Permalänk

Svive halo s650 byt RGB

Tjena,

Har en dator med svive halo S650 chassi och tänkte kolla om ngn har koll på färgbyte på RGBn? Finns ju 2 knappar fram på chassit 1 som byter färg och 1 för ljusstyrkan. Men problemet är att ingen av färgerna som finns är riktigt det jag vill ha så tänkte kolla om ngn vet om det går att byta färg på något annat sätt än dom knapparna? Vill att datorn ska lysa i bara 1 färg och inte hålla på och byta en massa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrilmang:

Tjena,

Har en dator med svive halo S650 chassi och tänkte kolla om ngn har koll på färgbyte på RGBn? Finns ju 2 knappar fram på chassit 1 som byter färg och 1 för ljusstyrkan. Men problemet är att ingen av färgerna som finns är riktigt det jag vill ha så tänkte kolla om ngn vet om det går att byta färg på något annat sätt än dom knapparna? Vill att datorn ska lysa i bara 1 färg och inte hålla på och byta en massa

Tjena!
Hade samma "problem" som dig. Hittade dock en lösning, ifall du inte redan klurat ut det!
Som du vet så har du två knappar, där den ena sänker ljusstyrkan, och den andra byter färger.
Det finns en mängd olika sorters belysning, där den du letar efter är 1 färg.
Det du behöver göra är att du trycker på knapp nummer 2 tills det bara lyser 1 färg, sedan trycker du på knapp nr2 2st(!) gånger för att gå vidare i samma "tema".
Exempelvis:
Du trycker på knapp nr2 och får fram att datorn lyser i gult, då trycker du på knapp nr 2 2ggr så navigeras den mellan röd, blå, grön osv osv.
Samma sak går att göra om du även vill ha andra färger, blinkande, pulserandes osv.

Permalänk
Medlem

Har detta chassi på ingång också och lånar tråden lite och frågar om Rgb-kontrollern som följer med från svive tar emot fler fläktar och vilka som då passar? I manualen ser det ut som att den tar 6 fläktar eller ser jag fel? Ska väl även gå koppla den kontrollern rätt i moderkortet också för att kunna styra det via program.

Permalänk
Medlem

Tja! Jag undra om man kunde ändra färgen på rgb till vitt. Går det eller måste man hålla på med en massa krångel?