Behöver hjälp med uppdatering av komponenter

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med uppdatering av komponenter

Jag har dessa komponenter i min burk:

Finns det något som jag behöver uppgraderas om ni tycker börjar bli gammalt?

Tack för al hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Jag har dessa komponenter i min burk:

https://i.imgur.com/L0ohx19.jpg

Finns det något som jag behöver uppgraderas om ni tycker börjar bli gammalt?

Tack för al hjälp

det ända i listan som borde bytas ut för att få en duglig maskin är grafikkortet, resterande kommer orka puttra på ett tag till ett gtx 1060 så har du en maskin som motsvarar snittet av alla steam användare som klarar det mesta om man kör 1080 och kan tänka sig dra ner lite inställningar i vissa spel

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Typ allt förutom SSD'n, beroende på komponentval bör även PSU'n bytas, samt beroende på hur pass ny dator du vill ha och vad för spel du önskar spela.
Du anger inte vad du har för budget - Det är förvisso bara att spana in de flertal trådar som finns för inspiration:)

Permalänk
Hedersmedlem

@RAJ: Det beror helt på budget. Beroende på hur mycket du har att lägga skulle du kunna ersätta hela datorn. Annars håller jag helt med @norrby89 att grafikkortet är först på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@RAJ: Det beror helt på budget. Beroende på hur mycket du har att lägga skulle du kunna ersätta hela datorn. Annars håller jag helt med @norrby89 att grafikkortet är först på listan.

Vad kan du rekommendera för ett nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Vad kan du rekommendera för ett nytt grafikkort?

@norrby89 syftade på denna videon. Använd den som utgångspunkt. Finns massor av kort, lättast är nog om du bestämmer dig för ett pris och letar därefter. GTX 1060 eller 1660 hade gett en skjuts i prestandan och kanske finns begagnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Vad kan du rekommendera för ett nytt grafikkort?

Valfritt typ 1060/1070/1660 alternativt rx 580/590. Beror på vad du har för budget och vilka begagnade kort du hittar

Samt med ett 650ti idag så kan du säkert även hitta något i stil med ett 680/780 som kommer va en enorm uppgradering för dig för ca 500-1000kr (även beg marknaden just nu är helt tokig iom den enorma bristen på grafikkort)

Har själv ett 680 liggandes som blev över efter att jag råka klicka hem två till sonens dator istället för en ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Valfritt typ 1060/1070/1660 alternativt rx 580/590. Beror på vad du har för budget och vilka begagnade kort du hittar

Samt med ett 650ti idag så kan du säkert även hitta något i stil med ett 680/780 som kommer va en enorm uppgradering för dig för ca 500-1000kr (även beg marknaden just nu är helt tokig iom den enorma bristen på grafikkort)

Har själv ett 680 liggandes som blev över efter att jag råka klicka hem två till sonens dator istället för en ^^

Tror du att ditt 680 funkar till mig dator? Och isåfall hur mycket vill du ha den för?