Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Xiaomi, inga låsnotifikationer?

Permalänk
Medlem

Xiaomi, inga låsnotifikationer?

Hej!

Märkte nyligen att jag ej får några notifikation från appar på låsskärmen. Måste låsa upp för att se allt, likadant på min sambos telefon. Har kollat alla inställningar och guider på nätet och alla appar har tillåtelse samt ingen batterioptimering, samt att notifikationer är påslaget för låsskärmen.

Kan ha skett med nya MIUI 12.0.8 uppdateringen.

Någon som har samma problem eller en lösning?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

I appen Tema, Kör ni "Klassisk" stil på låsskärmen? Byter jag till något annat får jag inte längre notiser på låsskärmen.

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfi2:

I appen Tema, Kör ni "Klassisk" stil på låsskärmen? Byter jag till något annat får jag inte längre notiser på låsskärmen.

Tjenare!

Vi kör limitless men har även provat klassisk med samma resultat. Men jag tror jag löste problemet igår, vill du köra limitless med notifikationer på låsskärmen gör följande:

1. Gå till inställningar
2. Navigera till "Notifikationer"
3. Tryck på den app du vill ha notifikationer på
4. Bocka i "Svävande notifikationer" samt "Notifikationer på låsskärmen"
5. Viktigaste steget, gå längre ner till "Allmänt", där finns flera olika tabbar "Hörbara notiser", "Tysta notiser" osv. Tryck på alla och välj "Visa alla notifikationer och deras innehåll" på fliken "På låsskärmen".

Nu får jag notifikationer på de appar jag valt detta på, glöm inte att starta om telefonen efter. Se även till att apparna du valt inte har några begränsningar i batteri appen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.