Behöver hjälp med en uppgift i Programmering 1.

Permalänk
Skrivet av Dahcniell:

När du skriver in dina siffror, skriver du: fem eller 5? För när jag kör programmet så skriver programmet ut talen i siffror.

Jag skriver i siffror.
Men svaret för att bli gödkänd på uppgiften får inte vara
The numers added are equal to:
Utan ska vara
2+2=4
2-2=0
2*2=4
2/2=1

Måste presentera svaren i siffror vilket har fuckat upp sig helt tydligen och är säkert jättelätt när man väl kommer på det.
Men jag har helt fastnat. Gillade det andra sättet men läraren verkar tjurig och sa det inte var ok.
Så måste fixa det här nu.

Permalänk

Okej så om jag förstår dig rätt så vill du bli av med texten innan siffrorna? För du får ju redan ut svaret i siffror och inte text.
Men om jag tolkar dig rätt så kan du exempelvis skriva:

cout << nr1 << " + " << nr2 << " = " << nr1*nr2 <<endl;

så kommer din output att bli:

5 + 7 = 35

Permalänk
Skrivet av Dahcniell:

Okej så om jag förstår dig rätt så vill du bli av med texten innan siffrorna? För du får ju redan ut svaret i siffror och inte text.
Men om jag tolkar dig rätt så kan du exempelvis skriva:

cout << nr1 << " + " << nr2 << " = " << nr1*nr2 <<endl;

så kommer din output att bli:

5 + 7 = 35

Tack så mycket det löste hela mitt problem.

Permalänk
Skrivet av kwame:

cout << nr1 << "+" << nr2 << "=" << nr1+nr2;

Såhär kan du göra.

Tusen tack. Det löste hela problemet. Hade jag aldrig kunnat hitta själv såhär på kvällen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rockstar123:

Tusen tack. Det löste hela problemet. Hade jag aldrig kunnat hitta själv såhär på kvällen.

Det var ju precis det jag förklarade för dig i mitt tidigare inlägg. Du behöver läsa på lite på tipsen du får. Om du är seriös med att programmera så behöver du kunna leta upp kunskap och anpassa den, annars kommer du aldrig att klara detta yrket.

Jag säger det igen. Med cout kan du bygga upp utskriften bit efter bit. Du kan ta lite text eller en variabel och stacka del för del genom att bara skriva << mellan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det var ju precis det jag förklarade för dig i mitt tidigare inlägg. Du behöver läsa på lite på tipsen du får. Om du är seriös med att programmera så behöver du kunna leta upp kunskap och anpassa den, annars kommer du aldrig att klara detta yrket.

Jag säger det igen. Med cout kan du bygga upp utskriften bit efter bit. Du kan ta lite text eller en variabel och stacka del för del genom att bara skriva << mellan.

Jag förstod nog inte tipset riktigt. Jag är nog en som behöver se och lära mig mera än läsa.
Men när jag sen kan så brukar det lossna. Men kommer nog inte bli programmerare till yrket ska bara klara kursen nu.

Tack jag förstår mera hur man kan bygga upp cout nu. Stort tack för du tog dig tid att hjälpa.