygning från Arlanda och över Stockholm: https://www.youtube.com/watch?v=0PBRhgWgvXQ
Flygplatsen tycker jag ser oerhört tråkig ut för att vara Sveriges största. Stockholm ser bättre ut, men ändå inte riktigt så spännande som jag förväntat mig.
Kanske att man har haft lite för höga förväntningar, och att mycket istället kommer förbättras över tiden.

Såg huset där jag jobbar i alla fall! Vägarna såg lite gröna ut och jordbruksområdena såg lite för sandaktiga ut. Så inte perfekt, men hyfsat ändå.

Permalänk
Medlem

Tycker Stockholm såg grymt bra ut, ingen flygsimulator som kommit i närheten av att se så bra ut, blev ännu mer taggad nu!