RTX 2070 Super Windforce x3 OC

Permalänk

RTX 2070 Super Windforce x3 OC

God afton!

Köpte precis en RTX 2070 Super Windforce - hade tidigare RX5700 men det krånglade så mycket så jag bytte upp mig lite på vägen.
Har nästintill precis installerat det och funderar på om det är någon idé att jobba med överklockning i Afterburner? Och om någon har erfarenhet av detta kort?

Känns skoj, hade egentligen velat köpa RTX 2070 Super ROG Strix, men plånkan sa stopp och detta var på rean hos Netonnet.

Min rigg är nu;

AMD Ryzen 5, 3600
32gb Corsair Vengence CL16, 3200mhz
2 ssd diskar, 1 NVme och en mekanisk
RTX 2070 Super Windforce OC
WIN 10

Om jag i framtiden skall uppgradera riggen, vad tror ni blir först? CPUn antar jag?

.. sidenote så failade jag LITE med köpet - har en AOC skärm hemma med Freesync som jag nu inte kan använda antar jag - med Nvidia kortet?

God kväll!

Permalänk
Medlem

Freesync är AMD så där får du inte ut så mycket.

Om det finns utrymme för överklockning så är det bara att köra, du kan alltid vinna fps på det.
Jag har dock inte erfarenhet av just ditt kort så hur mycket utrymme det finns kan jag inte svara på.

Blir garanterat CPUN som kommer bli det du lär uppgradera den dagen du behöver uppgradera. Ryzen 3600 är en riktigt bra CPU men det kommer enligt mig iaf bli det du kommer vilja uppgradera först i framtiden.

Visa signatur

PC: Den funkar

Permalänk
Medlem

Freesync ska fungera med de flesta Nvidia kort över DP, googla om du har problem med din kombination.

Permalänk
Medlem

Beroende på vilken skärm det är är det fullt möjligt att Gsync fungerar, trots att det i grunden är en Freesync. Det ser du i Nvidia Control panel, och fungerar bara med Displayport, om jag förstår det riktigt. Nvidia lägger till flera skärmar för varje uppdatering dom gör.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B