Permalänk
Medlem

White Crow - (SNART) Dual-loop

Jag fick möjlighet att bygga i ett, i mitt tycke, mycket intressant chassi som passar väl ihop med min iPredator, givetvis så tog jag kontakt med MSI då jag ville ha deras Unify moderkort mitt i chassit.

Sagt och gjort, MSI var med på banan och körde en komplett sponsring av bygget! Så det här är mitt första helt sponsrade bygge, tack MSI!

Komponenter:
CPU: Intel i7 10700k @ 5,1Ghz vCore 1,4V
Moderkort: MSI MEG Z490 Unify
GPU: MSI RX 5600XT (Tillfällig GPU i väntan på MSI RTX 3080 Gaming X Trio)
RAM: G.Skill Trident Z Neo 4x8Gb 3200Mhz CL18
Förvaring: Samsung 970+ EVO 500Gb (Samt 1st random 2TB NAS-disk)
PSU: Corsair RM750x White
Chassi: CSFG White Crow
Kablar: Cablemods Premium White
Fläktar: Corsair QL120
Belysning: 6xCorsair LED lightning slingor
Kontroller: Corsair Commander Pro, Corsair Lightningnode Pro och Corsair Lightningnode Core

Vattenkylning
EK Velocity Nickel+Plexi
EK Torque fittings
EK D5 pumpar
EK PETG-rör
EK Klar pre-mix vätska
TT Tempsensor x2
Custom (CSFG) Pump-top x2
Custom (CSFG) Distroplate x2

Färgtemat för bygget var tänkt som svart, vitt och silver. Det blev lite kallt tyckte jag och drog därför på den här rosa (ser mer lila ut) färgen på belysningen, men jag är nog lite tveksam ändå. Kommer antagligen bli en uppdatering. Eventuellt så byter jag vätska till svart pastell och kör med vit belysning kanske?

Målet var att göra bygget så symmetriskt som möjligt, två separata men spegelvända loopar. Endast viss skillnad på in och utgångar för rören till CPU och GPU då så klart. Därav designen på distro-plates som spegelvända.

Vad gäller moddning så är distro-plates och pump-toppar custom designade av mig och designer/tillverkare hos CSFG och sedan tillverkade av CSFG.
Radiatorer och GPU-hållare har jag bytt färg till silver för att passa bättre in i bygget. Som pricken över iet så etsade jag in en bläck-splatter-korp i flykten på det härdade glaset.

PS: Galleri godkänt av redaktionen

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Avstängd

Detta kan vara det coolaste och snyggaste bygge jag sett, ever! Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Vad för musmattor är det?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Detta kan vara det coolaste och snyggaste bygge jag sett, ever! Bra jobbat

Tack! Känns bra att höra! Gud vad jag längtar efter 3080 med vattenblock för att få ihop GPU loopen med!

Skrivet av kakan86:

Vad för musmattor är det?

Razer Golliath Chroma Extended - Mercury. Frugan ville ha grått eller vitt till våra setups. Så fick bli grått.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Proffsmoddare

Nice PC. I would like to see another one of those on the opposite wall now please.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Nice PC. I would like to see another one of those on the opposite wall now please.

Well, we'll see. For now it's the iPredator and the White Crow together. Hehe

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow