Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk gnäller över gratis spel? Visst, listan var ett påhitt från något troll men det var ju trots allt en leak! Jag har haft riktigt kul i flera spel som getts ut varje torsdag sedan i somras eller när det nu var det började

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kupongen går att inhämta separat. Om det inte är två olika?

Mycket möjligt! Såg bara att jag fick den på köpet när jag "köpte" skylines 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Om du backar en sida i tråden hade du sett att listan inte stämde.

Okok tackar, orkade inte läsa igenom 11 sidor kommentarer.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Kupongen går att inhämta separat. Om det inte är två olika?

Om det är som förra året (eller senaste liknande rean i alla fall, kommer inte ihåg när det var) så får man ju en kupong "automatiskt" och sen en ny varje gång man köper ett spel oavsett om det är ett gratisspel, om man använder kupongen eller inte. Men man kan ju bara använda en kupong åt gången så i praktiken blir det ju en rabatt på kupongsumman för varje spel man köper över €15.

Jag köpte några grejer sist på rean och fick en ny kupong varje gång så i slutändan när jag inte ville köpa mer på rean hade jag ändå en kupong kvar. Den använde jag sen några månader senare, eller snarare användes den automatiskt vid nästa köp, så det är en ganska nice deal ändå.

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Epic-klienten ligger ständigt och drar 2-3% cpu, belastar en tråd lite lite lite. Stänger jag ned den sjunker idle tempen en aning. Foliehatt på eller bara kass?

Upplever samma sak. Cpu ligger därför på max turbo hela tiden 😐

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Upplever samma sak. Cpu ligger därför på max turbo hela tiden 😐

Tack för tipset har märkt att min laptop varvar upp lite väl mycket utan belastning. Visade sig att epic drog runt 7-11% trots att den inte installerade eller laddade ner något, så stängde av så den inte automatiskt startar jag startar vid behov istället.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Gratis är gott och var glada att spel kommer öht. Annars bara betala de man vill ha istället för klaga

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SAnDis:

Senaste tiden har det hetat #gnällclockers
Kolla bara BF.

BF2020, sämsta någonsin
BF2019, sämsta någonsin
BF2018, sämsta någonsin
osv,

Kidsen idag är bortskämda och får de inte just DET spelet eller DEN produkten är det skit.

Hehe ja lite off-topic men brukar alltid poppa upp åtminstone någon som är fruktansvärt upprörd på BF över att "INGEN!!111" ssd/psu/skärm är på rea (tror även jag såg RTX 3* denna gången vilket är ännu mer verklighetsfrånvänt).... så visar man på att det funnits dussintals av bra erbjudanden men det är ju inte just DEN varianten de ville ha så det räknas ju självklart inte utan allt är skit.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tack för tipset har märkt att min laptop varvar upp lite väl mycket utan belastning. Visade sig att epic drog runt 7-11% trots att den inte installerade eller laddade ner något, så stängde av så den inte automatiskt startar jag startar vid behov istället.

Drar inte Epic lite grann också även när man stängt av programmet?

Räcker väl med att Epic är installerat på datorn för att dra CPU? (obs, det är bara en fråga. Jag konstaterar inget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Drar inte Epic lite grann också även när man stängt av programmet?

Räcker väl med att Epic är installerat på datorn för att dra CPU? (obs, det är bara en fråga. Jag konstaterar inget)

Om du har avslutat Epic helt och hållet (d.v.s. ingen aktiv process) så drar det ingenting.
Sist jag kollade så låg inte Epic launcher som en service, men det kanske har ändrats? Men är det ingen service och du har avslutat processen, så är svaret nej.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Drar inte Epic lite grann också även när man stängt av programmet?

Räcker väl med att Epic är installerat på datorn för att dra CPU? (obs, det är bara en fråga. Jag konstaterar inget)

Jag ser i alla fall ingen epic process i aktivitetshanteraren.
Du kanske tror jag bara minimerade programmet? I så fall är det fullt normalt att program fortfarande drar prestanda, Men jag stängde av det.

Eller har de dolt det under ett annat namn i "processer"? (windows 10)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har listan fel? Resident evil 7 verkar inte ens finnas med över huvud taget i epics affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Har listan fel? Resident evil 7 verkar inte ens finnas med över huvud taget i epics affär.

Ja, det var någon som lyckades trolla rätt bra med tanke på att det skrevs väldigt mycket om denna lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Har listan fel? Resident evil 7 verkar inte ens finnas med över huvud taget i epics affär.

Det har vart så flera gånger tidigare att spelet ges bort i samband med att det släpps i butiken.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fågelskrämman:

Har listan fel? Resident evil 7 verkar inte ens finnas med över huvud taget i epics affär.

Varför orkar ingen på det här forumet läsa igenom tråden man postar frågor i?

Har svarats både på denna sida och föregående. Samma sak i 3080/3090-tråden, folk spammar frågor som svarats på 100 gånger redan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Cities Skylines👍

Cities Skylines är ett mycket bra spel för de av oss som gillar SimCity-liknande spel. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Cities skylines är så underskattat spel, man kan bokstavligen spendera timmar på små saker och det är så fränt!
Note, det tar en del ram minne så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Har listan fel? Resident evil 7 verkar inte ens finnas med över huvud taget i epics affär.

Dyker upp om en timme.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Eller troligen inte alls.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Eller troligen inte alls.

Något spel dyker upp definitivt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Något spel dyker upp definitivt...

Tänk vad snopet om det är ett online pussel...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Något spel dyker upp definitivt...

Ja, men högst sannolikt inte det som frågades efter.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Tänk vad snopet om det är ett online pussel...

Tänk om det är Diablo 4 Epic skulle växa enormt över en natt

Permalänk
Medlem

Dagens titel: Oddworld: New 'n' Tasty

får vi en ny våg av försmådda idag månntro?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Dagens titel: Oddworld: New 'n' Tasty

får vi en ny våg av försmådda idag månntro?

Enda minnet av det spelet för min del är demoskivan man fick med PS1 eller någon datortidning möjligen (med ett hopp som var ändrat som inte gick att klara...)

Permalänk
Medlem

Haha bring the haters here for the last time
Sluta klaga. Fortfarande GRATIS.

Permalänk

Gratis är gott. Tidigare har de haft finfina spel på torsdagar. Tog Kingdom Come: Deliverance och Mudrunner, kunde tagit ARK: Survival om jag orkat med det. Kanske inte blir lika fina spel då men kanske något man kan knipa iaf

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med. Tog bara några minuter. Man kan tycka att Swec iallafall borde spendera lite mer tid än så på "efterforskning" innan man publicerar nyheter. Annars kan man lika gärna ta sina nyheter från Reddit, vilket ironiskt nog känns som denna nyhet är tagen ifrån utan någon som helst form av källkritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med. Tog bara några minuter. Man kan tycka att Swec iallafall borde spendera lite mer tid än så på "efterforskning" innan man publicerar nyheter. Annars kan man lika gärna ta sina nyheter från Reddit, vilket ironiskt nog känns som denna nyhet är tagen ifrån utan någon som helst form av källkritik.

Alltså, lägg av. Det har förekommit förut att spel lanserats som gratisspel på deras affär, och artikeln beskriver inte listan som ett faktum. Ett spel om dagen och startdatum stämde ju, jag tycker det är bra nog

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Smurfn:

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med. Tog bara några minuter. Man kan tycka att Swec iallafall borde spendera lite mer tid än så på "efterforskning" innan man publicerar nyheter. Annars kan man lika gärna ta sina nyheter från Reddit, vilket ironiskt nog känns som denna nyhet är tagen ifrån utan någon som helst form av källkritik.

Tror att det skulle blir bra mycket tråkigare om de inte fick förmedla skvaller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |