Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja fyfan, att du inte fick exakt det DU ville ha. Helt gratis. Skandal!

Att det alltid ska finnas folk som klagar

Annars hade jag inte ens reggat mig. Nu hade ju en fattiglapp chansen att få nåtot gratis
Blir inget mer från Epic games.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av twit:

HOW DO I RECEIVE MY FIRST $10 EPIC COUPON DURING HOLIDAY SALE?

Click on the ‘GET MY EPIC COUPON’ button. If you don’t click on the ‘GET MY EPIC COUPON’ button, you will automatically receive your first $10 Epic Coupon when you download a free game or make your first purchase during the promotional period.
If you already have a $10 Epic Coupon from the Holiday Sale, that coupon will be applied to your next purchase of any eligible game $14.99 or more,, and you’ll receive an additional $10 Epic Coupon.

Skrivet av Mcewen123:

Den la till det automatiskt för mig, men prova den här länken https://www.epicgames.com/store/en-US/coupons/holiday-sale-20...

Tackar, det funkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Annars hade jag inte ens reggat mig. Nu hade ju en fattiglapp chansen att få nåtot gratis
Blir inget mer från Epic games.

Det här är ju humor på hög nivå! God Jul!

Permalänk
Medlem

Tjena.
Hur går man tillväga då söker man på epic games klienten så får man ej upp dying light som skulle vara det spelet som släpps idag den 17 dec

Visa signatur

i7 6700K | be quiet! Pure Rock | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | HyperX Fury Black DDR4 2133MHz CL14 32 GB | Evga GTX 1080 Classified | Corsair SSD 120GB | Seagate SSHD 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | ASUS ROG SWIFT PG278Q G-Sync 144hz | Fractal Design Define R5 Black | HyperX Cloud 2 | Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent| Arozzi Torretta Gaming Chair Black | Windows 10 Pro x64 | Laptop Acer Aspire E5-771G | PS4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reverze:

Tjena.
Hur går man tillväga då söker man på epic games klienten så får man ej upp dying light som skulle vara det spelet som släpps idag den 17 dec

Det finns nog ingen riktig källa på det du skriver. Dagens gratis spel är Cities Skylines som är ett fantastiskt spel. Bara att tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reverze:

Tjena.
Hur går man tillväga då söker man på epic games klienten så får man ej upp dying light som skulle vara det spelet som släpps idag den 17 dec

Dying Light är inte spelet som är gratis idag, och var rimligtvis aldrig planerat att vara det. Någon släppte en påhittad lista med de spel som skulle finnas tillgängliga och denna lista snappades upp och återpublicerades, utan att vara från en officiell källa. Detta är även nämnt i nyhetsartikeln, även om man kan tycka att det kunde gjorts än mer tydligt, så att även människor som inte orkar läsa mer än det fetstilta hade snappat upp det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Reverze:

Tjena.
Hur går man tillväga då söker man på epic games klienten så får man ej upp dying light som skulle vara det spelet som släpps idag den 17 dec

Ja tyvärr så borde kanske Sweclockers ändra nyheten då den förmodligen inte stämmer och trollar fler personer.
Om man går tillbaka ett år så bjöds det på dessa spel, så det är mer åt indie hållet än vad som är listat här!

2019 december spelen:
The Escapists + The Wolf Among Us

Into The Breach
TowerFall Ascension
Superhot
Little Inferno
Ape Out
Celeste (andra gången)
Totally Accurate Battle Simulator
Faster Than Light
Hyper Light Drifter (andra gången)
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
The Talos Principle
Hello Neighbor
Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Steep + Darksiders I Warmastered Edition + Darksiders II Deathinitive Edition

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Epic-klienten ligger ständigt och drar 2-3% cpu, belastar en tråd lite lite lite. Stänger jag ned den sjunker idle tempen en aning. Foliehatt på eller bara kass?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Ja listan var bluff och båg igen. Undrar om vi går på det nästa år igen :D. Rätt begåvad lista ändå det är ju trots allt lite äldre spel om än väldigt populära

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Epic-klienten ligger ständigt och drar 2-3% cpu, belastar en tråd lite lite lite. Stänger jag ned den sjunker idle tempen en aning. Foliehatt på eller bara kass?

Detta verkar (efter lite kort DDG:ande för några dagar sedan) vara ett relativt nytt problem i klienten. Huruvida det är en bugg eller Elon Musk som via Kina sprider propaganda om att Epstein tog livet av sig är oklart.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Detta verkar (efter lite kort DDG:ande för några dagar sedan) vara ett relativt nytt problem i klienten. Huruvida det är en bugg eller Elon Musk som via Kina sprider propaganda om att Epstein tog livet av sig är oklart.

Fram till för en vecka sedan så aktiverade den väl GPUn om den var igång så det är nog ett framsteg,
kundvagn 2077?

Permalänk
Medlem

Igår satt jag och försökte hitta källan på detta och hamnade bara på lösa foruminlägg utan substans. SÅ lite förvånad att detta blir en nyhet på Sweclockers.
Visst. lätt att var efterklok nu efteråt, men tycker det här var lite väl magstarkt att lägga som nyhet. Vad jag ser så har det bara cirkulerat i diverse forum, men knappt på något nyhetssida

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Annars hade jag inte ens reggat mig. Nu hade ju en fattiglapp chansen att få nåtot gratis
Blir inget mer från Epic games.

Du gnällspik kan ju avvakta o se om det är något av de kommande 14 spelen du vill ha?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag fick "Cities: Skylines" idag som jag förmodligen inte kommer starta alls. Men fick det gratis så spela roll!

Tack Epic för alla gratis spel jag fått under året!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv

För de flesta är nog Cities: Skyline ett bättre och mer attraktivt spel än Dying Light. Hoppas dock att spelet dyker upp igen, hade varit ett kul spel att spela om med mitt crew.

För övrigt rätt jävla löjligt att gnälla på Cities som är ett toppspel men förstår att en del fick för stora förhoppningar. 14 dagar kvar, vem vet vad som dyker upp. Var glad över att ni varken måste köpa något eller lägga till något. Kul för alla andra, i dessa eländiga tider.

Lutar åt ett köp av Snowrunner och kanske CastleStorm 2 och Immortals: Fenyx Rising.

Tony Hawk Skateboarding 1+2, Death Stranding och Star Wars Squadron är tre tips i övrigt på bra spel som går att kombinera med kupong för lågt pris. Death Stranding bör man nog kolla upp innan, inte riktigt för vilken spelare som helst.

Permalänk
Medlem

Trevligt att få köpa nya AC Valhalla för 402kr

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Gillar hur folk gråter om gratis spel, bara för deras hittepå lista inte var sann.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Man kan köpa Cyberpunk 2077 för 464 kr, trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Du gnällspik kan ju avvakta o se om det är något av de kommande 14 spelen du vill ha?

Vaddå gnällspik? Snarare andra som gnäller på mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Man får heller aldrig vad man har önskat sig av tomten heller.

Förstår inte varför många säger att man får spelet gratis, det är inte så att jag äger spelet utan det är bara license att spela, men kan ändå inte ge bort spelet eller sälja och vad händer om Epic game kastar in handen vad händer då alla spel man äger.

Tycker att EU borde göra något åt det, så att man kan spela spelet även vad som än händer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jaha då var dagens spel bärgat blev City Skylines, kanske kan vara underhållande!

Men samtidigt innebär detta att listan bara var bluff och båg eller innebär detta trots allt att några av spelen kommer komma upp? Blir spännande detta!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd

Notera att de ger även bort saker på uplay just nu

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Man får heller aldrig vad man har önskat sig av tomten heller.

Förstår inte varför många säger att man får spelet gratis, det är inte så att jag äger spelet utan det är bara license att spela, men kan ändå inte ge bort spelet eller sälja och vad händer om Epic game kastar in handen vad händer då alla spel man äger.

Tycker att EU borde göra något åt det, så att man kan spela spelet även vad som än händer.

Helt korrekt, ett problem som gäller alla utom GOG där allt är DRM-fritt och man kan ladda ner installationsfilerna för offline installation när man vill.

Det borde bli tvingande att erbjuda samma sak på övriga tjänster där man kallar det för att man köper ett spel men egentligen bara köpt en begränsad licens att spela, något som mer påminner om att hyra. När polska CDPR idag har den lätt bästa lösningen i och med nu 12 år gamla GOG så hade det varit fint att kräva tjänster utanför Europa att matcha.

Att vi ens kan ångra köp är tack vare att EU började kräva detta.

Permalänk
Inaktiv

Epic ger bort en kupong på 10 USD idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Jädra gnäll på detta forum ibland när småbarnen inte får som dom vill.

Senaste tiden har det hetat #gnällclockers
Kolla bara BF.

BF2020, sämsta någonsin
BF2019, sämsta någonsin
BF2018, sämsta någonsin
osv,

Kidsen idag är bortskämda och får de inte just DET spelet eller DEN produkten är det skit.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Vill bara komma med ett snabbt tips om att om man lägger in Cities: Skylines i varukorgen på epic games och checkar ut spelet (gratis just nu, brukar kosta ~150kr) så får man en gratis kupong på 95kr man kan använda på valfritt spel (över 14:95 dollar).

Perfekt om man vill ha lite rabatt på t.ex cyberpunk

Permalänk
Medlem

Synd att det inte blev exakt denna lista, men gratis är ju gratis så ska inte klaga, folk blir så arga.

Har faktiskt vilja testa Cities Skyline länge men aldrig orkat köpa det, så kanske blir att testa det under julen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av §2:

Vill bara komma med ett snabbt tips om att om man lägger in Cities: Skylines i varukorgen på epic games och checkar ut spelet (gratis just nu, brukar kosta ~150kr) så får man en gratis kupong på 95kr man kan använda på valfritt spel (över 14:95 dollar).

Perfekt om man vill ha lite rabatt på t.ex cyberpunk

Kupongen går att inhämta separat. Om det inte är två olika?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Stämde inte listan eller försvinner spelen ? Jag hittar inte Dying light som skulle vara igår.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Stämde inte listan eller försvinner spelen ? Jag hittar inte Dying light som skulle vara igår.

Om du backar en sida i tråden hade du sett att listan inte stämde.

Visa signatur

Mr. Scriptman