På jakt efter gammalt spel

Permalänk
Medlem

På jakt efter gammalt spel

Hej
Jag är ute efter ett spel som är Emperor: Battle for Dune och problemet är att jag kan inte hitta någonstans att köpa det digitalt och som jag förstår så är det ett "abandonware". Vilket leder till frågan: finns det något lagligt ställe att hämta det eller måste man köpa en begagnad kopia av det?

Visa signatur

<::> ASUS TUF B450 ATX <::> AMD Ryzen 5 2600 (icke X) <::> ASUS RX Vega 56 <::> 32gig TEAM Group Delta RGB 2x8'Vit 2x8'Svart <::> Kingston HyperX Fury RGB 500gig, Samsung 840 Evo 250gig, Seagate 2T blahblahblah <::> Creative AE-5'Svart <::> InWin 303'Vit <::> Benq EW277HDR 4K Skärm <::>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mollet:

Hej
Jag är ute efter ett spel som är Emperor: Battle for Dune och problemet är att jag kan inte hitta någonstans att köpa det digitalt och som jag förstår så är det ett "abandonware". Vilket leder till frågan: finns det något lagligt ställe att hämta det eller måste man köpa en begagnad kopia av det?

Köp begagnat om du vill ha skivor och fodral.
Verkar finnas gott om det på t.ex. ebay, men dubbelkolla språket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Köp begagnat om du vill ha skivor och fodral.
Verkar finnas gott om det på t.ex. ebay, men dubbelkolla språket

Grejen är att man inte använder CD längre i datorn. Så det är mest digitalt som gäller i mitt fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<::> ASUS TUF B450 ATX <::> AMD Ryzen 5 2600 (icke X) <::> ASUS RX Vega 56 <::> 32gig TEAM Group Delta RGB 2x8'Vit 2x8'Svart <::> Kingston HyperX Fury RGB 500gig, Samsung 840 Evo 250gig, Seagate 2T blahblahblah <::> Creative AE-5'Svart <::> InWin 303'Vit <::> Benq EW277HDR 4K Skärm <::>

Permalänk
Medlem

Skaffa en USB optisk spelare och rippa skivorna till ISOs eller annat format och mounta skivan du behöver.

Är väl ända lösningen idag ifall du inte vill ha en spelare i datorn mer än nödvändigt. Litet pris att tåla tills de kommer på något ställe som GOG.

Permalänk
Medlem

EA borde slänga upp det på Gog eller Origin så att man kan lira detta superba spel igen.
Dune spelen var mina favoriter i genren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: EA verkar vara riktigt dåliga på att lägga upp gamla spel. De enda jag känner till är gamla C&C-spel i och med att man kan köpa deras C&C-paket med alla spel, men dom får man kämpa med för att få att fungera bra (eller alls) på nyare datorer. Dom garanterar ingen som helst bakåtkompabilitet.

EA sitter ju på enorm mängd äldre spel som skulle gå åt som smör (kanske lite överdrivet, men i alla fall) på GOG eller Origins om de skulle göras bakåtkompatibla. En hel hög med NFS-spel (speciellt NFSU2 kan jag tänka mig), Black & White 1-2, möjligtvis diverse FIFA-, NHL- och SIMS-spel etc.

Själv skulle jag vilja ha Black & White 1 och NFS MW (originalet). NFSU2 förstördes lite av att en Corolla i princip var den bästa bilen i spelet (förutom i dragraces eller långa circuits där topphastighet spelade störst roll).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800