Cyberpunk 2077-utvecklare: "Spelet beräknades färdigt först 2022"

Permalänk
Medlem

Ha aldrig bråttom kan vara något att komma ihåg till nästa gång 🤣

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Fast vad de "sålde" och hur företaget går är ju inte samma sak, 30% är mycket men det är ju hype bumpen som suddades ut. Ser inte ut som att de åker ner och ner? Jag kollar kursen
https://www.google.com/search?q=CD+project+share&oq=CD+projec...
Dagen ser rätt platt ut.

PlayStation drog tillbaka för att spelet inte presterade som det skulle, men löser de problemen kommer Sony lista det direkt. Varför skulle de inte göra det?

Hello Games överlevde och rullar på, EA har överlevt flera dåliga releaser, Bethesda klara sig genom Fallout 76 m.fl.

CD project har Witcher samt GOG, men får väl se, men jag tror dock till sommaren eller hösten kommer de lansera ut att det nu är fixat så som många andra gjort och det faller lite ur minnet på folk när det funkar ok.

Frågan är hur Sapkowski ser på licensieringen av Witcher till CDPR efter Cyberpunk. De hade en konflikt tidigare ( https://www.gamasutra.com/view/news/356057/CD_Projekt_and_The... ) som efter en lång tid löstes men kan ju hända att även han tappat förtroendet. CDPR verkar sakna egna IPn, bra möjligheter för Sapkowski att få den ersättning han vill ha eller öppna upp för andra utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

För mig måste ett betyg vara baserat på dels upplevelsen av att spela det men också potentialen för spelet att vara bättre än det är. Och då ser jag inte ett betyg på mer än 7/10 som realistiskt, för spelet saknar alldeles för mycket. Dels saknar det så klart allt det som utlovades innan, men även om man bortser från det så är det enormt mycket av det som finns som implementerats otroligt dåligt.

Jag skulle faktiskt gå så långt att säga att spelet blir nog inte bättre än vad det blir de kommande månaderna, inte jättemycket bättre åtminstone. Man kommer nog få leva med dålig fysik osv resten av spelets livstid, och hoppas på att eventuella uppföljare blir bättre. För bristerna är helt enkelt för stora.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Frågan är hur Sapkowski ser på licensieringen av Witcher till CDPR efter Cyberpunk. De hade en konflikt tidigare ( https://www.gamasutra.com/view/news/356057/CD_Projekt_and_The... ) som efter en lång tid löstes men kan ju hända att även han tappat förtroendet. CDPR verkar sakna egna IPn, bra möjligheter för Sapkowski att få den ersättning han vill ha eller öppna upp för andra utvecklare.

Varför skulle witcher licensen påverkas av detta? Vore så fallet skulle bråket om den dykt upp när första witcher släpptes och mötte kritik för buggar mm.
Konflikten som jag minns handlade om att han ansåg att han fick för lite pengar pga hur avtalet var skrivet, detta löstes sedan bakom låsta dörrar. (kan minnas fel) Men oavsett så är det ju löst och är han inte nöjd nu är det troligen för att avtalet var för starkt att slåss mot.

Egen IP är inte någon fast standard, många spel skapas under licenser och som jag tidigare nämnt så har de även GOG som drygar ut kassan. Ska man vara lite cynisk har de även redan dragit hem största delen av pengarna från Cyberpunk merch, spelet sålde även bra trots refunds mm så pengarna är redan i fickan.

Ja de har några stämningar mot sig men som de flesta lär de som har något på benen avtalas bort vid förhandlingsbordet, troligen inte heller kunder som vinner utan investerare.

Att prata som att CDPR kommer gå under baserat på en buggig launch har ju problemet att historiskt sett har buggig, misslyckade, besvikna och upprörande releaser inte sänkt företag och mer än sällan har de iaf tjänat massa pengar. I vissa fall har det kostat lite, några få ggr har IPn lagts ner ett tag men genererar ändå pengar.
Battlefront serien tjänade massor i längden trots dålig release av speciellt Battlefront 2 och hela kaoset runt loot boxes samt att 3an scrapades, Fallout 76 rullar på trots minst lika illa release, Hello Games och no man's sky likaså.

Folk idag blir upprörda för att de förhandsbokar massa skit som hypas, men nyhetscykeln går vidare snabbt precis som med annat. Folk kommer minnas releasen när tvåan kommer men mer än hälften kommer iaf hoppa på hype-train och förboka för i det läget är nog ettan fixad och rullar bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkynetBuilder:

Tycker inte det är så förvånande. En lednings syfte är att få ut produkter på marknaden, så det inkluderar att pressa programmerarna så att man får fram det nödvändigaste, samtidigt som man gör PR för hype och slutligen hamnar produkten någonstans halvvägs.

Ibland slår det slint, men annars är det är syftet hos management just att begränsa resurserna. Ta exempelvis steam med skalan "mixed", "very positive" eller "overwhelmingly positive". Tror very positive är bra nog för de flesta spelare, så varför eftersträva ett bättre betyg istället för att börja på nästa spel? Bortsett från de möjliga stämningarna från investerare tycker jag management gjort ett bra jobb om det nu slagits försäljningsrekord.

När Sony t.o.m tar bort spelet från sin butik så tycker jag definitivt management misslyckats oavsett försäljning och betyg på steam.

Permalänk
Medlem

Omröstningen "2020 års bästa spel" fick helt plötsligt en väldigt bitter eftersmak. Dels kan man fundera på vilka premisser ett spel som släpps i slutet på året räknas in och dels kan man ju dra slutsatsen att det finns inget egenvärde i dylika omröstningar om man inte sätter upp några relevanta kriterier. Ska det räcka med stark marknadsföring som (nästan) alla faller för utan att behöva leverera? Sicken bajsmacka.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Ha aldrig bråttom kan vara något att komma ihåg till nästa gång 🤣

Haha ja, men det är inte lätt när alla KRÄVER ett releasedatum som utveklaren får killgissa beroende på hur arbetet med spelet går "just nu". De har ju flyttat fram releasedatum flera gånger och det var ett herrans liv om det. Lägg dessutom till alla gamers som helt plötsligt fått tid att spela på grund av Corona-epidemin. Det har ju varit "hysterisk" förväntan på release av denna titeln.

Jag försvarar inte varför man släpper ett ofärdigt spel, men man kanske kan förstå varför det som det blev denna gången
Nu kan ju vi med PC osv iaf spela spelet medans vi väntar på buggfixar. Det är värre med PS4 och xbox one ägarna...

De som verkar ha den bästa versionen är ju Google Stadia streamarna av någon anledning

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Varför skulle witcher licensen påverkas av detta? Vore så fallet skulle bråket om den dykt upp när första witcher släpptes och mötte kritik för buggar mm.
Konflikten som jag minns handlade om att han ansåg att han fick för lite pengar pga hur avtalet var skrivet, detta löstes sedan bakom låsta dörrar. (kan minnas fel) Men oavsett så är det ju löst och är han inte nöjd nu är det troligen för att avtalet var för starkt att slåss mot.

Egen IP är inte någon fast standard, många spel skapas under licenser och som jag tidigare nämnt så har de även GOG som drygar ut kassan. Ska man vara lite cynisk har de även redan dragit hem största delen av pengarna från Cyberpunk merch, spelet sålde även bra trots refunds mm så pengarna är redan i fickan.

Ja de har några stämningar mot sig men som de flesta lär de som har något på benen avtalas bort vid förhandlingsbordet, troligen inte heller kunder som vinner utan investerare.

Att prata som att CDPR kommer gå under baserat på en buggig launch har ju problemet att historiskt sett har buggig, misslyckade, besvikna och upprörande releaser inte sänkt företag och mer än sällan har de iaf tjänat massa pengar. I vissa fall har det kostat lite, några få ggr har IPn lagts ner ett tag men genererar ändå pengar.
Battlefront serien tjänade massor i längden trots dålig release av speciellt Battlefront 2 och hela kaoset runt loot boxes samt att 3an scrapades, Fallout 76 rullar på trots minst lika illa release, Hello Games och no man's sky likaså.

Folk idag blir upprörda för att de förhandsbokar massa skit som hypas, men nyhetscykeln går vidare snabbt precis som med annat. Folk kommer minnas releasen när tvåan kommer men mer än hälften kommer iaf hoppa på hype-train och förboka för i det läget är nog ettan fixad och rullar bra.

När vad som försegått på CDPR under åren, vad man meddelar och visar upp för kunder, partners och investerare dagligen sedan lanseringen så uppstår självklart frågan om Sapkowski fortfarande kommer ha förtroende för CDPR. CDPR har inga egna IPn utan är helt beroende av att Sapkowski fortsätter licensiera ut Witcher.

Även Witcher 3 hade problem, enligt andra, för mig fungerade spelet fint redan på lanseringsdagen. Dock såg vi en del av problemen idag med CP2077 som då med W3 men mycket värre denna gång. CDPRs anseende har dragits i smutsen, inte de bästa förutsättningarna för att förhandla om nya IPn.

Detta kan få konsekvenser. Personligen hoppas jag att CDPR får behålla licensen. Skulle någon annan få ta över kommer saker förmodligen ändras för mycket.

CDPR kommer heller inte gå under av detta då de äger den lyckade butiken GOG som drar in pengar. Men kanske att de behöver satsa på egna IPn också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

När vad som försegått på CDPR under åren, vad man meddelar och visar upp för kunder, partners och investerare dagligen sedan lanseringen så uppstår självklart frågan om Sapkowski fortfarande kommer ha förtroende för CDPR. CDPR har inga egna IPn utan är helt beroende av att Sapkowski fortsätter licensiera ut Witcher.

Även Witcher 3 hade problem, enligt andra, för mig fungerade spelet fint redan på lanseringsdagen. Dock såg vi en del av problemen idag med CP2077 som då med W3 men mycket värre denna gång. CDPRs anseende har dragits i smutsen, inte de bästa förutsättningarna för att förhandla om nya IPn.

Detta kan få konsekvenser. Personligen hoppas jag att CDPR får behålla licensen. Skulle någon annan få ta över kommer saker förmodligen ändras för mycket.

CDPR kommer heller inte gå under av detta då de äger den lyckade butiken GOG som drar in pengar. Men kanske att de behöver satsa på egna IPn också.

Fast ipet är ju avtalat, inget man bara drar tillbaka

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Den ursprungliga planen hade 3 års utveckling kvar år 2019 - året då planen plötsligt kapades väldigt kort till bara 1 års återstående utvecklingstid. Därför känns verkligen de nya löftena om att de "ska fixa spelet" under de kommande månaderna enbart som mer av samma bs från CD Project's ledning.

Utvecklarna var ursprungligen lovade ytterligare 2 år till av utveckling (från och med nu räknat), de skulle "inte behöva jobba övertid", men nu plötsligt anser ledningen att det är en "ödmjuk ursäkt till alla spelare" att fortsätta pressa sin personal till att cruncha för att få ihop det som är kvar av spelet (plus DLC!) inom loppet av bara 1 år.
...
Goddag yxskaft.

En bra lednings uppgift är att skapa möjligheten för den underordnade personalen att göra ett bra jobb, och därmed maximera hur mycket pengar de kan generera åt företaget. Ledningen ska vara en enabler. Det är så företagets vinst, status, och förtroende kan växa på sikt.

Den här ledningen är amatörer hela bunten! Inkompetenta gamblers! För dem var hela spelet en stor loot-låda!

Jag är arg, ledsen, och besviken
Samtidigt hoppas jag att de kommer skapa en polerad uppföljare, med en uppdaterad och fixad version av motorn, om kanske 5+ år. Upp till bevis CPR! Ni har massa pengar nu - våra pengar - använd dem väl tack, så får vi se... om man kan återfå lite förtroende för er.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UncleDirty:

Bästa spelet på flera flera år enligt mig, men jag spelar bara PC och lite Stadia!

Men jag är ju en fan av rgp och miljön, är GTA det bästa som hänt spelvärlden sen skivat bröd köper du tex CP av helt fel anledning.

Så min Stadia upplevelse är inte mer buggig en något annat preorder jag kört på senare år vet att många vänner håller med mig som kör på PC!

Jag tycker nog att en del genrer har flutit ihop lite. Vad är den stora skillnaden på exempelvis GTA och detta spel? Det som jag kan se är att man har dialogalternativ, men de verkar ju inte påverka så mycket så det är ju ingen jättestor skillnad. Sen behöver man ju inte hantera sitt inventory i GTA exempelvis (sen verkar CP's inventory vara ganska trasigt men de lär väl fixa det), och karaktärsuppgraderingar sköts automatiskt istället för genom ett poängsystem. Man kan uppgradera vapen (om det funkar är en annan sak) men det finns actionspel där det är möjligt också (som Tomb Raider). Man kan uppgradera sin lägenhet men det kunde man i Saint's Row 2 också liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

En bra lednings uppgift är att skapa möjligheten för den underordnade personalen att göra ett bra jobb, och därmed maximera hur mycket pengar de kan generera åt företaget. Ledningen ska vara en enabler. Det är så företagets vinst, status, och förtroende kan växa på sikt.

Den här ledningen är amatörer hela bunten! Inkompetenta gamblers! För dem var hela spelet en stor loot-låda!

Jag är arg, ledsen, och besviken

Tyvärr har det att göra med incitament.

Ledningen av större företag och större spelutvecklare blir tyvärr nästan alltid oproportioneligt belönade för kortsiktiga vinster, medan långsiktiga investeringar som bygger kundlojalitet och ett bra rykte/status till utvecklingsstudion belönas väldigt lite om ens alls.

Det finns ett par bra chefer kvar som har integritet och bra kontakt med spelarna/kunderna men de ligger i minoritet och tenderar att nästan alltid köras över när "karriär cheferna", ekonomerna och aktieägare ser de stora pengarna som framgångsrika spelstudios börjar dra in.

Permalänk
Medlem

@Ixos
"karriär cheferna" var verkligen ett bra sätt att uttrycka det på.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag tycker nog att en del genrer har flutit ihop lite. Vad är den stora skillnaden på exempelvis GTA och detta spel? Det som jag kan se är att man har dialogalternativ, men de verkar ju inte påverka så mycket så det är ju ingen jättestor skillnad. Sen behöver man ju inte hantera sitt inventory i GTA exempelvis (sen verkar CP's inventory vara ganska trasigt men de lär väl fixa det), och karaktärsuppgraderingar sköts automatiskt istället för genom ett poängsystem. Man kan uppgradera vapen (om det funkar är en annan sak) men det finns actionspel där det är möjligt också (som Tomb Raider). Man kan uppgradera sin lägenhet men det kunde man i Saint's Row 2 också liksom.

Definationen "rollspel" kanske? Även att Cyberpunk bygger på pen & paper ROLLSPELET Cyberpunk som svenska Mutant även kopierade rätt friskt!

Jag står kvar vid att blev man intresserad pga GTA element kommer man bli besviken och får antagligen skylla sig själv. Cyberpunk är först och främst ett rollspel, precis som Witcher serien eller för all del Fallout serien.

Gillar du nämnda spel är sannorlikheten stor du gillar CP2077, har du någon stans på vägen fått för dig det är en GTA variant sorry men du borde ha läst på bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Du menar som Doom eternal som rullar på switch?

Doom e ganska lättdrivet, funkar på allt. sen så går det ju skala till den befintliga hårdvaran.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Enligt dom är det en annan motor. fast dom kanske inte är det mest pålitliga företaget just nu

https://gamerant.com/cyberpunk-2077-witcher-3-engine/

Enligt en av utvecklarna så modifierade de redengine (tror jag den hette).
Möjligt att de började om på en ny men har svårt att tro det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UncleDirty:

Definationen "rollspel" kanske? Även att Cyberpunk bygger på pen & paper ROLLSPELET Cyberpunk som svenska Mutant även kopierade rätt friskt!

Jag står kvar vid att blev man intresserad pga GTA element kommer man bli besviken och får antagligen skylla sig själv. Cyberpunk är först och främst ett rollspel, precis som Witcher serien eller för all del Fallout serien.

Gillar du nämnda spel är sannorlikheten stor du gillar CP2077, har du någon stans på vägen fått för dig det är en GTA variant sorry men du borde ha läst på bättre

Ja ok, om du menar GTA-element som fungerande och hyfsat realistisk fysik eller meningsfulla och roliga sidouppdrag.

Jag vidhåller att distinktionen mellan "öppen värld action-spel" och rollspel är väldigt grumlig. Penna och papper-rollspel är en helt annan sak och det finns inga datorspel som är något åt det hållet. Det är förstås inget nytt, Deus Ex blurrade linjen för många år sedan, men det känns lite som att man använder etiketten rollspel för att ursäkta en massa brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har du hittat något sätt i Sverige att köpa in sig? När jag tittat innan så är den inte åtkomlig att köpa här. Var sugen på att äga den innan, än mer efter kraschen.

Skrivet av Sprayarn:

Om du har Avanza eller Nordnet vad jag vet så kan du köpa certifikatet AVA CD Projekt Tracker som följer aktien till en 1ggr hävstång.

Eller ett exempel på snäppet mer intressant, ifall och isåfall när, de eventuellt repar sig (man kan ju följa trackern för enklast avgörande) :

mini l cd projekt ava 06
(Hos Avanza förstås)

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Fick Anthem och EA ens i närheten av lika mycket uppståndelse som Cyberpunk 2077 och CD Projekt Red fått?

Verkar på vissa som att man inte får misslyckas och att om man gör det ska man brännmärkas och förkastas.
Vi får hoppas att CD Projekt Red lär sig av misstagen och lovar försöka bättra sig.
Vad mer begär vi egentligen av folk/bolag?

Det får mig att tänka på hur svårt det måste vara för kriminella att få nya chanser. Människor är extremt bra på att dra upp det förgångna och använda det som vapen mot folk.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fick Anthem och EA ens i närheten av lika mycket uppståndelse som Cyberpunk 2077 och CD Projekt Red fått?

Verkar på vissa som att man inte får misslyckas och att om man gör det ska man brännmärkas och förkastas.
Vi får hoppas att CD Projekt Red lär sig av misstagen och lovar försöka bättra sig.
Vad mer begär vi egentligen av folk/bolag?

Det får mig att tänka på hur svårt det måste vara för kriminella att få nya chanser. Människor är extremt bra på att dra upp det förgångna och använda det som vapen mot folk.

Ja mycket curlade Zoomers i tråden helt klart, vars enda åsikt de har här i livet, är Angry Joes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Enligt en av utvecklarna så modifierade de redengine (tror jag den hette).
Möjligt att de började om på en ny men har svårt att tro det.

Kanske så dom började men insåg sen qtt det inte riktigt räckte. Nu såhär i efterhand så kanske redengine fungerat bättre, speciellt på ps4 och xbox one(eller vad den nu heter)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja ok, om du menar GTA-element som fungerande och hyfsat realistisk fysik eller meningsfulla och roliga sidouppdrag.

Jag vidhåller att distinktionen mellan "öppen värld action-spel" och rollspel är väldigt grumlig. Penna och papper-rollspel är en helt annan sak och det finns inga datorspel som är något åt det hållet. Det är förstås inget nytt, Deus Ex blurrade linjen för många år sedan, men det känns lite som att man använder etiketten rollspel för att ursäkta en massa brister.

Vad kastar du ur dig för tokigheter nu?
¨
Baldurs Gate hallå? Dungeon & Dragons så de skriker om de! Finns många flera behöver inte rabbla....

Faktiskt så är Cyberpunk ett first person rpg punkt.. Sen mixas det inn lite andra element men det är först o främst ett story driven first person rpg och inget annat. Har du fått för dig annat har du antingen otur allternativt är du inte tillräckligt påläst.......

Permalänk
Medlem

Väntar tills 2022.. då har det säkerligen kommit tillräckligt många grafikkort att köpa och förhoppningsvis så finns allt med i spelet som var tänkt från början.

Har faktiskt inte rört spelet sen release, var tänkt att köpa ett nytt RTX kort till det.. men avvaktar.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Människor med Stockholmssyndrom som tycker "synd om CDPR" är väl ändå det roligaste. Håhåjaja

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Verkar som vi fick early access, efter de tre valen så får du ett montage och det summera spelet, så mycket det måste ha skrapat bort från spelet och ändå ha så mycket buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Människor med Stockholmssyndrom som tycker "synd om CDPR" är väl ändå det roligaste. Håhåjaja

Har nog inte läst om någon här som tycker synd om CDP, däremot deras anställda utvecklare. Nu är det ju faktiskt svårt att avgöra, utifrån sett, om de borde fått mer tid sett till produkten.

Hade de nu blivit lovade de är det ju ändå ganska klartatt dom inte är klara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UncleDirty:

Vad kastar du ur dig för tokigheter nu?
¨
Baldurs Gate hallå? Dungeon & Dragons så de skriker om de! Finns många flera behöver inte rabbla....

Vad jag menar är att penna och papper-rollspel är något helt annat än alla datorspel. Sådana ger spelarna en värld med regler och lämnar resten öppet. Datorspel är väldigt linjära i jämförelse, även om man kan göra sidouppdrag och i viss mån välja ordningen på story missions. Penna och papper-spel är som improvisationsteater (inte för att jag gillar improvisationsteater, men som storykoncept) medan datorspel är som en bok, ett rollspel på datorn kanske är som en sådan där bok där man kunde göra olika val och bläddra till olika sidor för att kanske få ett annat slut, men fortfarande en bok liksom.

Citat:

Faktiskt så är Cyberpunk ett first person rpg punkt.. Sen mixas det inn lite andra element men det är först o främst ett story driven first person rpg och inget annat. Har du fått för dig annat har du antingen otur allternativt är du inte tillräckligt påläst.......

Jag säger inte att det inte är det, bara att distinktionen mellan ett action RPG och ett actionspel är ganska arbiträr. Så vad gör ett rollspel i dina ögon? För alla attribut som man brukar säga gör ett rollspel finns ju också i många actionspel, och det finns många rollspel som inte har många av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Ja mycket curlade Zoomers i tråden helt klart, vars enda åsikt de har här i livet, är Angry Joes.

Har du faktiskt kollat på hans review (och extended discussion)?
Han var faktiskt genuint hoppfull, trodde på att bättring kommer, och gav spelet sju av tio om jag minns rätt.
Jag menar han har en barnsligt komisk persona, och lite "utbrott" hör till skådespelet, men hans kommentarer och diskussioner är - om ej felfria - inte sämre för det imo.

Men i princip så håller jag med din poäng.

Tyckte bara du var lite hård mot Angry Joe om du inte kan se förbi hans raseri uppträdande till personen som bryr sig om spelindustrin. Jag menar om det inte är din typ av content så är det fine, hans "rage" passar inte alla smaker och är ju det som man blir exponerad till först i hans sätt att marknadsföra sig.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Har du faktiskt kollat på hans review (och extended discussion)?
Han var faktiskt genuint hoppfull, trodde på att bättring kommer, och gav spelet sju av tio om jag minns rätt.
Jag menar han har en barnsligt komisk persona, och lite "utbrott" hör till skådespelet, men hans kommentarer och diskussioner är - om ej felfria - inte sämre för det imo.

Men i princip så håller jag med din poäng.

Tyckte bara du var lite hård mot Angry Joe om du inte kan se förbi hans raseri uppträdande till personen som bryr sig om spelindustrin. Jag menar om det inte är din typ av content så är det fine, hans "rage" passar inte alla smaker och är ju det som man blir exponerad till först i hans sätt att marknadsföra sig.

Angry Joe är väl inte för alla men för egen del tycker jag han är som bäst när han inte är "arg".
För han har många sunda tankar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

För mig måste ett betyg vara baserat på dels upplevelsen av att spela det men också potentialen för spelet att vara bättre än det är.

Det var väl lite udda. Du ger inte ett betyg baserat på din upplevelse när du har gått igenom spelet utan baserat på din fantasi och dina förhoppningar för framtiden? Jag tycker att det är lite på grund av folk som dig, d.v.s folk som är lite för snäll och förlåtande, att stora bolag som CD project, EA och Ubisoft beter sig som de gör.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!