Permalänk

Manual

Jag läste nyligen manualen till Zephyrus G14. Nu skriver jag här trots att Asus sett ut att överge forumet (på sociala medier finns de ju knappt heller så). Nu gillar jag visserligen Asus men för h-e, de kan väl anstränga sig lite för de mindre marknaderna i alla fall. Finn fem fel:

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Rekordmedlem

Att det saknas ett inte ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag bränner alltid upp mina datorer när jag är färdiga med dem. Inte litar jag på DBAN och liknande mjukvaror för att tömma hårddisken.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag bränner alltid upp mina datorer när jag är färdiga med dem. Inte litar jag på DBAN och liknande mjukvaror för att tömma hårddisken.

Min standard är att borra hål i hårddisken, räcker inte det?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Att det saknas ett inte ?

Det var ett par ord till som saknas, men det om eld sticker ju ut mest. 🙂

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Min standard är att borra hål i hårddisken, räcker inte det?

Det räcker inte, du kan läsa datan åtminstone fram till hålet efter att ha sanerat disken från metallspån och partiklar. Kanske även innanför.

DBAN raderar inte hela disken, de hänvisar till Blancco för det. Det handlar om det som kallas för Host Protected Area, men det spelar ingen roll för den som inte medvetet placerat data där. Jag gör sällan av med diskar, men när det sker så hamrar jag dom först.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja