Var köpa vit vadd för stor Juldekoration?

Permalänk
Avstängd

Var köpa vit vadd för stor Juldekoration?

Hi guys!

Jag skulle behöva naturvadd, tex bomull, kapok, eller annat, inte så noga vad bara det inte ser syntetiskt ut, ark av möbelstoppning av bomull, kapok eller liknande skulle tex fungera perfekt.

Det skall alltså bara vara till dekoration så det behöver inte vara steriliserat för medicinskt bruk eller liknande.

Jag behöver täcka kanske totalt tre-fyra kvadratmeter (allt behöver dock inte vara täckt, det räcker att det ser bra ut när man betraktar det från en sida) till att göra ett jul landskap med glitter att visa modelltågen tänkte jag, litet som ett uppförstorat tomtelandskap fast med riktigt gamla modelltåg grejer i ställetför porslinstomtar, normalt kör de bara runt på grå lumpfilt, men tänkte mig litet retro julstämning i 1920-30tals anda så materialet får inte se syntetiskt ut.
Tänkte mig att det skulle se ut litetgrand som ett gammalt skyltförnster från början på 1900 talet, typ.

Jag har ju hittat småförpackningar med "fönstervadd" och liknande samt hela rullar möbelstoppning, men ingetdera av detta är ju riktigt realistiskt för en sådan yta som är för stor för vanliga småförpackningar men för liten för en hel rulle...

Budget, kanske ett par hundra eller därikring max om det går.
Jag tjänar ju inga pengar själv på detta.
(Tyvärr har jag redan övertrasserad tänkt budget då jag behövde beställa delar till att reparera strömmatningar och annat för att få igång loken tidigare).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Mizzarrogh: Svårt det där. Man kan ju köpa stoppning och sen ”riva sönder” det för att få det att se mer realistiskt ut, men för 3-5 kvadrat blir det ett jäkla jobb!

Hittade detta som faktiskt jag själv funderar på att testa (då Skåne sällan få snö och man vill visa barnen vad alla pratar om )
https://www.confetti-world.se/shop/konstsno-62c1.html

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Om det inte behöver vara så tjockt lager kanske detta kan vara något: https://www.newsner.com/knep/barn-alla-aldrar-kommer-alska-de...

Annars köper du sådant i länken ovan.

Permalänk
Avstängd

Tackar för tipsen!
Men jag ser helst att det inte kan kladda ner saker och ting.

Tanken är att besökare skall kunna fjärrstyra delar av anläggningen via gamla stålpultar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number