Permalänk

Node.js, Ansluta till MariaDB

Hej,

Har ett lite problem med mitt första bygge av ett API med Node.js.

Ska ansluta min app till en MariaDB men får endast "ER_CONNECTION_TIMEOUT".
Så här ser den ut för tillfället

const mariadb = require("mariadb/callback"); const pool = mariadb.createPool({ user: process.env.DB_USER, database: process.env.MYSQL_DB, //"MYSQL_DB" pga kod användes tidigare till MySQL host: process.env.DB_HOST, port: process.env.DB_PORT, connectionLimit: 10 }) pool.getConnection((err, conn) => { if (err) { console.log("not connected due to error: " + err); } else { console.log("connected ! connection id is " + conn.threadId); conn.end(); //release to pool } }); module.exports = pool;

Jag försökte samma sak fast med en MySQL-databas vilket fungerade med följande kod

const { createPool } = require("mysql"); const pool = createPool({ port: process.env.DB_PORT, host: process.env.DB_HOST, user: process.env.DB_USER, password: process.env.DB_PASS, database: process.env.MYSQL_DB, connectionLimit: 10 }); module.exports = pool;

Har gått efter MariaDBs egna guider men antar att jag gör något annat fel. Någon som har en idé om vad det kan vara?
Min host går att pinga via CMD.

Tack på förhand!

Permalänk
Vila i frid

I ditt exempel saknas lösenordet för MariaDB.

Permalänk

@hasenfrasen:
Hmm, måste missat den... Dock hjälpte det inte problemet, får fortfarande "Error: retrieve connection from pool timeout" / 'ER_CONNECTION_TIMEOUT'

Permalänk
Vila i frid

Windows eller Linux? WireShark är bra på att spela in trafik så att du vet vad som händer och inte på snöret.