Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tgb från Varmilo - Att programmera det m.h.a. deras mjukvara

Permalänk

Tgb från Varmilo - Att programmera det m.h.a. deras mjukvara

Jag har nyligen fått hem ett customiserat tangnetbord från Varmilo. Jag var redan från början inställd på att detta inte var programmerbart och att det var något jag skulle få leva med.

När det sedan visar sig att det finns en liten obskyr programvara som faktiskt ska kunna ändra funktioner på knappar samt skapa makron så blev jag omedelbart nyfiken. Enligt Varmilo själva så skall denna programvara vara kompatibel med mitt tangentbord.

Efter några om och men så lyckades jag ändra språket i programmet till engelska. Jag blev dock ändå inte riktigt klok på hur man skall använda själva programmet då det inte direkt är användarvänligt. Mitt största problem är dock inte att jag är osäker på hur programvaran fungerar, det går alltid att pröva sig fram. Istället är problemet att mitt tangentbord står som "off", med en röd prick nere i högra hörnet. Detta oavsett om det är anslutet trådlöst via bluetooth eller via kabel.

Hittar extremt lite information om denna mjukvara på nätet så min förhoppning är att någon av er här på forumet har någon erfarenhet av det.

EDIT:
Fick ett mail från Varmilo där de rättade sig själva. Eftersom mitt tangentbord har både bluetooth och kabel så fungerar det inte att programmera med hjälp av deras mjukvara. Någon förklaring till varför så är fallet fick jag inte. Det hela slutade i någon form av antiklimax.