Inaktivera autoförnyelse på Tutanota?

Permalänk
Inaktiv

Inaktivera autoförnyelse på Tutanota?

Jag har ett premiumkonto hos Tutnota som jag önskar inaktivera autoförnyelse på. Hur gör jag det?
Ska man nedgradera kontot för att inaktivera det? Behåller man då premium för perioden man har betalat för (i mitt fall ett år)?

Ej missnöjd med Tutanota utan har bara planer på att byta till ett annat konto senare, så vill ej förnya nuvarande.

Permalänk
Medlem

Kolla ditt kontoinställningar och klicka sen på Subscription. Under Subscription agreement har du en dropdown. Kolla där om du kan välja manuell förnyelse. Annars är det gratisvarianten som gäller, för enligt deras Terms and Conditions (punkt 5.1), så tolkar jag det som att man inte kan stänga av den automatiska förnyelsen :/ Men hoppas du kan det via Subscription agreement i kontoinställningarna

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Kolla ditt kontoinställningar och klicka sen på Subscription. Under Subscription agreement har du en dropdown. Kolla där om du kan välja manuell förnyelse. Annars är det gratisvarianten som gäller, för enligt deras Terms and Conditions (punkt 5.1), så tolkar jag det som att man inte kan stänga av den automatiska förnyelsen :/ Men hoppas du kan det via Subscription agreement i kontoinställningarna

Det verkar mycket riktigt som att det inte går att stänga av automatisk förnyelse, förutom att nedgradera kontot. Fast då befarar jag att man också nedgraderar det och inte får tiden som man redan har betalat för. Jag får helt enkelt nedgradera innan nästa faktureringsdatum, valde dock månadsvis istället för årsvis fakturering, ifall att jag skulle missa brytpunkten senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Det verkar mycket riktigt som att det inte går att stänga av automatisk förnyelse, förutom att nedgradera kontot. Fast då befarar jag att man också nedgraderar det och inte får tiden som man redan har betalat för. Jag får helt enkelt nedgradera innan nästa faktureringsdatum, valde dock månadsvis istället för årsvis fakturering, ifall att jag skulle missa brytpunkten senare.

Om du betalat för det kan de ju knappast ta bort funktioner under perioden du har betalat för?

Jag hade nedgraderat det direkt och kontaktat dem om funktioner försvinner.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Om du betalat för det kan de ju knappast ta bort funktioner under perioden du har betalat för?

Jag hade nedgraderat det direkt och kontaktat dem om funktioner försvinner.

Tog kontakt med support och mitt antagande stämde. Om du nedgraderar försvinner premium funktionerna. Så jag får nedgradera senare. Håller med om att det är konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Tog kontakt med support och mitt antagande stämde. Om du nedgraderar försvinner premium funktionerna. Så jag får nedgradera senare. Håller med om att det är konstigt.

Det kan knappast vara lagligt, men det kanske heller inte är värt tiden att processa det med dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Det kan knappast vara lagligt, men det kanske heller inte är värt tiden att processa det med dem.

Vet inte vad lagen säger, men alla andra abonnemang från mobilabonnemang till streamingtjänster låter en få tiden ut om man nedgraderar/säger upp sig. Ett alternativ vore ju återbetalning för resterande tid.

Som du skriver är det inget jag orkar lägga tid på. Trots att jag har betalat för ett år så är det ändå ingen stor summa vi pratar om.