Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem

Frågan är säkert ställd nån gång bland de här 91 sidorna, men here goes:

En nybörjare som vill ge sig in med en vettig joystick, vad ska man köpa? Tar gärna både *budget bra* & *bra-bra* förslag.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Frågan är säkert ställd nån gång bland de här 91 sidorna, men here goes:

En nybörjare som vill ge sig in med en vettig joystick, vad ska man köpa? Tar gärna både *budget bra* & *bra-bra* förslag.

Jag gick tillbaka till enklare joystick istället för att pllocka fram en massa saker när jag ska casual flyga lite. Jag köpte denna och tycker den fungerar riktigt bra och duger gott.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/joys...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Frågan är säkert ställd nån gång bland de här 91 sidorna, men here goes:

En nybörjare som vill ge sig in med en vettig joystick, vad ska man köpa? Tar gärna både *budget bra* & *bra-bra* förslag.

Jag använder Thrustmasters TCA (Airbus "replica") och tycker den är helt ok. Den brukar dyka upp på kampanj för knappa femhundringen vilket jag tycker är prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mika3l:

Jag använder Thrustmasters TCA (Airbus "replica") och tycker den är helt ok. Den brukar dyka upp på kampanj för knappa femhundringen vilket jag tycker är prisvärt.

https://www.maxgaming.se/sv/joystick/tca-sidestick-airbus-edi...

Den här?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Precis!
Vill minnas att jag köpte min för 499:- och såg den något billigare för bara någon dag sedan på Amazon.
Finns lite andra grejer i samma serie också om man sen vill bygga på. Jag har även gasreglaget som jag också tycker är bra, framförallt sett till prislappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Frågan är säkert ställd nån gång bland de här 91 sidorna, men here goes:

En nybörjare som vill ge sig in med en vettig joystick, vad ska man köpa? Tar gärna både *budget bra* & *bra-bra* förslag.

Det beror ju lite på vad du tycker är roligt. Många som flyger vanligt passagerarflyg vill ju helst ha en yoke istället för en joystick och då kanske det är klokt att satsa på något relativt enkelt.

Vill man flyga stridsflyg eller helikopter så är behovet helt annorlunda så det är svårt att ge någon bra rekommendation när vi inte vet vad du helst vill flyga.

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag gick tillbaka till enklare joystick istället för att pllocka fram en massa saker när jag ska casual flyga lite. Jag köpte denna och tycker den fungerar riktigt bra och duger gott.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/joys...

Kommer själv förflytta mig från en Logitech extrem 3D, vilket egentligen är den okej joystick så länge den fungerar, men låg kvalitet gör att den slutar fungera efter ett tag. Har hittat denna joystick men läser att den är för trög så att man måste nästan skruva fast den i bänken. Upplever du detsamma? Du får gärna ge en liten mini recension om du orkar. 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Dagdrömmer om ny dator. Hur är det
Med flight simulator. Bättre optimerat för amd
Eller intel?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Dagdrömmer om ny dator. Hur är det
Med flight simulator. Bättre optimerat för amd
Eller intel?

MSFS 2024 kommer ju nästa år, då får vi väl se. Men än så länge är det 3D V-Cache som gäller, dvs AMD.
2024 lär ju vara samma sim i grunden dock, och jag är rejält skeptisk att den är så kraftigt bättrad på multithreading att Intel har en chans.

Citat:

The Ryzen X3D chips' performance in Microsoft Flight Simulator 2021 is almost unbelievable — the Ryzen 7 7800X3D is 35.5% faster than the 13900K at stock settings.

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-7800x3d-cpu-...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Kommer själv förflytta mig från en Logitech extrem 3D, vilket egentligen är den okej joystick så länge den fungerar, men låg kvalitet gör att den slutar fungera efter ett tag. Har hittat denna joystick men läser att den är för trög så att man måste nästan skruva fast den i bänken. Upplever du detsamma? Du får gärna ge en liten mini recension om du orkar. 🙂

Ja jag förstår vad dom menar menar att den är trög, basen i sig är ju ganska lätt. Jag är medveten om det när jag flyger med den men jag har aldrig själv upplevt det. Möjligen om du sitter tillbaka lutad långt i stolen och drar joysticken snabbt till sitt ändläge så kanske kommer basen luta sig lite, och då borde problemet vara att man trycker den i sina ändlägen framåt eller bakåt för den är så pass mycket bredare på sidan att där är det inget problem alls. Jag kan tänka mig att dessa problemen skulle vara mer promenent om man spelar någon slags stridsflyg simulator och dra ursinnigt i styrspaken, där kommer den kanske lyfta från skrivbordet.
Då du har knappar och gas/Flaps regalge på basen så tenderar jag ändå att sitta med ena handen lutande mot basen vilket gör att det problemet elimineras. Dessa reglage funkar alldeles tillfredställande med retent knapp framåt och bakåt så du kan ställa in full reversering.

Snygg feature att kunna ställa in känslighet och kurvor digitialt i den via bluetooth, det finns en musyta längst upp på styrspaken, den fungerar men det är allt, jag har aldrig använt den till något.

Jag tycker denna styrspaken fungerar perfekt till det jag använder den vilket är lugn flygning i general aviation flygplan och den fyller funktion för vad jag ville ha samt är enkel och lätt att plocka fram (står här under skärmen hela tiden) och ganska snygg enligt mig.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Ja jag förstår vad dom menar menar att den är trög, basen i sig är ju ganska lätt. Jag är medveten om det när jag flyger med den men jag har aldrig själv upplevt det. Möjligen om du sitter tillbaka lutad långt i stolen och drar joysticken snabbt till sitt ändläge så kanske kommer basen luta sig lite, och då borde problemet vara att man trycker den i sina ändlägen framåt eller bakåt för den är så pass mycket bredare på sidan att där är det inget problem alls. Jag kan tänka mig att dessa problemen skulle vara mer promenent om man spelar någon slags stridsflyg simulator och dra ursinnigt i styrspaken, där kommer den kanske lyfta från skrivbordet.
Då du har knappar och gas/Flaps regalge på basen så tenderar jag ändå att sitta med ena handen lutande mot basen vilket gör att det problemet elimineras. Dessa reglage funkar alldeles tillfredställande med retent knapp framåt och bakåt så du kan ställa in full reversering.

Snygg feature att kunna ställa in känslighet och kurvor digitialt i den via bluetooth, det finns en musyta längst upp på styrspaken, den fungerar men det är allt, jag har aldrig använt den till något.

Jag tycker denna styrspaken fungerar perfekt till det jag använder den vilket är lugn flygning i general aviation flygplan och den fyller funktion för vad jag ville ha samt är enkel och lätt att plocka fram (står här under skärmen hela tiden) och ganska snygg enligt mig.

Stort tack! Får nog bli en sådan, såvida jag inte slår till på en HOTAS, men då med mer meck att flytta undan varje gång. Vad händer btw med BT-enheter inom spel? Slippa sladdar... T o m Midi kommer ju trådlöst snart.. Men då vet jag att du är nöjd, och jag tror det är en trevlig joystick baserat på vad jag läst och vad du skrivit. Har du testat den där touchpaden något? Vad duger den till?

Allt gott!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Stort tack! Får nog bli en sådan, såvida jag inte slår till på en HOTAS, men då med mer meck att flytta undan varje gång. Vad händer btw med BT-enheter inom spel? Slippa sladdar... T o m Midi kommer ju trådlöst snart.. Men då vet jag att du är nöjd, och jag tror det är en trevlig joystick baserat på vad jag läst och vad du skrivit. Har du testat den där touchpaden något? Vad duger den till?

Allt gott!

Ja det är just därför jag valde att gå tillbaka till Joystick, jag hade Honeycomb alpha och bravo innan (yoke och throttlesystem) och det var just det att plocka fram allting när jag ville casual flyga lite, pga platsbrist kan jag inte heller ha grejerna ståendes hela tiden.
Japp jag är mycket nöjd med den! Touchpaden har jag inte använt till något praktiskt mer än att konstatera att den fungerade hjälpligt och att den fanns hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

En liten fråga i sammanhanget. Någon som använt en Raspberry Pi för att göra en custom knapp-panel och det funkar till MSFS?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yamato:

En liten fråga i sammanhanget. Någon som använt en Raspberry Pi för att göra en custom knapp-panel och det funkar till MSFS?

Hur brukar de kommunicera med MSFS?

Jag har gjort en USB-pryttel för att göra om pedalerna till min Logitech G29-ratt till rudderpedaler, men inte med en Raspberry Pi utan en Arduino Pro Micro som bas. Den ser ut som en joystick/liknande för datorn, funkade fint i MSFS.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Spelar inte msfs, men började läsa lite om joysticks/hotas här, och vill bara tipsa om vkb.

Jag kör Elite dangerous med vkb gladiator
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-evo-space-com...

och omni throttle
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-nxt-evo-omni-...

Om just dessa är optimala till msfs vet jag ej, men kvaliten och känslan är ypperlig! Dom har dessutom flera olika moduler.
Har betat av flertalet Thrustmaster hotas X samt Logitech x56, som båda är väldigt dålig kvalitet och känsla jämförelsevis. Har varit sugen på msfs ganska länge, men inte riktigt orkat ge mig in i det ännu. 😀

Permalänk
Skrivet av Eric Keys:

Spelar inte msfs, men började läsa lite om joysticks/hotas här, och vill bara tipsa om vkb.

Jag kör Elite dangerous med vkb gladiator
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-evo-space-com...

och omni throttle
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-nxt-evo-omni-...

Om just dessa är optimala till msfs vet jag ej, men kvaliten och känslan är ypperlig! Dom har dessutom flera olika moduler.
Har betat av flertalet Thrustmaster hotas X samt Logitech x56, som båda är väldigt dålig kvalitet och känsla jämförelsevis. Har varit sugen på msfs ganska länge, men inte riktigt orkat ge mig in i det ännu. 😀

Hej. Har faktiskt nosat på dessa tidigare, men sen "glömt bort" att de fanns. Ser att de har lite olika modeller, den som heter "Space..." något, verkar ha flesta knappar på samma reglage. Men såg att det även fanns andra, typ "F-14" osv, men ser då att de har färre reglage (som originalet). Det mesta brukar ju sitta till vänster på throttlen. Men ville börja med joysticken, så jag klurar på att lägga beställning. Något mer som du kanske läst på som skiljer de olika osv? Antar att även grundmodellen är så mkt bättre än allt annat "budget" man kan hitta...

Spelar främst FS2020, men har även DCS med massa moddar. Så det är klart, hade varit kul att kunna använda fler funktioner direkt på joysticken, utan att behöva pilla med tangentbordet, exvis låsa mål på radarn osv. Just nu är et inte helt aktuellt med thnrottle med, så därav att det vore bra med lite lite extra lull-lull just på joysticken.

mer info
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Hej. Har faktiskt nosat på dessa tidigare, men sen "glömt bort" att de fanns. Ser att de har lite olika modeller, den som heter "Space..." något, verkar ha flesta knappar på samma reglage. Men såg att det även fanns andra, typ "F-14" osv, men ser då att de har färre reglage (som originalet). Det mesta brukar ju sitta till vänster på throttlen. Men ville börja med joysticken, så jag klurar på att lägga beställning. Något mer som du kanske läst på som skiljer de olika osv? Antar att även grundmodellen är så mkt bättre än allt annat "budget" man kan hitta...

Spelar främst FS2020, men har även DCS med massa moddar. Så det är klart, hade varit kul att kunna använda fler funktioner direkt på joysticken, utan att behöva pilla med tangentbordet, exvis låsa mål på radarn osv. Just nu är et inte helt aktuellt med thnrottle med, så därav att det vore bra med lite lite extra lull-lull just på joysticken.

Om du är redo att lägga pengar på det så överväg även virpil https://virpil-controls.eu/

Dom kostar en del men håller väldigt hög kvalitet. Jag har deras produkter och är väldigt nöjd

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Om du är redo att lägga pengar på det så överväg även virpil https://virpil-controls.eu/

Dom kostar en del men håller väldigt hög kvalitet. Jag har deras produkter och är väldigt nöjd

Tack, jag är inte riktigt "där" dock. Är mer skrivbordsflygaren som spelar lite då och då...
Men bra tips till någon annan - eller inför framtiden kanske!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Tack, jag är inte riktigt "där" dock. Är mer skrivbordsflygaren som spelar lite då och då...
Men bra tips till någon annan - eller inför framtiden kanske!

Ja det kostar en del. Vill man ha mycket knappar skulle jag rekommendera en elgato stream deck. Rätt praktisk då man kan ha flera sidor med olika knappar och det står tydligt vad de gör. Ganska lätt att plocka fram också om man inte vill ha framme hela tiden

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Hej. Har faktiskt nosat på dessa tidigare, men sen "glömt bort" att de fanns. Ser att de har lite olika modeller, den som heter "Space..." något, verkar ha flesta knappar på samma reglage. Men såg att det även fanns andra, typ "F-14" osv, men ser då att de har färre reglage (som originalet). Det mesta brukar ju sitta till vänster på throttlen. Men ville börja med joysticken, så jag klurar på att lägga beställning. Något mer som du kanske läst på som skiljer de olika osv? Antar att även grundmodellen är så mkt bättre än allt annat "budget" man kan hitta...

Spelar främst FS2020, men har även DCS med massa moddar. Så det är klart, hade varit kul att kunna använda fler funktioner direkt på joysticken, utan att behöva pilla med tangentbordet, exvis låsa mål på radarn osv. Just nu är et inte helt aktuellt med thnrottle med, så därav att det vore bra med lite lite extra lull-lull just på joysticken.

Jag vet inte om det är att space varianten har twist på spaken, (helt angörande i just Elite dangerous enligt mig), medans en given flygjoystick kanske inte har twistfunktionen.
I övrigt är inställningsmöjligheterna stora, men invecklade, i deras app. Om du vill utesluta keyboard han du ställa in så att vilken knapp som helst på joysticken emulerar givna tangenter på sitt keyboard.

Omnithrottle är för övrigt exakt likadan som den vanliga joysticken, bara det att den är placerad ”liggande”, och utformad för andra handen. Så även där finns twist om man vill använda det, annars låser man den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hur brukar de kommunicera med MSFS?

Jag har gjort en USB-pryttel för att göra om pedalerna till min Logitech G29-ratt till rudderpedaler, men inte med en Raspberry Pi utan en Arduino Pro Micro som bas. Den ser ut som en joystick/liknande för datorn, funkade fint i MSFS.

Funderade på typ denna:
https://stream-pi.com/

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Tack, jag är inte riktigt "där" dock. Är mer skrivbordsflygaren som spelar lite då och då...

jag är också lite då och då'are har en rätt bra "medelklass-setup" om jag får säga det själv, en sådan VKB Gladiator:
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-evo-space-com...

Kolla foto här också:
#20026019

Den är rätt bra för den har en trottelspak också. Jag personligen tyckte inte den trotteln räckte till så jag köpte den där TWCS också, ganska billig och bra.

Kika även på den här Turtle Beach kanske:
#20142866

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Yamato:

jag är också lite då och då'are har en rätt bra "medelklass-setup" om jag får säga det själv, en sådan VKB Gladiator:
https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-evo-space-com...

https://i.imgur.com/kbCZFMQ.jpg

Kolla foto här också:
#20026019

Den är rätt bra för den har en trottelspak också. Jag personligen tyckte inte den trotteln räckte till så jag köpte den där TWCS också, ganska billig och bra.

Kika även på den här Turtle Beach kanske:
#20142866

Skulle man klara sig med den billigaste i deras sortiment? Roder kan jag köra med vridfunktion, brukar ändå stå och flyga. Klurar på om man ska göra som du och köpa en lite billigare throttle. Är du en utav de som har moddat den med magneter och kullager?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Skulle man klara sig med den billigaste i deras sortiment?

Ja det skulle man väl göra. Men vad jag lyckades läsa mig till var att de extra finesserna som den dyrare erbjuder är rätt bra och det är inte så stor prisskillnad egentligen. Men du får känna efter lite där

Skrivet av spacedebree:

Roder kan jag köra med vridfunktion, brukar ändå stå och flyga. Klurar på om man ska göra som du och köpa en lite billigare throttle. Är du en utav de som har moddat den med magneter och kullager?

Om du börjar med VKB-spaken så har du både roder och trottel. Så kan du under tidens gång känna om behovet pockar. Roder-funktionen på VKB är riktigt bra måste jag säga, trotteln är "ok" för flygplan. Så det duger att börja med.
Känner du sedan att du vill komplettera med en trottel kan du ju bara skaffa en, det finns en uppsjö sådana också men ja, jag moddade min med riktiga lager. En hyffsad trottel blev riktigt bra med det. Däremot skippade jag magneter då jag inte har behov av det. Men det kan jag lätt sätta dit om jag ångrar mig

Jag ska förresten sätta båda två (permanent) på en träskiva och sedan ordna så man får bara en kabel att koppla in, för båda. Så kan jag lätt ställa undan grejjerna när jag inte flyger. Det tror jag kan bli riktigt bra.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering för Sverige släppt

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Oj, trodde det skulle dröja. Jösses vad snyggt! Det här var ju helt underbart!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Tjo

Märkte av nå skumt under kvällen då jag tänkte ut o flyga lite och det är att jag får upp detta
We could not sign you in to xbox live. Sorry something went wrong. try again in a while. (0x80070520)

Är inloggad både via mitt livekonto på datorn samt i store och i xboxappen , funkade klockrent tidigare idag

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk

Någon som har märkt att det är en extra vägbana under öresundsbron efter uppdateringen wu15?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Ny uppdatering för Sverige släppt

Snyggt och Marcus/ORBX har fått ut en hotfix också för sin ESSA till denna och ska se över övriga flygplatser. De får tydligen inte tillgång till world updates innan release så de upptäckte problemen samtidigt som alla andra användare så snabbt jobbat av dom!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flightmanone:

Någon som har märkt att det är en extra vägbana under öresundsbron efter uppdateringen wu15?

Kan inte kika just nu, men menar du att det går biltrafik på båda nivåerna? För Öresundsbron är ju byggd med två våningar, en övre för biltrafik och en undre där tågen går