PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jaddå! Lyckades knipa en från Power jag med, en reservation som blev fri

Då kan jag ta bort beställningen från amazon uk på hundra pund som förmodligen va en scam

Permalänk
Medlem

Alla som hann med Power, använde ni Distill eller hur fick ni reda så snabbt?

Permalänk
Skrivet av Zeritek:

Alla som hann med Power, använde ni Distill eller hur fick ni reda så snabbt?

Jag använder distill, men missade ändå initiala släppet. Men tydligen så reserverar power en enhet i en kvart så fort den läggs i kundkorgen, och då jag fortfarande hade knappen synlig så jag spammade den i en kvart och lyckades på så sätt få en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Alla som hann med Power, använde ni Distill eller hur fick ni reda så snabbt?

Jag använde distill. Fick mail 15.01 att den fanns i lager och 15.05 att den var slut.

Permalänk
Medlem

Jag antar att ni som använder distill betalar för att få frekventa uppdateringar, stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aborazz:

Jag antar att ni som använder distill betalar för att få frekventa uppdateringar, stämmer detta?

Nej körde det lokalt med uppdatering var 30-35 sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -AgamemnoN-:

Jag använder distill, men missade ändå initiala släppet. Men tydligen så reserverar power en enhet i en kvart så fort den läggs i kundkorgen, och då jag fortfarande hade knappen synlig så jag spammade den i en kvart och lyckades på så sätt få en.

Skrivet av kokokack:

Jag använde distill. Fick mail 15.01 att den fanns i lager och 15.05 att den var slut.

Ah, jag använder också distill men fick inget :/ Väljer ni att bevaka hela sidan eller endast delar av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aborazz:

Jag antar att ni som använder distill betalar för att få frekventa uppdateringar, stämmer detta?

Nej, jag betalar inte för något. Använder inte heller email-funktionen. Då mitt jobb är vid datorn har jag helt enkelt webbläsaren öppen och låter den jobba på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Ah, jag använder också distill men fick inget :/ Väljer ni att bevaka hela sidan eller endast delar av den?

Endast "Lagersaldo" delen på sidorna man följer. Annars lär man nog få många pling. EDIT: Jag kör med 1 minuts uppdatering. Ser att andra här verkar köra 30 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Ah, jag använder också distill men fick inget :/ Väljer ni att bevaka hela sidan eller endast delar av den?

Jag bevakade bara "Inte I lager" texten. Jag har haft problem med många felmeddelanden i Distill på powers sida. Det kan gå 5-10 uppdateringar utan att det lyckas. Kanske var det som hände för dig?

Permalänk

Jag lägger in "söksidorna" i distill, exempel: navigerar till söksidan för given elektronikaffär, skriver in "Playstation 5" där och sedan markerar både SE och DE (då jag inte bryr mig vilken jag får tag på). På så vis sparar jag bara en sida som måste laddas jämfört med en sida för respektive SE och DE. Lyckades förresten också beställa en nu från Power ^^.

Permalänk
Skrivet av Ragowit:

Endast "Lagersaldo" delen på sidorna man följer. Annars lär man nog få många pling. EDIT: Jag kör med 1 minuts uppdatering. Ser att andra här verkar köra 30 sekunder.

Kör lagersaldo och knapparna om möjligt. Sen är det någon annan sida som jag gjort en specialare på för att dom inte hade en sida för konsolen. Kör 15 sekunders uppdatering, endast lokalt. Sitter ju framför datorn hela dagarna ändå i arbetet.

edit: Förresten, av er som fick tag i en från power nu, när jag går in och kikar på min order står det "Förväntad ankomst till lager: 2021-02-05". Det tolkar jag som att dom inte fått in den än, då blir jag genast lite nojig. Men inte gör dom väl ett släpp på konsoler som dom inte vet att dom kommer få in den närmsta tiden?
Slänger nog iväg ett mail till dom och hör, återkommer med vad dom svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokokack:

Jag bevakade bara "Inte I lager" texten. Jag har haft problem med många felmeddelanden i Distill på powers sida. Det kan gå 5-10 uppdateringar utan att det lyckas. Kanske var det som hände för dig?

Är det någon som lyckats få Distill att fungera på Power? Felmeddelanden hela tiden och ingen notis för det här släppet. Känns ju kasst att det inte går att lita på frekventa uppdateringar, så att man missar sånt här.

Grattis till er som fick en beställning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Är det någon som lyckats få Distill att fungera på Power? Felmeddelanden hela tiden och ingen notis för det här släppet. Känns ju kasst att det inte går att lita på frekventa uppdateringar, så att man missar sånt här.

Grattis till er som fick en beställning!

Markera endast ”inte i lager”
Distill har lite jobbigt med Power, om du ger några försök då ska fungera.

Permalänk
Skrivet av -AgamemnoN-:

Kör lagersaldo och knapparna om möjligt. Sen är det någon annan sida som jag gjort en specialare på för att dom inte hade en sida för konsolen. Kör 15 sekunders uppdatering, endast lokalt. Sitter ju framför datorn hela dagarna ändå i arbetet.

edit: Förresten, av er som fick tag i en från power nu, när jag går in och kikar på min order står det "Förväntad ankomst till lager: 2021-02-05". Det tolkar jag som att dom inte fått in den än, då blir jag genast lite nojig. Men inte gör dom väl ett släpp på konsoler som dom inte vet att dom kommer få in den närmsta tiden?
Slänger nog iväg ett mail till dom och hör, återkommer med vad dom svarar.

Har också "Förväntad ankomst till lager: 2021-02-05" men vi får hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Är det någon som lyckats få Distill att fungera på Power? Felmeddelanden hela tiden och ingen notis för det här släppet. Känns ju kasst att det inte går att lita på frekventa uppdateringar, så att man missar sånt här.

Grattis till er som fick en beställning!

Det ska tydligen fungera för mig (får inga errors vad jag kan se) men min plingade ändå inte till förut. Jobbigt att den missar, speciellt när man redan sitter vid datorn :/
Oavsett, grattis till er som lyckades beställa! Bättre lycka för oss nästa gång.

Skrivet av Moninjo:

Markera endast ”inte i lager”
Distill har lite jobbigt med Power, om du ger några försök då ska fungera.

Får endast en SELECTION_EMPTY error när jag gör på detta sätt. Har försökt flera gånger också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Markera endast ”inte i lager”
Distill har lite jobbigt med Power, om du ger några försök då ska fungera.

Testade att göra om det på nytt, så vi får se om det fungerar. Kanske har något med webbläsaren att göra? Jag använder Chrome.

EDIT: Fortfarande felmeddelande.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Webhallen:

Får blir en sista OT här innan mod blir arg

FÖRSENT! 🤬

Nu, back on topic (gäller samtliga)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Testade att göra om det på nytt, så vi får se om det fungerar. Kanske har något med webbläsaren att göra? Jag använder Chrome.

EDIT: Fortfarande felmeddelande.

Nää jag hade distill appen (iphone) inte webbläsaren. Ha koll på Netonnet imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Det ska tydligen fungera för mig (får inga errors vad jag kan se) men min plingade ändå inte till förut. Jobbigt att den missar, speciellt när man redan sitter vid datorn :/
Oavsett, grattis till er som lyckades beställa! Bättre lycka för oss nästa gång.

Får endast en SELECTION_EMPTY error när jag gör på detta sätt. Har försökt flera gånger också.

Det är inte så att du har tryckt på "Disable JavaScript" för att slippa att den öppnar en ny tab i Chrome varje uppdatering? Det fungerade inte på powers sida. Då får jag bara SELECTION_EMPTY, annars kommer det bara upp lite då och då.

Permalänk
Medlem

Men så otur man har, satt i forumet hela dagen med distill igång på datorn (på jobbet)

Blev inkallad på ett möte minuter före 15.00. har suttit där till nu, läser chatten omg. Power.se la ut, kan se uppdateringen i distill, chatten haha ödet..

Bara bita i det sura och gå vidare.

Får hoppas på elgigantens utlottning

Permalänk
Medlem

Grattis alla förresten

Permalänk

Någon som fått uppdateringar gällande Kjelle? vet att dem håller på att Beta av kön men undrar om någon här fått tag på en från Kjelle på sistone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Nää jag hade distill appen (iphone) inte webbläsaren. Ha koll på Netonnet imorgon.

Ska de få in mer imorgon?

Skrivet av kokokack:

Det är inte så att du har tryckt på "Disable JavaScript" för att slippa att den öppnar en ny tab i Chrome varje uppdatering? Det fungerade inte på powers sida. Då får jag bara SELECTION_EMPTY, annars kommer det bara upp lite då och då.

Har prövat med båda, får samma resultat :/
Bör man generellt inte använda "Disable JavaScript"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Nää jag hade distill appen (iphone) inte webbläsaren. Ha koll på Netonnet imorgon.

har du någon indikation på att nåt händer där imorgon? Hoppas på det in så att min redan betalda
ps5'a kan skickas iväg

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Ska de få in mer imorgon?

Har prövat med båda, får samma resultat :/
Bör man generellt inte använda "Disable JavaScript"?

Jag skulle tro att det fungerar bättre om JavaScript får vara på. Vissa sidor fungerar kanske inte annars.
På MaxGaming, NetOnNet och CDON körde jag "Disable JavaScript" och det ser ut att fungera. Jag kan inte garantera det eftersom Power var det första stället jag fick notis från Distill. Har bara kört Distill efter sista släppet av NetOnNet.

Jag är ganska säker på att min bevakning av Power kommer ifrån JSON filen av @LonniE88 tidigare i tråden (Tack). Prova den om det inte fungerar att skapa en egen.

Permalänk
Skrivet av Lerbyn210:

Har också "Förväntad ankomst till lager: 2021-02-05" men vi får hålla tummarna

Svaret från power:
---------------
Hej Robert!

Grattis till konsolen!

Jag vet faktiskt inte varför det stod så på sajten. Förmodligen har det att göra med någon lagersaldo-teknisk lösning som används vid dessa typer av "heta" varor. Vi har din konsol på lager och ska skicka den under kvällen.

Önskar dig en trevlig kväll!
Med vänliga hälsningar
Gustaf, POWER Kundservice
---------------

Mycket trevligt svar 😊

Permalänk
Medlem

50 + st på väg in enl webhallens sida. Så om en vecka bör de skicka ut lite fler enheter om tidspannet är liknande som under "juni/juli" leveransen nu senast. Har grön bock på mitt tillbehör där så hoppas man är med i denna sändning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Ska de få in mer imorgon?

Har prövat med båda, får samma resultat :/
Bör man generellt inte använda "Disable JavaScript"?

De hade drop förra torsdag två gånger i rad då jag hade möjlighet köpa en. Inga drop tills nu men kanske imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

har du någon indikation på att nåt händer där imorgon? Hoppas på det in så att min redan betalda
ps5'a kan skickas iväg

Beställde du förra torsdagn men inte fått än?